Saniexpert negeert wet koop op afstand.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-10 22:15

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Edit Mig29: Inmiddels is dit probleem met Saniexpert opgelost. Zie ChUcKiE in "Saniexpert negeert wet koop op afstand."

Laatst heb ik voor mijn Duravit bad een origineel Duravit nekkussen gekocht bij Saniexpert.nl.
Deze was niet op voorraad en het duurde zo'n 4 weken voordat deze verstuurd kon worden.
Eindelijk is deze na een week of 5 binnen gekomen, maar nu bevalt me dit nekkussen totaal niet. Het zit voo rgeen meter, is veel te hard en te groot/lomp. Reden voor mij om deze in dezelfde staat weer netjes ingepakt tyerug te willen sturen.
Op de site van saniexpert kun je een retouraanvraag doen. Hierbij moet je overigens aanvinken dat je akkoord gaat met 30 euro!!! retourkosten, voordat je de aanvraag kan plaatsen. Ook moet je een duidelijk omschreven reden van retour opgeven.
SaniExpert gaat dan bekijken of het retour geldig is en neemt contact op voor een ophaalafspraak.

Nu krijg ik ineens onderstaand emailtje:

Wij hebben uw retouraanvraag ontvangen. Het betreft echter een artikel dat speciaal voor u besteld is. Zoals vermeld op onze website kunnen speciaal bestelde artikelen niet retour genomen worden. Wij kunnen uw retouraanvraag dan ook niet in behandeling nemen. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
SaniExpert.nl

Kan dit zo maar? "overruled" het standaard nederlands recht zoiets niet?
Uberhaupt 30 euro retourkosten betalen als het wel geaccepteerd zou zijn is ook wel heel uitzonderlijk vind ik.

Weet iemand hoe dit allemaal zit?? Zou ik hie rnog iets tegen kunnen doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 15:23 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden over dit onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Is dit niet een hygiene kwestie? Kan me voorstellen dat je niet graag een tweede hands kussen wilt hebben.

Special products geld volgens mij ook andere regels, lees de consumentenbond er is op na zou ik zeggen.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:56:
Wat heb je zelf al gevonden over dit onderwerp?
Ik heb al vanalles doorgelezen over dit onderwerp, maar helaas lees ik teveel terug over hoe het zou moeten zijn, maar tot nu toe bar weinig over hoe het dan in de praktijk afloopt.

Natuurlijk staat in het shopping forum samenvatting de wet koop op afstand uitgewerkt en daar staat ook in dat Saniexpert dit niet zou mogen doen, maar ik ben zo benioeuwd naar hoe dat dan daadwerkelijk in de praktijk gaat/afloopt. Dus iemand met ervaring, dat het uiteindelijk met beroepen op deze wet gelukt is om en terug te mogen sturen en geen 30 euro te hoeven te betalen.

Misschien was dit niet geheel duidelijk in de TS.

Verder is een nekkussen geen onderbroek, ik heb dat ding "getest" in mijn bad met gewoon zonder water met mijn kleding aan, dus tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 13:23
Dat ding is een normaal product, en niet voor jouw op bepaalde maten gemaakt of voorzien van je naam oid.

'speciale bestelling' is dus geen argument om dan onder de wet koop-op-afstand onderuit te komen.

Zie oa de blog van Arnoud:
http://blog.iusmentis.com...r-de-wet-koop-op-afstand/

Het feit dat je op het kussen ligt lijkt me geen argument, als je even een snelle google doet zie je genoeg kussen-leveranciers die WEL de wet koop-op-afstand hanteren. (idem voor bv kleding en matrassen). Het hygiene-argument lijkt me dan ook niet relevant.

Ook is die 30 eur vreemd. Ik neem aan dat dit kosten zijn voor het ophalen van het kussen, maar het staat je imho ook vrij om zelf een goedkopere vervoerder te kiezen. (voor jouw risico uiteraard)

[ Voor 40% gewijzigd door DJSmiley op 12-05-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-10 17:20
Beetje Googlen doet wonderen:
http://www.rijksoverheid....-bij-koop-op-afstand.html
http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

Kort samengevat: je hebt niet altijd recht op 7 dagen bedenktijd als je op afstand koopt, bijvoorbeeld uit de eerste link:
Bij een aantal producten of diensten die u op afstand koopt, krijgt u geen bedenktijd. Bijvoorbeeld bij reizen die u via internet boekt of producten die u speciaal laat maken.
En uit de tweede:
U heeft geen bedenktijd bij:

- reizen die u op internet boekt
- tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
- producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
- producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
- Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen?
Lijkt me hier niet echt van toepassing aangezien het om een standaardproduct gaat. Maar als het buiten hun normale assortiment valt en ze het speciaal voor jou hebben besteld wordt het denk ik een ander verhaal.

