KPN Experia: internet via KPN draadloze verbindingssets

Pagina: 1
Acties:

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2025
Situatie:
- Huidige situatie; gebruik 3 homeplugs van (SiteCom 85Mb, model LN-215) om internet signaal van KPN Experia box via homeplug 1 op 't 220 net te zetten en via plug 2 & 3 naar de computer te brengen. Gevolg; internet snelheid is zeer beperkt (download max. ca. 6Mb/s volgens de speedtest).

- Heb ook nog 3 'draadloze verbindingssets van de KPN (max 200 Mbitts/s), als ik hiervan 2 aansluit, heb ik op mijn PC een downloadsnelheid van ca. 29 Mb/s! Echter zodra ik ook de derde adapter wil aansluiten krijgen we deze niet gekoppeld aan de adapter in de meterkast. KPN geeft aan dat je de resetknop 2 seconden dient in te drukken, daarna gaat 'power' ledje knipperen, dan binnen 2 minuten dit herhalen op de plug in de meterkast, waarna de 2 adapters elkaar dienen te vinden.

Dit is een aantal malen geprobeerd, echter krijg geen verbinding!

Oude pluggen (Sitecom) terugplaatsen, en er is weer signaal.

In beide situaties zijn de pluggen rechtstreeks in de wandcontact doos geplaatst, en worden de andere apparaten rechtstreeks via ethernetdraad van signaal voorzien.

Vraag:
Hoe kan ik een stabiel netwerk maken m.b.v. 3 KPN verbindingssets (dus van de Experia box naar 2
computers), zodat ik de hogere snelheid krijg?

Of, hoe kan ik snelheid opvoeren via Sitecom pluggen daar de adapter limiet van 85Mb nog lang niet wordt gehaald.

• chevy walter
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-02 21:21
ik gebruik bij mijn kpn glasvezel 3 debolo van kpn om de tv aan te sluiten werkt perfect in het begin had ik wel eens last dat 1 ervan geen signaal had paar keer met kpn gebeld en die zie mij alle debolo's opmekaar om en om aansluiten de eerste krijgt signaal knopje indrukken en ze zo allemaal werkend krijgen werken ze allemaal dan een voor een naar het stopkontact brengen en er in doen aansluiten en bij mij werkt het zo prima heb er al meer dan een half jaar geen last meer van dat het hapert hoop dat je er wat aan hebt.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 08:33
http://www.devolo.nl/cons...je-dlan-netwerk.html?l=nl

Even dit programmatje downloaden, kan je de adapters mee koppelen aan de hand van het serie nummer, vergeet niet om ze eerst allemaal even een reset te geven door het knopje zo'n 15 seconden in te houden

• Crescendo
Is het simpel in gebruik dit programmaatje (Met andere woorden hoe gaat het in zijn werk, stappenplan of iets dergelijk?) En eerste even beide PC's afsluiten, en dan op alle drie locaties, inclusief meterkast resetten?

EDIT: Moet ik dit op alle PC's installeren, die via de KPN Draadloze verbindingsset zijn verbonden?

Bedankt voor de snelle respons.

[ Voor 44% gewijzigd door Crescendo op 12-05-2012 23:31 ]

• Crescendo
Oké, het lijkt opgelost (nu weet ik niet of we het nu om en om hebben gedaan, dat zullen jullie wel kunnen constateren aan de hand van dit 'stappenplan'.

1. Homeplug mijn PC, en die van mijn broer eruit.
2. PC afgesloten, stekker van verdeeldoos PC in KPN gestoken, vervolgens in stopcontact gedaan.
3. Devolo programma opgestart, mijn adapter naam gegeven en voila, die werd herkend.
4. Vervolgens via apparaat toevoegen, degene van mijn broer toegevoegd (die zat toen al in stopcontact) met het serienummer, dat werkte werd herkend enzo.
5. Tenslotte degene in de meterkast gedaan, en die toegevoegd via het Devolo programma.

Nu zou ik graag willen weten of dit de goede werkwijze is, of dat het anders had gemoeten? Jullie hebben het over eerst zorgen dat hij signaal hebt, en daarna pas in stopcontact. Maar dat snap ik niet volledig.

In ieder geval bedankt voor de link naar het programma! Devolo werkt prima!

EDIT: Het middelste 'home-lampje' is rood tijdens internet, nu tenminste s'avonds, dit betekent dat hij enkel met internet goed kan communiceren, maar heeft dit mogelijk iets te maken met het aansluiten van deze sets? De zogenoemde 'haperingen' waar Chevy Walter het over had?

EDIT: Deze sets lijken ook niet te werken, word er beetje hopeloos van. Hoe kan het dat ik vanmiddag, 15MB makkelijk haalde, en dat dat ding nu weigert boven de 1.5mb download te springen?

[ Voor 20% gewijzigd door Crescendo op 13-05-2012 22:35 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

De manier waarop die sets werken is inherent aan storingen. Het beste is ze niet gebruiken en een kabel aanleggen. :)
Er valt weinig aan te troubleshooten, behalve eens een ander stopcontact gebruiken. Storingen die je set onbruikbaar maken kunnen van buiten je huis komen, of ergens binnen in je huis ontstaan (een lamp dimmer, wasmachine, magnetron, computer, noem maar op). Het is bijna niet te vinden en vaak is er zelfs als je het weet niks aan te doen.

Let op, dat rode lampje betekent niet 'goede verbinding met internet' maar 'ontzettend slechte verbinding voor alles'. Het lampje moet groen zijn voor normaal gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Pogostokje op 14-05-2012 10:37 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Crescendo
En als het lampje helemaal niet brand, dan is er iets mis met de manier van aansluiten? is mijn werkwijze goed geweest of had ik allen moeten resetten, werkend krijgen en dan pc1 stopcontact, daarna pc2 en daarna de meterkast KPN ding erin pluggen?
Pagina: 1