Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppTux
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
Oké, m'n huidige iPod Nano 4th gen. begint langzaamaan slechter te worden, wat me niet verbaast na bijna vier jaar aan intensief gebruik. Nu wil ik dus opnieuw een iApparaat, alleen weet ik nog niet zeker wat ik ga kiezen. Ik zit te twijfelen tussen iPod Touch 4th gen. 32 GB en de iPhone 4S 16GB.

Mijn huidige telefoon (een LG POP, maar tijdelijk een Nokia 2760 i.v.m. rotte accu) wordt niet erg veel gebruikt. Het voordeel van een iPhone is dat je daar ook gelijk mee kan bellen etc., dus maar één apparaat in je zak hebt in plaats van twee. Een iPod is daarbij wel weer goedkoper.

Als ik dan voor een iPhone ga, ben ik er ook nog niet uit of ik een iPhone (simlockvrij) + abonnement neem, een iPhone bij een abonnement zelf of iPhone (simlockvrij) + prepaid + goedkope internetbundel. Aangezien ik de telefoon niet al te veel gebruik, en uiteindelijk voornamelijk voor internet ga gebruiken zou een prepaid + internetbundel het beste zijn, omdat ik sowieso maar één tot twee keer in de maand bel, en hoogstens 10-15 sms'jes verstuur.

Mijn zus had toen ik zei dat ik misschien een iPod Touch zou nemen beter een smartphone kon kopen, en dan doelend op Android/WP. Aangezien ik een hekel heb aan Google (dus gelijk ook aan Android) en van Microsoft ook geen hoge pet op heb kwam ik bij smartphone uit op Nokia (Symbian) of een iPhone.

Weten jullie dus een beetje de voor- en nadelen van de iPhone en iPod? Wat ik op het moment weet:

iPhone
-Voor: Een apparaat in je zak, je hoeft maar een apparaat op te laden. Design, een stuk mooier dan de iPod Touch vind ik.
-Tegen: Je moet een abonnement of een internetbundel nemen om de functionaliteiten van de iPhone te benutten, prijs, achterkant krast erg snel.

iPod Touch
-Voor: Langere accuduur dan de iPhone, nagenoeg dezelfde functies behalve GSM/3G voor een lagere prijs.
-Tegen: Je loopt constant met twee apparaten in je zak te zeulen, en aangezien ik altijd een dikke portemonnee heb (veel kleingeld) is het niet fijn om 120-200 gram constant mee te nemen.

Hopelijk is de situatie nu een beetje duidelijk voor jullie, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:06
Uiteindelijk zul je de keuze zelf moeten maken of je de telefoonfunctionaliteit wil of niet, maar nog een aantal voor/nadelen:

iPhone:
+ Betere Camera (8 megapixel met flits)
+ Snellere processor (A5 tegen A4) met meer werkgeheugen (512MB tegen 256MB)

Tevens krast de achterkant echt niet zo snel hoor. De (metalen) achterkant van de iPod touch daarentegen is extreem krasgevoelig en niet krasvrij te houden!

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Achterkant van de 4(S) is van glas en dat krast juist amper.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:32
Het scherm van de iPhone is ook beter/mooier dan dat van de iPod Touch. Het design van de iPod Touch vind ik overigens veel mooier dan de iPhone (vooral omdat ie zo plat is), maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Persoonlijk vind ik mijn iPod touch 4g 64gb totaal onwerkbaar met iOS5. Het systeem draait extreem traag en het locken van je device kan al een seconden of 5 in beslag nemen. Mijn voorkeur zou het in ieder geval niet hebben om het ding dagelijks te gebruiken voor andere zaken dan muziek luisteren.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppTux
Bedankt allemaal voor de reacties.

Over dat krassen, ik heb dat per ongeluk bij de iPhone gezet terwijl dat bij de iPod hoorde. :o
Ik heb ondertussen al wat abonnementen bekeken, waarschijnlijk zal het Telfort worden zonder bel/sms-bundels, alleen een internetbundel van Telfort. Dan zit ik aan €9,- per maand voor 250MB internet, met een 1-jarig contract dat is dan 9x12=€108,- voor een jaar. Daar komt nog een éénmalige uitgave van €565,- bij, dus in één jaar 108+565=€673,-

Nu nog even goed overwegen en wat overleggen met mijn ouders (zit in de 4e klas) en dan zie ik wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Heb je al overwogen om ergens tweedehands (Marktplaats) een iPhone 4 te halen? Ik was daar zelf nooit zo van, maar heb het er een keer op gegokt en het bevalt prima. Heb er daarna voor mijn vriendin ook eentje gekocht.