Verder geldt natuurlijk wel dat als het product defect is, je het mag terugsturen. Maar dat lijkt me niet aan de orde hier?

[ Voor 30% gewijzigd door Morrar op 12-05-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een kussen lijkt me niet opnieuw te verkopen als het al gebruikt is. Dat maakt het verhaal wellicht lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:35
'speciaal besteld' is jammer voor de verkoper. Je hebt het wettelijk recht de ontbinding in te roepen en de verkoper moet jou dan het gehele betaalde bedrag (dus inclusief door jou betaalde verzendkosten en zonder aftrek van kosten) terugbetalen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Aghanim schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:12:
Een kussen lijkt me niet opnieuw te verkopen als het al gebruikt is. Dat maakt het verhaal wellicht lastig.
Als dat zo is, dan hadden ze dat moeten aangeven. Nu zeggen ze dat het een speciale bestelling was, hoewel dat te betwijfelen is, want waarschijnlijk stond het product gewoon op hun site en hadden ze er alleen geen voorraad van.

Tenzij het product speciaal gemaakt is adhv de wensen van de klant (zelf een bijzondere niet gangbare maat hebben opgegeven), is dat dus toch niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat artikelen die niet op voorraad zijn en besteld dienen te worden niet retour mogen staat wel op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Aghanim schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:33:
Dat artikelen die niet op voorraad zijn en besteld dienen te worden niet retour mogen staat wel op hun website.
Maar dat is in strijd met de wet koop op afstand, tenzij de regels zoals gepost door Morrarr van toepassing zijn.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De vraag is dus of speciaal voor TS besteld hetzelfde inhoudt als speciaal gemaakt. En ja, ik snap het verschil maar vraag me af hoe het zit met artikelen die uit voorraad zijn en op verzoek van koper besteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Aghanim schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:41:
De vraag is dus of speciaal voor TS besteld hetzelfde inhoudt als speciaal gemaakt. En ja, ik snap het verschil maar vraag me af hoe het zit met artikelen die uit voorraad zijn en op verzoek van koper besteld zijn.
Dat is door Arnoud Engelfriet in z''n blogpost al gezegd: Dat is geen reden tot verval koop op afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Inderdaad is speciaal bestellen geen reden voor het vervallen van het recht op ontbinding van de overeenkomst op basis van de wet koop op afstand.
Daarnaast zijn volgens de Europese richtlijnen bij ontbinding in het kader van de wet koop op afstand voor rekening van verkoper, de mogelijkheid om dit in rekening te brengen wordt expliciet uitgesloten. Dit heb ik elders op dit forum al uitgebreider onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
DJSmiley schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:43:
[...]

Dat is door Arnoud Engelfriet in z''n blogpost al gezegd: Dat is geen reden tot verval koop op afstand

Je hebt gelijk :) Nu maar hopen voor TS dat die winkel niet moeilijk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Het is dus voor de goede orde een standaard product dat tijdens bestelling niet op voorraad was (stond op 4 weken levertijd).
Dan ga ik de winkel er maar eens mee confronteren. Ik denk dat door zo'n houding 80% van de kopers standaard afhaakt en dat scheelt voor hun natuurlijk.

