Toon posts:

diablo3 cpu2.2, maar 2.8required

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kom er net achter dat de cpu van me laptop te laag is. Zie hieronder:

Minimum for diablo3: Intel Pentium D 2.8 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+
You Have: AMD Athlon(tm) II P340 Dual-Core Processor

Met de open beta heb ik echter wel kunnen spelen, wel lags af en toe.

Wat voor problemen zou ik kunnen krijgen met een te lage processor en kan ik dit probleem verhelpen? Ik heb een HP-G62-b60SD.

Graag jullie advies.

Houd er svp rekening mee dat ik niet veel verstand heb van computers/notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
De Intel Pentium D 2.8 is een single core processor. is wel degelijk een dual core. Mijn fout.
Jij hebt een eerste generatie Dual Core processor. Dus het klopt dat jou processor wel geschikt is.

Mocht je het zeker willen weten, dan kan je via www.canyourunit.com je hardware specificaties laten controleren. Hier geef je de game op welke je wilt laten testen en je krijgt daarna gelijk te zien of het voldoende is.

[ Voor 8% gewijzigd door Wylana op 15-05-2012 08:56 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikej2
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-08 18:58
Een pentium D is een dual core processor. Maar ik zou niet uitgaan op www.canyourunit.com geeft vaak verkeerde gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De gegevens van me eerste post zijn van canyourunit en die beweerd dus dat ik het ni kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edit

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Je processor is inderdaad aan de lage kant. Het gevolg is dat je framedrops gaat ervaren, een overal ook gewoon een lage FPS gaat hebben. Voor de meeste zal dit onspeelbaar zijn, maar als je het kunt verdragen is er niks aan de hand.

Ik post hem maar hier, omdat een mod de andere heeft dicht gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan dat? In me andere topic kreeg ik juist andere berichten:

Quotes:
1)Die minimum requirements zijn er gewoon omdat ze ergens een grens moeten trekken. Het zal heus wel draaien op iets tragers, maar de kans dat het je spel ervaring negatief beinvloed is groter.

Meeste games is het belangrijkste dat je videokaart het aankan, die moet immers het meeste werk verrichten.
Een te lichte processor is meestal nog niet zo'n ramp.

Ik heb in de loop der jaren vaak zat dingen gedraait op (volgens de minimum requirements van de betreffende software/games) te lichte hardware. Veel games draaiden redelijk zolang de videokaart maar goed genoeg was.
Zo draaide Painkiller (een 1st person shoot, met minimale eis van 1,5Ghz P4) met 42FPS op een Celeron 333Mhz.

Gezien je de beta al gedraait hebt lijkt het me duidelijk dat je systeem het wel kan draaien. Je moet alleen een beetje opletten dat je de grafische settings niet te hoog zet. Metname de "physics" moet je dan op low zetten (die leunt het meeste op je processor in Diablo3)

2)Jou CPU is veel sneller dan een Pentium D 2,8Ghz. dat is een zeer verouderde dual core cpu, de Core Duo's op 2ghz waren al veel sneller, en jou vrij recente athlon x2 is ook veel sneller. Niets aan de hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Mijn antwoord ligt in de lijn met die andere antwoorden, verschil is dat dat van hun meer technische uitleg bevat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan het allemaal wel inderdaad. Ik heb zelf een P8600, die zo'n 20 a 30% sneller is dan jouw processor, en ik kan diablo 3 spelen met een zeer acceptabele framerate van zo'n 50fps, GPU bottlenecked.

Ik heb bovendien de HD4570, en jij hebt de HD5470. Dat is in essentie dezelfde kaart, maar dan op een kleiner productieproces, met dx11 ondersteuning, en net iets hoger geklokt. Dat kan dus prima met dezelfde settings als ik gebruik: al het grafische op low/off, op 720p resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 11:41
Kan mij niet voorstellen dat het lekker speelt op een systeem dat minder waard is dan het spel wat je wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt hier prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het vage is dat mijn laptop overschakelt naar een hd5470 als ik hem aansluit op de voeding, maar als ik de oplader eruit haal dan schakelt die naar een AMD M880G with ATI Mobility Radeon HD 4250.

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 11:41
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:54:
Het vage is dat mijn laptop overschakelt naar een hd5470 als ik hem aansluit op de voeding, maar als ik de oplader eruit haal dan schakelt die naar een AMD M880G with ATI Mobility Radeon HD 4250.

Hoe kan dit?
Power saving.
Overigens zijn zowel de x2xx en x4xx series bijzonder zwak en niet erg geschikt voor gamen.