Er zijn nogal wat mensen die een zo goed als nieuwe iPhone te koop aanbieden. Vaak zijn dat toestellen die ze van de verzekering terug hebben gekregen (refurbished dus) die ze willen verkopen om dan zelf een 4S te halen. Beetje schimmig wellicht, maar je zou er eens naar kunnen kijken. Is in ieder geval véél goedkoper.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
Ik zou voor een iPhone 4 gaan, als je het geld ervoor hebt. Meer functionaliteit en ze zijn sneller.

2e hands iPhone 4 is zeker goed te doen, vaak ook mensen die perse het nieuwste willen. Kijk goed naar de prijs, die kan nogal verschillen. Er zijn mensen die een iPhone verkopen boven de nieuwprijs.
Ga niet in op advertenties van mensen die alleen versturen, grote kans dat je een baksteen ontvangt. Haal de telefoon op, samen met je ouders. Koop alleen een telefoon waar een bon bij zit. Koop alleen van mensen die al langer actief zijn.

Succes

[ Voor 23% gewijzigd door rinkel op 15-05-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Goede tips van rinkel inderdaad. Als je voor tweedehands gaat, vergeet dan vooral ook niet ter plekke de telefoon te testen met je eigen simkaart. Dus echt even bellen enzo. En spreek bij voorkeur op iemands huisadres af, niet "achter het station".

[ Voor 17% gewijzigd door posttoast op 15-05-2012 10:06 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Nog een nadeel aan de iphone is, dat als je iphone kapot is je ook gelijk geen muziek maar kan luisteren. Ik heb zelf wel een 4s en ben er bijzonder tevreden over! Maar dat zou een nadeel kunnen zijn.

Je hebt, zoals je zelf al zei, wel alles in 1 apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
Ik denk dat er nog veel goede 4 te vinden zijn, veel mensen die willen overstappen naar de 4s.
Ik heb zelf beide gehad en de 4 is echt een prima ding, scheelt je toch weer wat centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je hebt ook geen GPS in de Touch, dus als je dat veel gebruikt is t wel een nadeel. Ik moet nu de iPhone van mijn vrouw meenemen als ik ga hardlopen, omdat ik de boel met zo'n gps logger app bijhoud (stats freak, etc).

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 21-05-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppTux
De iPhone 4 is inderdaad een stuk goedkoper, heb nog wel een internetwinkel kunnen vinden die ze nieuw verkoopt. GPS is overigens niet erg belangrijk voor mij. Ik heb het persoonlijk niet echt op Marktplaats etc, dan zoek ik liever wat verder voor een 'vertrouwde verkoper', dus een gerenommeerde internetwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Toentertijd heb ik voor de zelfde keuze gestaan
Ik heb uiteindelijk voor de iPod Touch gekozen.
Als er iets met je iPhone gebeurd en hij terug ter garantie moet zijn de kosten een stuk duurder en heb je een tijdje geen telefoon.
ook een voordeel vind ik dat als je naar festival gaat kan je gewoon je iPod Touch thuis laten liggen

Je zou bijvoorbeeld kan dan een simpel Android telefoontje kopen met een simonly abonnement.
Ben je goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htcfreak
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
ik heb iphone 4 en die presteerd veel beter dan de ipod 4g van mn maten. ipod moet bij internet soms wel 4 seconden langer laden op t zelfde wifi netwerk om maar wat te noemen...

verder beschadigd de iphone minder snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de iphone is sneller en kun je meer mee
de apps draait hij beter
je kunt ook whatssapp'en zonder jailbraik
dus het enige nadeel aan de iphone is de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexOo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 18:55
En anders koop je een Peel520 + iPod Touch kan je meteen ook bellen. Moet je hem wel jailbreaken en hij word natuurlijk een stukje groter. Voordeel wel is meteen de extra accu die erbij in zit gebouwd.

http://www.peel520.net/

[ Voor 40% gewijzigd door AlexOo op 28-05-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja alexdo dat is ook een goed idee
Is goedkoper als een iphone
1 nadeel. Je hebt Minder video geheugen minder ram en een slechtere processor
Pagina: 1