Ik ga dus en dat ding retour zenden en alleen betalen voor mijn eigen verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Inderdaad even een mail naar die winkel sturen waarin je verwijst naar de wet koop op afstand en evt. het bovenstaande artikel en daarnaast de vermelding dat je het product op eigen kosten retour zal zenden. En pas nadat je reactie hebt gehad het product toesturen, anders sta je met lege handen als ze moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
pips, ik had te gehaast gereageerd. De terugzending mag wel voor rekening komen van koper, bij beroep op non-conformiteit mag dat niet. Als je het echter zelf retour zend op eigen kosten mogen ze geen extra kosten in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ok, in ieder geval voor zover bedankt voor de uitgebreide info, ik zal hier het vervolg ook posten, dan weten we meteen of dit in praktijk ook de juiste uitwerking heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Sigis schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:55:
pips, ik had te gehaast gereageerd. De terugzending mag wel voor rekening komen van koper, bij beroep op non-conformiteit mag dat niet. Als je het echter zelf retour zend op eigen kosten mogen ze geen extra kosten in rekening brengen.
Edit; Oeps, verkeerde quote... deze wou ik quoten;
Sigis schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:53:
Daarnaast zijn volgens de Europese richtlijnen bij ontbinding in het kader van de wet koop op afstand voor rekening van verkoper, de mogelijkheid om dit in rekening te brengen wordt expliciet uitgesloten. Dit heb ik elders op dit forum al uitgebreider onderbouwd.
Zou je eens willen vertellen waar precies je dat hebt toegelicht? Voor zover ik weet levert een beroep op non-conformiteit namelijk gewoon ontbinding op, met wederzijdse verplichting tot ongedaanmaking van de geleverde prestaties tot gevolg, waarbij eventuele (verzend)kosten gewoon voor rekening van de respectievelijke partijen blijven...

[ Voor 23% gewijzigd door Obiter dictum op 13-05-2012 16:20 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 18:41
Obiter dictum schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:15:
[...]

Zou je eens willen vertellen waar precies je dat hebt toegelicht? Voor zover ik weet levert een beroep op non-conformiteit namelijk gewoon ontbinding op, met wederzijdse verplichting tot ongedaanmaking van de geleverde prestaties tot gevolg, waarbij eventuele (verzend)kosten gewoon voor rekening van de respectievelijke partijen blijven...
Bij non-conformiteit heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. Het terugsturen of -brengen naar de winkel is voor eigen rekening. Eventuele verzendkosten naar een reparatiecentrum is voor rekening van de verkoper aangezien herstel of vervanging zijn verantwoordelijkheid is. Pas als de verkoper zijn plicht niet nakomt na ingebreke te zijn gesteld, raakt deze in verzuim, en is ontbinding door de koper mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 09:25
rdjnl schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:01:
[...]

Bij non-conformiteit heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. Het terugsturen of -brengen naar de winkel is voor eigen rekening. Eventuele verzendkosten naar een reparatiecentrum is voor rekening van de verkoper aangezien herstel of vervanging zijn verantwoordelijkheid is. Pas als de verkoper zijn plicht niet nakomt na ingebreke te zijn gesteld, raakt deze in verzuim, en is ontbinding door de koper mogelijk.
Maar hier gaat het om koop-op-afstand.
Daarbij hoef je geen reden op te geven, en mag je ook retouneren als het product gewoon in orde is.
Alleen moet je dus de terugzend kosten zelf betalen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Nou ik heb een reactie terug.......

Geachte heer.......,
Bedankt voor uw reactie. Wij zijn niet meer aangesloten bij enig keurmerk om ons niet meer te hoeven committen aan dergelijke voorwaarden. Wij hebben hier expliciet voor gekozen om niet met winkeldochters te blijven zitten.
De wet Koop op afstand valt onder de Europese regelgeving. Aangezien ons hoofdkantoor gevestigd is op Curacao, wat niet valt binnen de Europese Unie, vallen wij dan ook niet onder deze regelgeving, waardoor wij de voorwaarden hierin opgenomen dan ook niet hoeven na te komen.

Aangezien het artikel speciaal voor u besteld is (zie ontvangstbevestiging welke u direct na bestelling heeft ontvangen) kunnen we dit niet retournemen. Dit wordt ook vooraf heel duidelijk op de website én bij uw bestelling aangegeven. Daarnaast bent u hiermee akkoord gegaan in onze algemene voorwaarden. Let wel: u hebt zelf voor dit, speciaal te bestellen artikel, gekozen. Daarmee heeft u zelf besloten een artikel te kiezen wat niet retour kan.