[ Voor 12% gewijzigd door unfor op 13-05-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus zou hem constant op de voeding moeten zetten om betere prestaties te krijgen tijdens het spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:16
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:56:
Dus zou hem constant op de voeding moeten zetten om betere prestaties te krijgen tijdens het spelen
Dat is sowieso aan te raden bij games, aangezien je laptop dan flink wat rekenkracht = stroom vreet.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thanx! Met de beta kon ik redelijk goed spelen. Wel wat lags af en toe, dus ben benieuwd. Anders zal ik een desktop moeten aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel RAM zit erin? Als het minder dan 4 is, dan is het aan te raden het iets uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3.8 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus 4, dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:06
Als ik jouw cpu hier in de vergelijking zie, dan valt het wel mee, scoort hij hoger dan een Pentium D 3.73ghz. Sowieso gaat het niet echt om de mhzen tegenwoordig, maar om de techniek van de processor. Kijk maar eens naar andere laptop processoren, die komen vaak maar net iets boven de 2GHZ uit. Dit betekent niet dat ze dan erg traag zijn. Mijn laptop i5 is ook maar 2.27ghz. Toch scoort hij vrij hoog. Je hebt trouwens niet echt een dikke game-cpu, maar dat wist je denk wel met de aanschaf.

[ Voor 7% gewijzigd door PhaeTom op 13-05-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pfew, zal zo een totaal overzicht plaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:49:
Kan mij niet voorstellen dat het lekker speelt op een systeem dat minder waard is dan het spel wat je wilt spelen.
Wat een onzinnige reactie.

Overigens @ ergens hierboven, de pentium D is wel degelijk een dual core processor.
Een van de eerste op de consumentenmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als het wel een dual core processor is dan heb ik dus een te lage processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:06
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:11:
Als het wel een dual core processor is dan heb ik dus een te lage processor?
Ik denk dat je het niet zo nauw moet nemen. Net als eerder is vermeld, moet Blizzard ergens een lijn trekken. De laptop die je hebt is geen snelle gamelaptop, dus kun je er niet teveel van verwachten. Ga het spel spelen, als het bevalt is het prima, als het te langzaam gaat stap je over naar een snellere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanx, zal zo nog even een total view posten. Ben nu momenteel nog aan het formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hieronder de overview minimum en recommended:

CPU
Minimum: Intel Pentium D 2.8 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+
Recommended: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz or AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8 GHz
You Have: AMD Athlon(tm) II P340 Dual-Core Processor (2.2 GHz)

RAM
Minimum: 1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista/Windows 7 users)
Recommended: 2 GB
You Have: 3.8 GB

OS
Minimum: Windows XP/Windows Vista/Windows 7 (Latest Service Packs)
Recommended: Windows Vista/Windows 7 (Latest Service Packs)
You Have: Microsoft Windows 7 Home Premium Edition, 64-bit

Video Card
Minimum: NVIDIA GeForce 7800 GT or ATI Radeon X1950 Pro or better
Recommended: NVIDIA GeForce 260 or ATI Radeon HD 4870 or better
You Have: ATI Mobility Radeon HD 5470 (aangesloten op voeding en HD4250 zonder voeding)

Features: Minimum attributes of your Video Card
Pixel Shader version
3.0 (required) 5.0 (you have)

Vertex Shader version
3.0 (required) 5.0 (you have)

Dedicated Video RAM
256 MB (required) 512 MB (you have)

Free Disk Space
Minimum: 12 GB
Recommended: 12 GB
You Have: 412.4 GB

[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik mijn laptop instellen op zo een manier dat die standaard de hd5470 pakt inplaats van de 4250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja, altijd op performance zetten bij power schedule. Maar gamen zonder voeding is sowieso not done vind ik. Overigens had je de beta kunnen proberen of het ook werkelijk goed draait. Lijkt me dat D3 zelf identiek loopt, misschien wat positieve tweaks. Mijn i5 laptop haalt +100 FPS maar geeft iedere 5 seconde dikke frame drops. Als ik geen game PC had zou ik D3 niet gekocht hebben voor mijn i5 laptop.

Het is overigens niet de bedoeling 3x je eigen topic te kicken door onder jezelf te posten. Daar is een edit knopje voor :)

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 14-05-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beta draaide wel, wel lags af en toe.

Is een i5 beter dan de mijne?

Waar kan ik btw zien hoeveel fps ik haal?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer 1.5 á 2x beter, ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik ben f..d :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Want ik heb een processor die trager is dan die i5, en ik haal netjes 50fps... Zijn problemen moeten ergens anders mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I love u!! Ben benieuwd straks :D!

Hoe weet ik hoeveel fps ik kan halen dan?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:57:
Beta draaide wel, wel lags af en toe.

Is een i5 beter dan de mijne?

Waar kan ik btw zien hoeveel fps ik haal?
Dat kun je zien op Google. Een klein beetje eigen inzet mag wel hoor :)
Pagina: 1