Yo tweaker mensen,
Ik ben op dit moment van plan een nieuwe PC samen te stellen waarmee ik weer ongeveer 3 jaar mee vooruit kan. Mijn huidige PC (die ik ook samengesteld heb) is nog steeds goed maar de langzame HD's (120 mbit downloaden is een bottleneck) en games op hoge kwaliteit (wat sterk achteruit loopt nu) begint wat minder te worden. Dus ik dacht, eens kijken kijken wat jullie voor feedback kunnen geven om mijn nieuwe setup die ik voor ogen heb.
Budget: €3000 ongeveer (ja.. geld te veel... denk ik..)
Doeleinde: Gamen en the usual stuff
Winkels op ogen: Mycom (in de buurt, goed aanbod, OK prijzen, snelle service), (4launch, hardware assemblage, goede prijzen, goed aanbod) of Azerty (goede service, OK prijzen, goed aanbod)
Hardware die ik behoud:
Alvast bedankt tweaker mensen! Ik ga bestellingen maken begin volgende maand of over twee maanden
*gives cookie for answers*
PS: Als dit verkeerd forum is, sorry!
Ik ben op dit moment van plan een nieuwe PC samen te stellen waarmee ik weer ongeveer 3 jaar mee vooruit kan. Mijn huidige PC (die ik ook samengesteld heb) is nog steeds goed maar de langzame HD's (120 mbit downloaden is een bottleneck) en games op hoge kwaliteit (wat sterk achteruit loopt nu) begint wat minder te worden. Dus ik dacht, eens kijken kijken wat jullie voor feedback kunnen geven om mijn nieuwe setup die ik voor ogen heb.
Budget: €3000 ongeveer (ja.. geld te veel... denk ik..)
Doeleinde: Gamen en the usual stuff
Winkels op ogen: Mycom (in de buurt, goed aanbod, OK prijzen, snelle service), (4launch, hardware assemblage, goede prijzen, goed aanbod) of Azerty (goede service, OK prijzen, goed aanbod)
Hardware die ik behoud:
- G15 toetsenbord
- Razar Naga muis
- Z5500 digitaal 5.1 installatie
- SB Tactic 3D Omega headset
- Samsung TFT Monitor 2494HS 24 (vernieuw deze wel aan het einde van het jaar ofzo)
- Asus Rampage IV Extreme iX79, SATA600, USB3.0
- Cooler Master Ultra Tower Cosmos II XL-ATX, No PSU
- Cooler Master PSU Silent Pro Gold 1000W, Modulair
- Corsair 4x4GB, DDR3, PC12800, CL7, Dominator
- Corsair Water cooler Hydro H100 AMD & Intel
- Creative soundcard SB Recon 3D Fatal1ty Professional, 5.1 PCI-e
- Intel Core i7 3820 3.60GHz 10MB Box
- LG Blu-Ray Drive CH10LS28.AUAU10B 10x, SATA Bulk (black)
- 2x GeForce GTX680 2GB
- Samsung SSD 2.5", 256GB, SATA600, 830 Series, Basic Kit
- Western Digital Harddisk 3.5" 2TB, SATA600, 7200rpm, WD2002FAEX
- Werkt dit allemaal goed samen?
- PSU voldoende? Ik had een calculatie gedaan en kwam uit op 800 watt ongeveer. Dus even lekker ruim pakken en 1000 lijkt meer dan zat.
- 2011 core; Ik ben aan het twijfelen tussen een 3930K en een 3820. Volgens mij wordt de 3930K erg warm. Of ik kan een terug stap nemen en de 3770K (S1150 core) nemen met een andere mobo.
- X79 chipset: Ik heb gelezen dat deze chipset geen PCI-E 3.0 ondersteunt dat terwijl de mobo wel zegt dat ze het ondersteunen. Ik heb daarom zo mijn vermoede of het wel goed loopt met SLI 680's. Er zit op dit moment met SLI niet veel winst in, maar toch is het een kleine increase (bij 2.0 vs 3.0).
- 680: Ben nog steeds aan het twijfelen welke te pakken. Een 4GB model (Palit GeForce GTX 680 JetStream 4GB bijvoorbeeld) lijkt leuk maar ik ga voorlopig niet hoger dan 1920*1080, maar ga wel verscheidene post-processing dingen doen (AA, AF en varianten, etc). Van de andere kant is het misschien een idee voor in de toekomst gezien de enorme groei die geheugen heeft gemaakt de laatste aantal jaren. Asus' non-stock model lijkt erg leuk maar neemt nog meer plaats in beslag, dus heb ik daar ruimte voor?
- Als laatste; is er nog ruimte voor die geluidskaart?
Alvast bedankt tweaker mensen! Ik ga bestellingen maken begin volgende maand of over twee maanden
*gives cookie for answers*
PS: Als dit verkeerd forum is, sorry!