Wat wij wel voor u kunnen doen is vragen aan de fabrikant of zij bij wijze van uitzondering dit artikel, eventueel onder betaling van een boetebedrag, retour wil nemen.
Wanneer de fabrikant met het voorstel akkoord gaat zullen wij u het boetebedrag laten weten en dit na retourname, samen met de retourkosten, inhouden op het terug te storten bedrag.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Dat is natuurlijk wel een slinkse manier om hier onderuit te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het beste wat je kan doen, is aangeven hoe deze zaak met zijn klanten omgaat.

Ik denk dat je vrijwel kansloos bent om hier maar enig resultaat uit te halen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
ChUcKiE schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:51:
....
Dat is natuurlijk wel een slinkse manier om hier onderuit te komen...
mmmm... creatieve manier om onder je plichten uit te komen... ik heb zo''n vermoeden dat hun nieteens in Curacou zitten, maar alleen een postbus-bvtje.

Hoe het met je rechten zit weet ik dan ook niet, in hoeverre het hebben van een NL bankrekening relevant is weet ik niet. Heb je ook een faktuur gehad? staat daar iets van een BTW nr op of andere btw tarieven?

Maar idd, slinkse wijze om lekker je klanten te misleiden en hun rechten te ontnemen. Ik betwijfel of hier wat aan te doen valt, behalve een zwaar negatieve recentie plaatsen.

[ Voor 57% gewijzigd door DJSmiley op 14-05-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[i]
De wet Koop op afstand valt onder de Europese regelgeving. Aangezien ons hoofdkantoor gevestigd is op Curacao, wat niet valt binnen de Europese Unie, vallen wij dan ook niet onder deze regelgeving, waardoor wij de voorwaarden hierin opgenomen dan ook niet hoeven na te komen.
Ik lees alleen dit gedeelte en moet heel erg hartelijk lachen

Sony hoofdkantoor japan
Samsung hoofdkantoor korea
etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:04:
[...]

mmmm... creatieve manier om onder je plichten uit te komen... ik heb zo''n vermoeden dat hun nieteens in Curacou zitten, maar alleen een postbus-bvtje.

Hoe het met je rechten zit weet ik dan ook niet, in hoeverre het hebben van een NL bankrekening relevant is weet ik niet. Heb je ook een faktuur gehad? staat daar iets van een BTW nr op of andere btw tarieven?

Maar idd, slinkse wijze om lekker je klanten te misleiden en hun rechten te ontnemen. Ik betwijfel of hier wat aan te doen valt, behalve een zwaar negatieve recentie plaatsen.
Ze verkopen in nederland en vallen dus gewoon onder europese regelgeving PUNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Grappenmakers. Zolang ze zich duidelijk op de Nederlandse markt richten (lees: Nederlandse webshop, terug mailen in het Nederlands, etc) hebben ze zich aan de Nederlandse wet te houden. Probleem is natuurlijk dat (bijna) niemand gaat procederen voor dit soort kleine bedragen, dus blijven webshops dit doen. :(

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:04:
[...]

Ik lees alleen dit gedeelte en moet heel erg hartelijk lachen

Sony hoofdkantoor japan
Samsung hoofdkantoor korea
etc etc etc
Sony verkoopt niks zelf. Samsung verkoopt niks zelf.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
http://www.saniexpert.nl/Home/Voorwaarden
20.3 Op elke overeenkomst tussen SaniExpert.nl en de klant is Nederlands recht van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:09:
[...]

Alleen maar om aan te geven dat het een drolreden is die ze opgeven zeg belachelijk gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Wat een BS!
Ze hebben een .NL-domeinnaam, een afhaalpunt in NL (Zwijndrecht), een NL-bankrekening, een NL-telefoon- en faxnummer, ze leveren alleen in NL, kortom, een NL-bedrijf dat zich aan de NL-regelgeving en dus ook Wet Koop op Afstand te houden heeft.

En zo niet, dan is het misleiding > ongeldige overeenkomst (valse voorwendselen) > automagische ontbinding van die overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Zoals GlowMouse al aangaf hebben ze zelf in de voorwaarden staan dat het Nederlands recht van toepassing is. Ze verkopen dus pure onzin.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Iva_Bigone schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:11:
[...]

En zo niet, dan is het misleiding > ongeldige overeenkomst (valse voorwendselen) > automagische ontbinding van die overeenkomst.
Ik krijg ondanks de stelligheid van je bewering niet het idee dat je gehinderd wordt door kennis van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
GlowMouse schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:18:
[...]

