In nederland krijgen hebben we allemaal 1 stem om naar de stembus te gaan.
Maar ik mis de mogelijkheid om tegen te kunnen stemmen.
Zou het tegenstemmen een dermate invloed kunnen hebben dat bepaalde bevolkingsgroepen worden buitengesloten?
Ik denk dat populistise partijen het hierdoor iets moeilijker gaan krijgen.
Een nadeel is dat grote partijen zullen krimpen waaardoor coalities alleen maar moeilijker te vormen zijn.
Wat is jullie idee over dit idee? het zou mij bevredigen als ik TEGEN een partij kan stemmen.
Al denk ik om een echte bruikbare verkiezingsuitslag te kunnen krijgen je de tegenstemmen 25% waarde moet geven, zodat uit het oog springende partijen niet direct kansloos zijn door hun eigen succus.
Kern van de stelling is: worden verkiezingen bruikbaarder als er ook tegen gestemd kan worden?
Om de discussie te ondersteunen voeg ik 2 polls toe om te kijken wat voor efffect het heeft op de eventuele uitslag van een verkiezing, hiervoor heb ik de partijen uit 2010 toegevoegd.
Poll: VOOR welke partij zal je gaan stemmen?
• CDA
• PvdA
• SP
• VVD
• PVV
• GL
• CU
• D66
• PvdD
• SGP
• Nieuw nederland
• TON
• MenS
• Heel NL
• Partij een
• LEF
• PPNL
• EPN
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: TEGEN welke partij zal jij stemmen?
• CDA
• PvdA
• SP
• VVD
• PVV
• GL
• CU
• D66
• PvdD
• SGP
• Nieuw nederland
• TON
• MenS
• Heel NL
• Partij een
• LEF
• PPNL
• EPN

Maar ik mis de mogelijkheid om tegen te kunnen stemmen.
Zou het tegenstemmen een dermate invloed kunnen hebben dat bepaalde bevolkingsgroepen worden buitengesloten?
Ik denk dat populistise partijen het hierdoor iets moeilijker gaan krijgen.
Een nadeel is dat grote partijen zullen krimpen waaardoor coalities alleen maar moeilijker te vormen zijn.
Wat is jullie idee over dit idee? het zou mij bevredigen als ik TEGEN een partij kan stemmen.
Al denk ik om een echte bruikbare verkiezingsuitslag te kunnen krijgen je de tegenstemmen 25% waarde moet geven, zodat uit het oog springende partijen niet direct kansloos zijn door hun eigen succus.
Kern van de stelling is: worden verkiezingen bruikbaarder als er ook tegen gestemd kan worden?
Om de discussie te ondersteunen voeg ik 2 polls toe om te kijken wat voor efffect het heeft op de eventuele uitslag van een verkiezing, hiervoor heb ik de partijen uit 2010 toegevoegd.
Poll: VOOR welke partij zal je gaan stemmen?
• CDA
• PvdA
• SP
• VVD
• PVV
• GL
• CU
• D66
• PvdD
• SGP
• Nieuw nederland
• TON
• MenS
• Heel NL
• Partij een
• LEF
• PPNL
• EPN
Tussenstand:
Poll: TEGEN welke partij zal jij stemmen?
• CDA
• PvdA
• SP
• VVD
• PVV
• GL
• CU
• D66
• PvdD
• SGP
• Nieuw nederland
• TON
• MenS
• Heel NL
• Partij een
• LEF
• PPNL
• EPN
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber