ram werkt niet aan opgegeven mhz

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dag iedereen,

ik zit met een probleem. ik heb een nieuwe pc samengesteld, nu merk ik dat mijn ram niet werkt aan de opgegeven mhz. En ik weet niet waar het probleem zit!

mijn pc bestaat uit:
- asus ramage iv extreme
- intel core i7 3930k
- corsair dominator gt CMT16GX3M4X2133C9
en powersupply: zalman zm850-hp ( 6 à 7 jaar oud)

is er een probleem met compatibiliteit?
is de powersupply te oud?
of iets anders?

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

wat verwacht je dan precies? en waarop staat het ingesteld?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets meer informatie is inderdaad handig, want we weten nu niet waarop het draait en waarop je denkt dat het zou moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:32
je moet het zelf instellen in de bios, volgens intel is alles boven 1333 namelijk overclocken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Een kleine tip misschien, maximale ondersteunde snelheid van het geheugen voor een stock i7 3930k is 1600mhz... en het geheugen wat je gebruikt is 2133mhz... Ik gok dat je dat bedoelt?

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 13-05-2012 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:29

D4NG3R

kiwi

:)

Je zult in de BIOS/UEFI handmatig de snelheden in moeten stellen. Aangezien die i7 standaard maar tot 1600Mhz gaat.

Daarnaast: Vervang die voeding. Hij mag het misschien nog wel doen, en het mocht toen misschien wel een kwalitatief goede voeding zijn. Maar de kans dat de caps die erin zitten ruk zijn is groot.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op zondag 13 mei 2012 @ 01:08:
Daarnaast: Vervang die voeding. Hij mag het misschien nog wel doen, en het mocht toen misschien wel een kwalitatief goede voeding zijn. Maar de kans dat de caps die erin zitten ruk zijn is groot.
Dit schoot mij inderdaad ook te binnen. Zo'n oude voeding is toch een risico met dergelijke hardware.
Pagina: 1