Ik krijg ondanks de stelligheid van je bewering niet het idee dat je gehinderd wordt door kennis van zaken.
Nee, ik word zelden gehinderd daardoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:56
Wahloh schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:15:
Zoals GlowMouse al aangaf hebben ze zelf in de voorwaarden staan dat het Nederlands recht van toepassing is. Ze verkopen dus pure onzin.
Ik moest om deze opmerking wel lachen, ze krijgen die onzin inderdaad verkocht zo te zien... @TS ik zou er nu een sport van maken om hun te dwingen het artikel terug te nemen en het geld terug te storten.

Hoe meer kennis jij van de wet toont hoe minder smoesjes hun kunnen verzinnen. Helaas kan de rechtsbijstand je niet helpen maar anders kun je altijd nog naar sites gaan zoals opgelicht.nl. Ik weet niet of ze daar graag op vermeld staan maar als ze zich niet aan de wet houden zijn het eigenlijk gewoon oplichters.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Uiteindelijk komt het, zoals altijd, weer neer op de keus van de kopende partij om er een zaak van te maken. Aangezien 99% dit niet doet is het voor de webshop gemakkelijk op deze wijze door te gaan met haar praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kfaessen schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:20:
[...]

Ik moest om deze opmerking wel lachen, ze krijgen die onzin inderdaad verkocht zo te zien... @TS ik zou er nu een sport van maken om hun te dwingen het artikel terug te nemen en het geld terug te storten.

Hoe meer kennis jij van de wet toont hoe minder smoesjes hun kunnen verzinnen. Helaas kan de rechtsbijstand je niet helpen maar anders kun je altijd nog naar sites gaan zoals opgelicht.nl. Ik weet niet of ze daar graag op vermeld staan maar als ze zich niet aan de wet houden zijn het eigenlijk gewoon oplichters.
Waarom zou rechtsbijstand niet kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Firesphere schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:30:
[...]

Waarom zou rechtsbijstand niet kunnen helpen?
Omdat die niet zoveel moeite zullen doen voor 30 euro.

Simpele kosten/baten analyse.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 14-05-2012 19:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aghanim schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:21:
Uiteindelijk komt het, zoals altijd, weer neer op de keus van de kopende partij om er een zaak van te maken. Aangezien 99% dit niet doet is het voor de webshop gemakkelijk op deze wijze door te gaan met haar praktijken.
Helaas is dat wel de praktijk. Maar wat dergelijke zaken natuurlijk ook in de lucht houd is dat mensen te veel naar de prijs kijken en niet naar wat de service is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:56
Gunner schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:32:
[...]

Omdat die niet zoveel moeite zullen doen voor 30 euro.

Simpele kosten/baten analyse.
Inderdaad, meestal heb je daarbij een minimaal schadebedrag of het eigen risico is veel te hoog. Een eigen risico van 70-80 euro voor de rechtsbijstand is niet zo heel vreemd tegenwoordig.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:24
Waarom SaniExpert?
Altijd bereikbaar
25 jaar ervaring in sanitair
Voorraadcontrole online
Vanaf € 500, -gratis bezorging
Levering binnen 24 uur*
Perfecte service

* HenkEisDS pakt de popcorn erbij voor de afwikkeling van dit topic _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

GlowMouse schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:09:
20.3 Op elke overeenkomst tussen SaniExpert.nl en de klant is Nederlands recht van toepassing.
http://www.saniexpert.nl/Home/Voorwaarden

[...]
Haha, juist. Jij bent scherp! _/-\o_

Dit is het antwoord voor de TS: Ze zeggen zelf dat het nederlands recht van toepassing is.
(en voor de duidelijkheid, ook al stond dit er niet, dan alsnog!)
Dus Wet koop op afstand is gewoon geldig.
Terug e-mailen, nogmaals uitleggen, en dreigen met consumentenbond en negatieve recentie op grote fora's zoals deze.

