Toon posts:

Opleiding

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik volg de opleiding netwerkbeheer niveau 3 en ik ben bezig met een opdracht voor school waar ik iemand moet benaderen in het ict werkveld zodat ik informatie krijg die mij kan helpen een vervolgopleiding te kiezen. Ik hoop dat iemand dit zou willen invullen, je zou mij hier een groot plezier mee doen!

Alvast bedankt.

1. Waar werkt u?

2. Wat is uw functie binnen het bedrijf

3. Welk besturingssysteem gebruikt u op de servers en waarom?

4. Wat voor opleiding heeft u gedaan?

5. Hoe bent u bij dit bedrijf gekomen?

6. Wat zijn de werktijden?

7. Moet u wel eens overwerken?

8. Met hoeveel mensen werkt u samen?

9. Zijn er meerdere locaties binnen het bedrijf?

10. Zo ja, komt u daar wel eens?

11. Waarom heeft u voor dit beroep gekozen?

12. Hoelang werkt u bij dit bedrijf?

13. Hoe ziet uw werkplek eruit?

14. Hoe worden back-ups gemaakt?

15. Wat zijn veel voorkomende problemen?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het is hier geen huiswerk forum, en ook is het niet de bedoeling om hier zomaar een vragenlijstje te plaatsen op deze manier.

Dit staat netjes in het Algemeen Beleid, onder Span & Werving:
Voor enquêtes is het nodig toestemming te vragen aan een moderator van dat forum of de admin van de hoofdgroep waarin je dat topic wil plaatsen. Let er wel op dat je sowieso je onderzoek moet uitleggen en dat er in het topic ruimte en aanleiding moet zijn voor discussie.
Heb je toestemming of niet? Want je vermeldt het nergens.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuus in dat geval, het is in ieder geval niet de bedoeling dat er nu wordt gedacht dat ik lui ben en anderen mijn huiswerk laat maken. Dit is de letterlijke opdracht en ja ik weet dat het wel een beetje zo over komt, dat ben ik ook volledig met je eens in ieder geval mijn excuus

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:14
Ik denk ook dat de meeste van ons de antwoorden op die vragen niet zomaar in een forum gaan gooien :) Zeker de laatste 2 niet.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Wat denk je om de search te gebruiken? denk dat Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) meer dan genoeg antwoorden zal geven.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 08:19
Wat een vreemde vragen. Je vraagt eerst waar je werkt en wat de functie is binnen het bedrijf en dan smijt je er een vraag tussen van welk besturingssysteem gebruik je op de servers.

http://specs.tweak.to/16567

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
skelleniels schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:15:
Wat een vreemde vragen. Je vraagt eerst waar je werkt en wat de functie is binnen het bedrijf en dan smijt je er een vraag tussen van welk besturingssysteem gebruik je op de servers.
De vragen komen op mij enigzins over alsof deze door de TS zijn bedacht. Als dit vanuit een opleiding bedachte vragen zijn, zijn het inderdaad erg vreemde vragen.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Het nut van de opdracht is ook dat je concreet contact maakt met het werkveld, d.w.z. ook op bezoek gaat bij het bedrijf van wiens werknemer je het interview afneemt.

Ik betwijfel verder of alle vragen relevant zijn ten opzichte van de opdracht: vraag bijvoorbeeld niet alleen welke opleiding hij heeft gedaan, maar ook waarom hij deze keuze heeft gemaakt. Zijn werktijden en overwerk zijn niet relevant voor de keuze van je opleiding, dat is alleen leuk voor de statistiek (om te zien hoe het er met werktijden voor staat in de branche). Je kan je interview ook op het bedrijf richten, je gaat natuurlijk voor een bedrijf werken en niet voor die persoon. Je vraagt dan bijvoorbeeld niet hoe groot zijn team is, maar hoe groot de teams zijn en of deze bestaan uit een vaste samenstelling etc.

Krijgen jullie vanuit je opleiding geen hulp bij het opstellen van de vragenlijst, dan wel dat een docent eerst je vragenlijst controleert om de relevantie van de vragen na te checken?

[ Voor 7% gewijzigd door DanielB op 13-05-2012 14:33 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 11:44

chromeeh

the Gnome

Een kleine samenvatting:

1. Waar werkt u? Bij een reis organisatie
2. Wat is uw functie binnen het bedrijf? Sys admin
3. Welk besturingssysteem gebruikt u op de servers en waarom? Linux, Unix, SCO, Windows, noem een smaak :P
4. Wat voor opleiding heeft u gedaan? Nivo 4 Sys,network, app admin, app dev
5. Hoe bent u bij dit bedrijf gekomen? Internet
6. Wat zijn de werktijden? Wisslend
7. Moet u wel eens overwerken? Zeker
8. Met hoeveel mensen werkt u samen? 3 op afdeling, 70 binnen ict
9. Zijn er meerdere locaties binnen het bedrijf? ong 6 ~ 10 hoofdlocaties + 130 sub loco
10. Zo ja, komt u daar wel eens? ik probeer te minderen
11. Waarom heeft u voor dit beroep gekozen? Iets met ergens vind ik het nog leuk ook :P
12. Hoelang werkt u bij dit bedrijf? 4 jaar
13. Hoe ziet uw werkplek eruit? rommelig :P
14. Hoe worden back-ups gemaakt? backup + duplicate via full / inc schema etc
15. Wat zijn veel voorkomende problemen? te veel vragen, te veel monitoring (Nagios)

Goed nu we dat gehad hebben... TS je zult echt op pad moeten, een weekje of een twee drie mee moeten lopen met een IT afdeling wil je uberhaubt al antwoordt kunnen geven op de meeste van je vragen...

Over backuppen alleen al kan ik je 2 ~ 3 weken vervelen hier....
Monitoring nog een week of 2 etc :P

Het verschilt zo per situatie / bedrijf....
Dus iets meer eigen input / effort mag ook wel :)

Edit:
Ik weet niet in welke regio de TS woont?
Ik kan wel een dagje "mee loop" organiseren, maar dat is dan wel in Enschede...

[ Voor 4% gewijzigd door chromeeh op 13-05-2012 23:05 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-02 15:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit is dus niet de bedoeling.. Dergelijke dingen behoren eerst een goedkeuring te krijgen van een moderator of admin. Er zijn in het verleden erg slechte ervaringen met beter opgezette enquêtes geweest. Zodoende staan we dit soort dingen niet zonder meer toe.

Het staat je vrij om een aanvraag in te dienen, maar dan zou het subforum Werk en Inkomen veel beter passen, maar daar heb je zo te zien nog geen toegang toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.