Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reverse photo spankage

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:39
(jarig!)
Foto's van 4605x3520 worden soms gewoon blatently gepost, waarbij de poster de rode balk compleet negeert of zelfs zegt dattie geen zin had in resizen :X

Daarom stel ik het volgende voor:

Foto's tot 600px breed --> gewoon netjes tonen, niks aan de hand.
Fotos van 601 - 1000px breed: tonen met rood randje, boven 800 met warning (iig zoals nu ook al wordt gedaan)
Fotos breder dan 1000px ofzo iets breed: hoe breder ze zijn, hoe kleiner ze getoond worden.

Een foto van 1600px wordt dan getoond als bijv. 450px breed, terwijl een foto van 5700px dus nog maar als 50px breed getoond wordt. Dit gaat dan met een bepaalde staffelkorting, dus stapsgewijs in bijv 4 stappen ofzo.

That should get the message across...

[ Voor 16% gewijzigd door _eXistenZ_ op 13-05-2012 00:01 ]

There is no replacement for displacement!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Gewoon keihard niet plaatsen na de size check maar vervangen voor een URL naar the gimp ofzo :)

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Eerlijk gezegd vind ik dat wat overdreven en kan er beter gekeken worden naar die tekst. Als er een tool is die automagisch je pictures resized, waarom zou je dan keihard gaan afdwingen dat mensen zelf thumbs gaan maken?

Wat is eigenlijk het probleem?

Dat er soms wat grote plaatjes staan? Voer dan een harde size-limiet in.

[ Voor 13% gewijzigd door Keypunchie op 13-05-2012 03:15 ]

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:36

painkill

Pain(k)(ill)

Maar het is 2012, de tweakers fotoupload zuigt gewoon erg hard, die maakt te kleine thumbs..

Andere foto-uploaders zoeken doe ik niet aan want ik ben merktrouw.

En wat is het probleem, ze worden toch wel geresized, bij erg grote plaatjes gaat het laden wat langzamer, maar dat maakt tegenwoordig toch ook niet zo heel veel uit?

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

painkill schreef op zondag 13 mei 2012 @ 03:15:
Maar het is 2012, de tweakers fotoupload zuigt gewoon erg hard, die maakt te kleine thumbs..
Dit telt inderdaad ook wel mee. Hoewel sommige mensen erg lui zijn, vind ik de foto-upload nu niet echt uiterst bruikbaar in de zin van thumbnails e.d.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

painkill schreef op zondag 13 mei 2012 @ 03:15:
[...]

En wat is het probleem, ze worden toch wel geresized, bij erg grote plaatjes gaat het laden wat langzamer, maar dat maakt tegenwoordig toch ook niet zo heel veel uit?
Wel als je op 3G zit en/of een datalimiet hebt natuurlijk ;) Verder is het natuurlijk onzinnig om een plaat van 3MB in te laden als 'ie toch maar maximaal als 640 breed getoond wordt en 90% 'm toch niet groter gaat bekijken.

Jullie weten dat er twee thumbformaten zijn sinds een tijdje?

Reptiel

Reptiel

verbeteringen aan het fotoalbum staan op de to-do, maar voor na Tweakers 7.0

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 13-05-2012 10:48 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:46:
Jullie weten dat er twee thumbformaten zijn sinds een tijdje?

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja, maar zoals hierboven al aangegeven lijkt het logischer één thumbformaat op de maximale grootte te stellen. Dat zie je veel gebruikt worden, maar moet dus handmatig geregeld worden. Die kleine thumbs zie ik zelden of nooit gebruikt worden.

Geen enorme issue, maar ik denk dat het foutieve gebruik/formaat van foto's zou afnemen als de thumbfunctie beter aansluit bij het daadwerkelijke gebruik :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 19:01 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dat is dan natuurlijk geen thumb meer, maar inderdaad, een resize optie naar "forum-formaat" zou ideaal zijn. Dat die andere formaten minder gebruikt worden heeft natuurlijk ook te maken dat die optie niet uit de foto-upload tool in het forum aangeboden worden.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tegenwoordig is 1024 een hele normale maat op internet. Met de huidige internetverbindingen zou snelheid ook geen issue hoeven te zijn.

Volgens mij is GoT gewoon te smal. Prima verder, maar persoonlijk vind ik een rode rand om een foto van 1024 px overdreven.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ideaal is natuurlijk sleur en pleur van een foto en automatische upload en resize naar je fotoalbum. Formaat in beeld is dan 640 en klikken geeft fullsize.

* Hooglander1 droomt nog even verder. Wel leuk om zoiets in de toekomst misschien ooit te zien.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom de fuck zeuren we met onze 40 megabit/sec internetverbindingen en 8GiB RAM computers nog om plaatjes? Kan dat hele gezeik er niet gewoon weer uitgesloopt worden?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:21
@ Boven
crisp schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:46:
[...]

Wel als je op 3G zit en/of een datalimiet hebt natuurlijk ;) Verder is het natuurlijk onzinnig om een plaat van 3MB in te laden als 'ie toch maar maximaal als 640 breed getoond wordt en 90% 'm toch niet groter gaat bekijken.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

Cheesy schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:03:
[...]
Volgens mij is GoT gewoon te smal. Prima verder, maar persoonlijk vind ik een rode rand om een foto van 1024 px overdreven.
GoT is qua breedte prima; het gaat hier niet primair om plaatjes, en voor tekst is een brede layout gewoonweg onwenselijk omdat dat lastiger leesbaar is.
Hooglander1 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:16:
Ideaal is natuurlijk sleur en pleur van een foto en automatische upload en resize naar je fotoalbum. Formaat in beeld is dan 640 en klikken geeft fullsize.

* Hooglander1 droomt nog even verder. Wel leuk om zoiets in de toekomst misschien ooit te zien.
Dat ben ik geheel met je eens; dat zou een prima feature zijn :) Nu nog tijd daarvoor vinden :P
CyBeR schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:18:
Waarom de fuck zeuren we met onze 40 megabit/sec internetverbindingen en 8GiB RAM computers nog om plaatjes? Kan dat hele gezeik er niet gewoon weer uitgesloopt worden?
Omdat wat MEN-O hierboven quote ;) Persoonlijk heb ik liever snelle pagina's en doe ik wel een extra klik als ik eens een keer een plaatje in een hogere resolutie wil zien.

Het enige dat ik op korte termijn zou kunnen doen is de rode waarschuwing pas bij een foto vanaf bijvoorbeeld > 1024 breed kunnen laten verschijnen in plaats van de huidige grens van > 800

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 16-05-2012 23:26 ]

Intentionally left blank

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat lijkt me een heel redelijke wijziging inderdaad.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Houd er bij enige aanpassing rekening mee dat voor maar een beperkt aantal topics foto's de kern zijn. De voor- en nadelen zijn in een foto-topic anders dan in "normale" topics waar slechts een enkel plaatje voorkomt bij de uitleg van het een of ander.

Je bent gek als je via 3G in Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 komt, wat er in Fotografie gebeurt is iets anders dan een 4000*3000px screenshot in OFF die ik direct zou aanpassen naar een URL :P

Ik vind overigens de max 640px breedte-regel in het fototopic precies goed voor Fotografie, maar aangezien ik geen interesse heb in actieve fotografie zal ik me buiten die discussie houden :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1