• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-01 00:57
Beste,

Ik wist niet goed in welk onderdeel dit topic thuis hoorde (FVH of hier?) maar in ieder geval heb ik een klein vraagje.
Mijn vader wil oude VHS banden omzetten tot digitaal materiaal en het leek mij een goed idee een HD-PVR te kopen omdat ik PC footage wil opnemen (games) zonder FPS verlies.
Ik zit alleen met het volgende probleem :
Ik heb een GTX560Ti, die heeft dus geen S-video maar 2 DVI-I poorten en 1 mini-HDMI poort. Mijn vraag is dus of ik een DVI-I to RCA adapter kan kopen, die RCA ingangen kan aansluiten op de HD-PVR en die weer kan aansluiten op de PC.
Ik zou de volgende DVI-I to RCA dapter willen kopen : http://azerty.nl/producte...id-x-3-m-1-5-m-zwart.html
Gaat dit conflicten geven/gaat dit werken?
Alvast bedankt,

Dennis ;)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Hoezo wil je dat allemaal doen? Je kan de videorecorder toch gewoon direct aan de HD-PVR hangen en dan gewoon de bestanden daar vanaf plukken via netwerk?

Volgens het plaatje, maar dan de videorecorder ipv de console...

Afbeeldingslocatie: http://www.hauppauge.com/pics/hdpvr_passthrough-b.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door MicGlou op 14-05-2012 10:07 ]

• Denniszx
Waarschijnlijk begrijp je me verkeerd want ik bedoel PC footage opnemen met de HD-PVR, ik wil helemaal niets met VHS banden, dat staat helemaal los.
Ik kies de HD-PVR omdat ik naast VHS banden converteren ook PC footage opnemen kan.
Ik zoek dus een mogelijkheid om met de grafische kaart toch PC footage op te kunnen nemen met de HD-PVR.
Hopelijk begrijp je me nu beter.

Dennis ;)

• Denniszx
Iemand?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Heee, ik had een reply geplaatst maar ik ben denk ik vergeten op het knopje te drukken.

Nee die kabel gaat helaas niet werken zonder een actieve converter die het signaal om kan zetten. Of je moet een videokaart met een svideo uitgang hebben, maar die zitten er bij Nvidia volgens mij sinds de 4xx serie niet meer op.

Overigens kan je prima Fraps gebruiken voor pc opnames, daar gaat die 560ti echt niet zoveel last van hebben... of de rest van je systeem is misschien net aan? Sowieso schrijft de HD PVR ook altijd naar de pc toe, dus of Fraps dat nou doet of de HD PVR, het verschil zal heel klein zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 15-05-2012 20:40 ]