Toon posts:

B&W Zeppelin Air Problemen met Airplay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Januari een Zeppelin Air gekocht, het apparaat is / was eigenlijk bedoeld als dockingstation maar de Airplay functionaliteit leek me ook wel handig. Ik heb airplay een aantal keren geprobeerd maar telkens valt de verbinding weg en deze herstelt ook niet.

De volgende zaken heb ik geprobeerd en getest:

1 Vast kanaal voor de router
2 Nieuwste firm ware op de router
3 Modem aantal keren gereset
4 Versleuteling van de router op WPA2 Personal gezet
5 Imac sluimerstand uitgeschakeld
6 Nieuwste firm ware op Zeppelin gezet

Gek genoeg verliest de Imac de verbinding niet als ik via Airplay afspeel op mijn Apple TV2........

Ik heb de Zeppelin inmiddels ter reparatie aangeboden en retour gekregen, conclusie was de nieuwste firm ware er nog op moest ( raar want had ikzelf ook al gedaan ) en dat in de duurtest bleek dat een en ander perfect werkte.

Thuis weer aangesloten en gelijk al 2 keer verbinding weg op de eerste avond.......

Heeft iemand een idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hoe valt de verbinding weg? Betekent dat de Zeppelin de verbinding verliest (en het lampje gaat knipperen) of dat de computer de zeppelin niet meer ziet? Heb je al eens geprobeerd om de zeppelin via een LAN-kabel aan te sluiten en hoe ging dat? Voor mij is het nu onduidelijk om te zeggen waar het probleem zit: in de router, de iMac, de zeppelin zelf, of een brakke verbinding daartussen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lampje knippert niet.
Computer ziet de Zeppelin nog wel maar zet in Itunes deze in lichtgrijs.
Via lan gaat gaat perfect

Voor mij is het ook niet duidelijk waar het zit, vandaar deze post.

Ik hoop dat iemand nog een idee heeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Aangenomen dat de wifi-module werkt (dat het B&W getest neem ik aan), kun je zien hoe snel de verbinding is in jouw router? :) Als de verbinding bij mij wegvalt, komt dat meestal door een trage netwerkverbinding tussen die laatste twee.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voorzichtig optimistisch kan ik zeggen dat een en ander opgelost lijkt te zijn met de aankoop van een Airport Extreme.

De Zeppelin draait nu een kleine 9 uur zonder uitval.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem definitief opgelost......

Airport Extreme doet wonderen blijkbaar
Pagina: 1