Oplossing voor koppeling Airport Express aan buitenspeakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 19:30
Ik heb twee 8 ohm passieve inbouwspeakers met standaard bedrading in de veranda buiten. Deze speakersnoeren komen uit in de meterkast. Ik wil iTunes met remote speakers kunnen gebruiken. Ik heb daarvoor een Airport Express over, maar nu zoek ik een manier om de 3.5 minijack output van de airport express te koppelen aan de buitenspeakers met standaard speakersnoeren... Ik heb nog wel een oude Onkyo 777 versterker, maar die past niet echt handig in de meterkast en om die nu ook permanent aan te hebben staan als je een keer muziek buiten wilt aanzetten is ook wat overdreven. Of steeds aan en uitzetten, maar ik zoek eigenlijk een oplossing die wat minder stroom verbruikt en wat compacter is. Ik heb al gezocht naar kleine versterkers die een optical in of 3,5 inch line in hebben en stereo aansluiting voor speakers, maar dat is er niet echt. Iemand nog een eenvoudige oplossing voor een paar tientjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 12:09
Koelie73 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:13:
Ik heb twee 8 ohm passieve inbouwspeakers met standaard bedrading in de veranda buiten. Deze speakersnoeren komen uit in de meterkast. Ik wil iTunes met remote speakers kunnen gebruiken. Ik heb daarvoor een Airport Express over, maar nu zoek ik een manier om de 3.5 minijack output van de airport express te koppelen aan de buitenspeakers met standaard speakersnoeren... Ik heb nog wel een oude Onkyo 777 versterker, maar die past niet echt handig in de meterkast en om die nu ook permanent aan te hebben staan als je een keer muziek buiten wilt aanzetten is ook wat overdreven. Of steeds aan en uitzetten, maar ik zoek eigenlijk een oplossing die wat minder stroom verbruikt en wat compacter is. Ik heb al gezocht naar kleine versterkers die een optical in of 3,5 inch line in hebben en stereo aansluiting voor speakers, maar dat is er niet echt. Iemand nog een eenvoudige oplossing voor een paar tientjes?
Autoradio en een 12V voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:02
Koelie73 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:13:
... Of steeds aan en uitzetten, maar ik zoek eigenlijk een oplossing die wat minder stroom verbruikt en wat compacter is. Ik heb al gezocht naar kleine versterkers die een optical in of 3,5 inch line in hebben en stereo aansluiting voor speakers, maar dat is er niet echt. Iemand nog een eenvoudige oplossing voor een paar tientjes?
Een simpele Tripath-based versterkertje??

Dan ben je voor 15-20 eur klaar voor een nieuwe.

Ebay linkje, $22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 19:30
@DJSmiley

Top! goede tip, bedankt! Dit is precies wat ik zocht: Simpel en goedkoop... Heb hem al besteld. Toch weer die Chinezen die het maken he?! ;)