DSL-320B verbinden met Tele2

Pagina: 1
Acties:

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ben de hele dag al bezig om iets heel simpels aan de praat te krijgen; ik wil mijn eigen modem verbinden met Tele2. Niet de standaard modem dus van Tele2. Na wat Googlen kon ik via deze methode achter mijn username en wachtwoord komen van Tele2. Deze worden door Tele2 helaas niet openbaar gemaakt, net zoals de instellingen van hun eigen modems.

Hieronder een aantal screenshots van hoe ik het bij mij heb ingesteld, met een schijnbare internet verbinding. Ikzelf krijg echter geen connectie via mijn computer. Dit lukt wel via de Tele2 router, ik heb een laptop rechtstreeks aangesloten op de modem en mijn pc via een router. Beide werken niet met de DSL-320B, maar wel met de modem van Tele2.

Mijn vraag is dus, wat zie ik over het hoofd? De instellingen zouden identiek moeten zijn. Mijn DSL-320B ondersteund de benodigde technieken wel. DSL-320B vs Davolink DV-2020.

Hier de screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/8242558/220/8242558.png Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/8242618/220/8242618.png
Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/8242620/220/8242620.png Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/8242622/220/8242622.png

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
AquaL1te schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:00:

Hieronder een aantal screenshots van hoe ik het bij mij heb ingesteld, met een schijnbare internet verbinding. Ikzelf krijg echter geen connectie via mijn computer. Dit lukt wel via de Tele2 router, ik heb een laptop rechtstreeks aangesloten op de modem en mijn pc via een router. Beide werken niet met de DSL-320B, maar wel met de modem van Tele2.
Ik weet niet hoe het bij Tele2 zit, maar bij bijv. xs4all krijg je een lease van 2 uur die aan een MAC-adres gekoppeld is.
Verwissel je je modem, dan krijg je dus geen internetverbinding. Je kunt dan wachten, of gewoon ff bellen met de helldesk die de lease dan direct vrijgeeft.

Die zijn nu dicht ;), maar misschien helpt ondertussen het zelf disconnecten/releasen van de WAN in je modem middels het betreffende knopje.
Of een nachtje niets aansluiten op de DSL-lijn en morgen het door jou gewenste modem er als eerste op aansluiten.

Toevoeging: wat bedoel je eigenlijk met "werken niet op met de DSL-302B"? Krijgen geen IP van het modem?
Staan de Ip-adressen soms handmatig ingesteld op de range van het Tele2-modem?

[ Voor 8% gewijzigd door 3dfx op 12-05-2012 23:16 ]

• UPPERKEES
  • Niet online
Iva_Bigone schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:13:
[...]
Toevoeging: wat bedoel je eigenlijk met "werken niet op met de DSL-302B"? Krijgen geen IP van het modem?
Staan de Ip-adressen soms handmatig ingesteld op de range van het Tele2-modem?
Ik krijg wel automatisch IP's, dezelfde als die ik bij de Tele2 modem krijg. Maar ik krijg geen verbinding. Ik ga een nachtje de DSL-320B modem eraan houden, het zou kunnen dat ze de lease vast zetten op MAC adres. Thanks voor je tip!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-02 20:10
Misschien moet je de MAC adres klonen van je Tele2 Modem. Het is me wel gelukt om mijn eigen modem te gebruiken bij Tele2.

• UPPERKEES
  • Niet online
plizz schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:38:
Misschien moet je de MAC adres klonen van je Tele2 Modem. Het is me wel gelukt om mijn eigen modem te gebruiken bij Tele2.
Helaas heeft mijn modem geen MAC adres clone functie. Welke modem heb jij?

Een nachtje niks aangesloten en dan mijn eigen modem heeft niet geholpen. Ik krijg nog steeds de melding in de modem dat er een succesvolle connectie opgezet is maar ik krijg zelf geen verbinding met het internet via browser, ping, nslookup.

Iemand nog suggesties?

• UPPERKEES
  • Niet online
Done it! Thanks voor jullie tips!

Ik heb mijn modem op bridged gezet en via mijn router PPPoE login informatie ingevoerd. Mijn router kon wél de MAC adres clone functie uitvoeren, Tele2 doet toch aan arptables (of zoiets) waardoor het met de MAC van mijn eigen DSL modem niet kon. Thanks a million!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-02 20:10
Mooi om te horen. Ik gebruikte trouwens een Cisco 877 modem. Bij mij moest ik ook de MAC adres klonen voordat ik het kon gebruiken.
Pagina: 1