Losse kabels kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehh91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:39
Goeieavond mede tweakers,

Ik heb net 2 uur gezicht naar een missende molex kabel voor mijn OCZ modXstream pro 700W voeding.
Alleen kon dat dingetje dus niet meer vinden, nu is mijn vraag of ik die nog ergens los kan kopen, ik heb die
namelijk nodig om crossfire te draaien door middel van 2 converters van molex naar 6 pins.
Heb niet echt zin om voor zoiets een hele nieuwe voeding te kopen, dus hoop dat er een alternatief is!

Alvast bedankt,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:11

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 18:37

Nikeo

Jawelles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

De converters zal hij wel hebben, hij zoekt waarschijnlijk de kabel die op de voeding aangesloten moet worden.

@TS >> Je zou even op de site kunnen kijken hoe je contact met OZC op kan nemen: http://www.ocztechnology.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehh91
Ja, die heb ik dus wel. Ik heb de molex kabel van de voeding nodig. Anders kan ik die converters nergens op aan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Ik denk dat je zoiets bedoelt?

http://www.cmstore.eu/8-pin-to-pci-e-8-pin-modular/
http://www.cmstore.eu/6-p...8-pin-modular-flat-cable/

Coolermaster heeft dus een eigen store waar je dit soort dingetjes kan nabestellen. Mijn ervaring is dat als je contact op neemt met CM, ze het vaak ook nog wel gratis willen opsturen.
Wellicht dat OCZ dit ook doet? Of misschien heb je geluk, en is de coolermaster kabel exact dezelfde.

Ah wacht, je moet een molex variant hebben:
http://www.cmstore.eu/5-p...loppy-modular-flat-cable/

Maar ik heb geen idee of de pinout/stekkers op de OCZ Modstream hetzelfde zijn, volgens mij niet. Dus best gewoon OCZ contacteren.

[ Voor 29% gewijzigd door Harrie op 12-05-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehh91
Helaas zijn die niet hetzelfde en doen ze dat volgens mij ook niet, losse kabels verkopen via de site.
Enige wat ik kan doen is een ticket aan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zie je maar weer . . .
goed je spullen opbergen scheelt je een hoop tijd en ergenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehh91
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:48:
Zo zie je maar weer . . .
goed je spullen opbergen scheelt je een hoop tijd en ergenis.
Heb je volledig gelijk in! Laatst alles opgeruimd dus grote kans dat ik het stomweg heb weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Timmehh91 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:52:
[...]

Heb je volledig gelijk in! Laatst alles opgeruimd dus grote kans dat ik het stomweg heb weggegooid.
Dan denk je een handige modulaire voeding te kopen om minder last van de kabels te hebben... komt je dat nu alsnog achterna :) Je bent niet de eerste genoeg topics over te vinden en helaas zijn die kabels vrijwel nooit los te krijgen, met heel veel geluk iemand die ze nog heeft liggen maar eigenlijk niemand doet ze weg. Zelf ook met een CM voeding gehad... maar gelukkig de kabels weer gevonden na een tijdje!

Wat je kan doen, wat ik iig gedaan heb om in de tussentijd het probleem toen op te lossen... heb je nog wel andere (zo goed als) vrije kabels en een oude voeding die gesloopt mag worden? Ik heb toen gewoon de kniptang gepakt, een kabelstreng met molex-connectors van een oude voeding afgeknipt en deze aan de s-ata kabel gehangen waar alleen de brander op draaide. De methode is wat cru, maar heeft voor mij al die tijd prima gewerkt... wel netjes werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de connectors op de voeding niet universeel?
Vind op ebay wel wat setjes, niet van OCZ maar anderen vanaf 5 euro

Wacht anders even op antwoord op je support ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehh91
MicGlou schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:18:
[...]

Dan denk je een handige modulaire voeding te kopen om minder last van de kabels te hebben... komt je dat nu alsnog achterna :) Je bent niet de eerste genoeg topics over te vinden en helaas zijn die kabels vrijwel nooit los te krijgen, met heel veel geluk iemand die ze nog heeft liggen maar eigenlijk niemand doet ze weg. Zelf ook met een CM voeding gehad... maar gelukkig de kabels weer gevonden na een tijdje!

Wat je kan doen, wat ik iig gedaan heb om in de tussentijd het probleem toen op te lossen... heb je nog wel andere (zo goed als) vrije kabels en een oude voeding die gesloopt mag worden? Ik heb toen gewoon de kniptang gepakt, een kabelstreng met molex-connectors van een oude voeding afgeknipt en deze aan de s-ata kabel gehangen waar alleen de brander op draaide. De methode is wat cru, maar heeft voor mij al die tijd prima gewerkt... wel netjes werken ;)
Haha, ik ben daar denk ik niet zo handig in. Vind het wel grappig bedacht!
Zit er toch maar aan te denken om een nieuwe te kopen. Ben er ook niet heel erg blij mee.
Mogelijkheden zijn best beperkt en kabels zijn nogal kort waardoor ze het maar nauwelijks halen. Ik zal er nog eens over na denken!
Pagina: 1