Hoe dan ook, theoretisch moeten ze het terugnemen zonder mokken.
Of je dat in de praktijk redt, hangt af van jouw communicatie skillz. In ieder geval niet boos en schreeuwerig reageren, altijd netjes, zakelijk en met feiten blijven communiceren.
Suc6! :)

Edit:
En wat een waardeloze reactie krijg je terug van die winkel zelf. Wat een grote bullshit is dat.
Als ze nou nog met echte feiten kwamen... Maar dit is gewoon een sprookje.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 14-05-2012 19:50 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 10-10 21:17

Elektronicanet

Leds do it!

Ik zou ze nog één keer (met deugdelijke onderbouwingen m.b.v. dit topic) wijzen op je rechten en met goede argumenten hun verhaal onderuit halen. Vervolgens - als dat niet helpt - zou ik zoiets zeggen als "Jammer dat jullie het niet willen oplossen. Ik zal mijn negatieve ervaring uiten op Trustpilot en verdere stappen overwegen".

Ik zou als webshopeigenaar bij zulke klanten wel eieren voor mijn geld kiezen. Zéker als het om € 30 gaat. Want 10 positieve beoordelingen wegen niet op tegen één (gegronde) negatieve review...

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
tip: mocht je er werk van maken (terecht overigens) zorg voor kopietjes/screenshots. Zul je net zien dat die regels er morgen af zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

... en anders zijn er nu wel een aantal getuigen die het hebben zien staan en het hebben gequote.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:02
Daarnaast. Ook als zitten ze op Curaçao.
Curaçao heeft de status binnen de EU van LGO(landen en gebieden overzee )
Dat betekent dat daar dus ook de europese wetgeving van toepassing is. Omdat een autonoom land is binnen het koninkrijk der Nederlanden.

http://www.rijksoverheid....rijk-der-nederlanden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat en het volgende:
http://www.boek9.nl/beric...-rechterlijke-bevoegdheid

.nl domein, dus valt gewoon onder nederlands recht. Plus kleine titelchange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 23:45
Als al hun producten niet op voorraad zijn dan betekent het dat ze bij elke order het artikel "speciaal" gaan bestellen.
Op deze wijze kan je nooit wat terugsturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Daaruit wordt niet duidelijk welk recht van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Hanteert men in Curacao ook 19% btw?
"Alle prijzen op deze website zijn inclusief 19,0% BTW"

*bookmark* :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GlowMouse schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:27:
[...]

Daaruit wordt niet duidelijk welk recht van toepassing is.
Huh? Er staat dat het toplevel domain bepaalt welk recht van toepassing is, dus .nl betekent nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 13:43
Ha, leuk, kosten die ze krijgen vanuit de groothandel doorberekenen aan je klanten... Grote kans dat het een artikel is wat de groothandel speciaal voor ze heeft moeten bestellen en nu niet terug wil nemen, waardoor ze het zelf ook niet terug willen nemen, dan zitten ze immers met zo'n kussen...

Nadeel van groothandels die webshops willen gaan aansturen, maar moeite hebben met inspringen op verzendkosten/retouren/wetgeving ed.

Wij zitten met precies hetzelfde, ook webshop sanitair en groothandel gedoe... in een geval als dit nemen we ons verlies omdat 'moeilijk doen' uiteindelijk meer kost en daarbij heeft de klant, in dit geval de TS, ook echt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Even kleine samenvatting:
- blijkbaar is dus meerendeel op .nl geregistreerd dus gaat er een vlieger niet op
- klopt, weinig op voorraad, dus dan is al een groot deel een zogenaamde "special"
- netjes, zakelijk, maar met goede argumenten reageren lukt meestal wel (doe ik dagelijks :) ) alleen de wettelijke achtergrond ken ik niet, maar daar lees ik hier weer veel van terug.
- ik laat me niet overbluffen met een dergelijke reactie per email, daar moet ik minimaal overheen kunnen.

Overigens kost de nekkussen iets van 130 euro. als ik die terug mocht sturen, kost dat 30 euro retour kosten!!! oftewel, als ze de retourname goedkeuren zou je bij acceptatie van de algemene voorwaarden ook akkoor dgaan met 30 euro aan retour kosten, ongeacht de prijs van het retour product....ook dat slaat als een tang op een varken natuurlijk.

Ik ga morgen even een net mailtje sturen vrees ik :) ik houd dit wel vol, niets te verliezen :P

En het klopt, ik ga zeker "dreigen/aangeven" dat ik dit groots ga melden op de diverse internetsites als kieskeurig/radar/consumentenbond etc.

