[PW] Spellingsfout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Afbeeldingslocatie: http://ninjatuna.tk/Jing/2012-05-13_1054.png
Het PC? Denk toch dat de beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:19
Ik kan de vinger niet precies leggen op basis van welke regel het moet. Maar ehh jij vind "Geef je PC de upgrade die de verdient" goed klinken?

Edit: volgens mij omdat het onderwerp "je pc" is en niet "pc" alleen. Correct me if i'm wrong.

[ Voor 25% gewijzigd door Craven op 13-05-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Volgens mij is PC mannelijk dus dan zou het moeten zijn;
"Geef je PC de upgrade die hij verdient"

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:42

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Lol :D Voor zover ik weet is een PC onzijdig, ofwel een het. Ik zal het morgen op de redactie eens navragen, maar volgens mij heb ik gelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Glaanie schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:30:
Lol :D Voor zover ik weet is een PC onzijdig, ofwel een het. Ik zal het morgen op de redactie eens navragen, maar volgens mij heb ik gelijk :p
Het woord "pc" is mannelijk:
pc de; m pc’s; pc’tje personal computer; vgl computer

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef je PC de upgrade die "de" verdient, klinkt toch niet!! Dat lijkt me niet echt Nederlands ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Die "het" is ook niet de "het" die je als lidwoord (de/het/een) gebruikt maar de "het" van de 3e persoon enkelvoud (of hoe dat ook al weer mag heten :p), dus hij/zij/het/zij en aangezien "pc" mannelijk is zou het "hij" moeten zijn (of 'ie).

Zoiets :+ Er kan vast wel een foutje zitten in mijn uitleg aangezien dat al weer minstens 15 jaar geleden is dat ik het daar over heb gehad op school. :P

[ Voor 24% gewijzigd door FlipFluitketel op 13-05-2012 17:13 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:42

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Na stormachtig overleg (:p) inderdaad tot de conclusie gekomen dat een PC een 'hij' is. Zo zie je maar dat je niet altijd op je gevoel moet afgaan ;) :p
Pagina: 1