Hallo, sinds enige dagen ben ik in het bezit van de Galaxy S Advance. Mooi toestel, alleen één probleem. De GPS werkt niet. Hij is uiteraard ingeschakeld en instellingen staan goed. Maar als ik bijvoorbeeld Google Maps of AccuWeather opstart geven ze beide na enige tijd zoeken aan dat de locatie niet gevonden kan worden? Er blijken veel problemen te zijn met GPS op Galaxy toestellen. Hebben jullie enig idee?
Kijk eens met GPS-test of je überhaupt een fix kan krijgen?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Sorry, ik ben nog een complete n00b op het gebied van android smartphones. GPS-test is een app die ik moet downloaden of staat dit er standaard op?
Nee downloaden
Daarmee kun je makkelijk zien hoeveel satellieten hij vindt en of hij überhaupt werkt.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb 'm getest. Bij In View geeft hij er 2 aan en In Use 0.
Edit: het worden er we steeds meer. 6 was het maximum dat ie vond. Hij lijkt dus wel wat te doen.
Edit: het worden er we steeds meer. 6 was het maximum dat ie vond. Hij lijkt dus wel wat te doen.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 20:01 ]
Je staat toch wel buiten hoop ik?Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:54:
Hoe lang duurde het voordat hij pas echt een goede fix had?Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:54:
Google Play: FasterFix#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5Eb3VibGUuRmFzdGVyRml4Il0.
met die eventueel NL of Europa als zone instellen kan ook helpen.
Om in te stellen heb je root nodig418O2 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:25:
Google Play: FasterFix#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5Eb3VibGUuRmFzdGVyRml4Il0.
Bedankt voor jullie reacties. Ik stond uiteraard buiten.
Binnen een minuut had hij er wel een stuk of 5 gevonden. Af en toe werden het er minder en dan weer wat meer. Een half uur heb ik echter niet gewacht. Misschien moet ik gewoon langer geduld hebben. Maar dit is verder dan goed toch zo? Hoe weet je zeker dat je een fix hebt? Kan je dat ergens aan zien?
in maps zie je een rondje rond je locatie, als je daarop tapt zie je "Mijn locatie: nauwkeurig tot op xxx meter"
als dat 1-5 is heb je een fix, anders niet.
als dat 1-5 is heb je een fix, anders niet.
Het werkt voor nu eindelijk. Blijkbaar moest ik gewoon belachelijk lang die GPS ingesschakeld hebben. Ik heb op weg naar mijn werk de hele tijd GPS Test gedraaid. Eenmaal aangekomen zag ik direct waar ik ben op Google Maps. Vreemd, onlangs nog een (nieuw uit de doos) Galaxy S II in mijn handen gehad voor een collega en daar werkt het binnen een aantal seconden. Maar goed, ben blij dat het werkt. Ben daarnaast ook benieuwd of het blijft werken of dat hij op een gegeven moment weer heel lang moet zoeken om de locatie vast te stellen. In ieder geval bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1