[ Voor 7% gewijzigd door ChUcKiE op 14-05-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
ChUcKiE schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:06:
Even kleine samenvatting:
- blijkbaar is dus meerendeel op .nl geregistreerd dus gaat er een vlieger niet op
- klopt, weinig op voorraad, dus dan is al een groot deel een zogenaamde "special"
- netjes, zakelijk, maar met goede argumenten reageren lukt meestal wel (doe ik dagelijks :) ) alleen de wettelijke achtergrond ken ik niet, maar daar lees ik hier weer veel van terug.
- ik laat me niet overbluffen met een dergelijke reactie per email, daar moet ik minimaal overheen kunnen.

Overigens kost de nekkussen iets van 130 euro. als ik die terug mocht sturen, kost dat 30 euro retour kosten!!! oftewel, als ze de retourname goedkeuren zou je bij acceptatie van de algemene voorwaarden ook akkoor dgaan met 30 euro aan retour kosten, ongeacht de prijs van het retour product....ook dat slaat als een tang op een varken natuurlijk.

Ik ga morgen even een net mailtje sturen vrees ik :) ik houd dit wel vol, niets te verliezen :P
Over de retourkosten: Nederlands wet gaat boven algemene voorwaarden (en ze geven aan dat de nederlandse wet van toepassing is). In de wet staat dat er geen extra handeling of service kosten (of verpakkingskosten) gerekend mogen worden, muv. dingen zoals system recoveries of zwaar beschadigde/missende onderdelen/verpakkingen.

edit: er staat ook een mooie voorbeeld brief bij consuwijzer. Mogelijk kun je daar wat puntjes uit lenen.

[ Voor 8% gewijzigd door Aragnut op 14-05-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ok thanks, maar ik zal dan wel de laatste zijn, die moeilijk gaat doen over de 6,75 euro retour kosten :) als ik in den beginne maar de koopprijs van zeg 130 euro terugkrijg...dat vind ik het belangrijkste!

Overigens gaat het om dit artikel:

http://www.saniexpert.nl/.../DURAVIT-STARCK-nekkussen

Staat nog steeds op niet op voorraad=speciale bestelling.

[ Voor 28% gewijzigd door ChUcKiE op 14-05-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

ChUcKiE schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:12:
Ok thanks, maar ik zal dan wel de laatste zijn, die moeilijk gaat doen over de 6,75 euro retour kosten :) als ik in den beginne maar de koopprijs van zeg 130 euro terugkrijg...dat vind ik het belangrijkste!
Bij beroep op de wet kopen op afstand moet je als koper zorg dragen voor het retour sturen, die verzendkosten zijn dus voor jouw rekening.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Aragnut schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:09:
[...]

Over de retourkosten: Nederlands wet gaat boven algemene voorwaarden (en ze geven aan dat de nederlandse wet van toepassing is). In de wet staat dat er geen extra handeling of service kosten (of verpakkingskosten) gerekend mogen worden, muv. dingen zoals system recoveries of zwaar beschadigde/missende onderdelen/verpakkingen.

edit: er staat ook een mooie voorbeeld brief bij consuwijzer. Mogelijk kun je daar wat puntjes uit lenen.
Ok bedankt voor de link....die brief kan ik wellicht later gebruiken, ik wil ze eerst zover krijgen, dat ze in de gaten krijgen dat ze nu met en klant te maken hebben die het meent en die ver wil gaan om zijn gelijk te krijgen...hopelijk heb ik dergelijke brief niet nodig :P maar wie weet...ook nu zal ik elke ontwikkeling hier in dit topic posten...ik vind het al geweldig dat er zoveel goede ondersteunende reacties gegeven worden waar ik wat mee kan doen..bedankt!!!

Ondertussen ook een email naar Arnoud gestuurd, hopelijk vind hij het een interessante case om zijn licht daar eens over te laten schijnen!

[ Voor 5% gewijzigd door ChUcKiE op 14-05-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:42:
[...]

Huh? Er staat dat het toplevel domain bepaalt welk recht van toepassing is, dus .nl betekent nederland.
Nee, welke rechter bevoegd is. Die rechter kan best buitenlands recht toepassen.
SYQ schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:41:
Hanteert men in Curacao ook 19% btw?
"Alle prijzen op deze website zijn inclusief 19,0% BTW"

*bookmark* :9
Voor btw gelden speciale regels die precies vastleggen van welk land het btw-tarief van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Nou zie ik op die website van Saniexpert bij dat kussen dit staan:
Leveringskosten: € 25
Wut? Leveringskosten van €25,-?
Ik weet het niet hoor. Die site komt samen met dit topic best raar over.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Leveringskosten waren bij mijn bestelling best ok....volgens mij uiteindelijk een deellevering waarbij elk deel 10-15 euro kostte.
Vind ik op zich geen probleem....alhoewel zoals jij aangeeft het wel steeds een meer vagere boel lijkt te worden.
Als onwetende klant moet je vooraf volleidg op de hoogte zijn, wil je bij een probleem[je achteraf niet genaaid worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Nog zoiets: http://www.trustpilot.nl/review/saniexpert.nl
Alleen maar positieve reviews, te positief als je het mij vraagt. 4 maar meestal 5 van de 5 sterren.
Waarvan een enkele review poster 2 reviews heeft gedaan, de rest maar 1.
Het probleem waar TS nu mee te maken heeft, moeten andere mensen ook gehad hebben. Kan toch haast niet anders? Zou dan niemand ook maar een klein beetje een negatieve review hebben gedaan?
Of zoek ik nu te ver? :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Tsja ik heb alleen en uitzondering...ik heb 4 artikelen besteld. Drie ervan zijn goed/perfect verlopen, maarja soms wil het wel eens dat je afwijkt van de standaard en een product wenst terug te sturen.
Dan blkijkt het toch allemaal erg moeizaam te gaan verlopen.....tis duidelijk geen wehkamp of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 18:08

painkill

Pain(k)(ill)

Toch wel grappig, jammer dat ze niet aangesloten zijn bij keurmerken, want dan kon je het via die kant spelen.

Gewoon doorgaan, maar even voor mijzelf, misschien heb ik niet goed gelezen, maar hoe lang heb je het product in gebruik gehad, met andere woorden, hoeveel dagen na ontvangst heb jij hun een bericht gedaan dat hij terug ging?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Binnen de 7 dagen heb ik gereageerd en ik heb het product nooit echt gebruikt...het producte heeft niets geledne en ziet er nog hetzelfde uit als voordat het uit de doos gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 18:08

painkill

Pain(k)(ill)

Dan is het simpel, zij moeten het gehele bedrag terug betalen.
Ze mogen geen enkele cent extra kosten rekenen.
Jij moet het terugverzenden betalen.

Ze moeten zich gewoon aan de Nederlandse wet houden omdat ze zich specifiek op Nederland richten.
Ook al zitten ze in een ander werelddeel, dat maakt niet uit.

Wat er in die algemene voorwaarden staat doet er niet toe zolang de Nederlandse en Europese wet anders zegt.

Dat het een product op maat is is gewoon onzin aangezien het 1 van de maten is die gewoon te koop is.
Dat zij het niet op voorraad hebben, en het daarom speciaal ergens vandaan moeten halen is natuurlijk heel wat anders. Dat is niet jouw probleem.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:05
Krijgen we een vervolg van deze Onenigheid bij koop op afstand >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ChUcKiE schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:29:
[...]

Ok bedankt voor de link....die brief kan ik wellicht later gebruiken, ik wil ze eerst zover krijgen, dat ze in de gaten krijgen dat ze nu met en klant te maken hebben die het meent en die ver wil gaan om zijn gelijk te krijgen...hopelijk heb ik dergelijke brief niet nodig :P maar wie weet...ook nu zal ik elke ontwikkeling hier in dit topic posten...ik vind het al geweldig dat er zoveel goede ondersteunende reacties gegeven worden waar ik wat mee kan doen..bedankt!!!

Ondertussen ook een email naar Arnoud gestuurd, hopelijk vind hij het een interessante case om zijn licht daar eens over te laten schijnen!
Om heel eerlijk te zijn, het heeft op dit punt geen nut om er veel om heen te draaien, neem de juiste stappen. Tenzij je enkel nog geïnteresseerd bent in publiciteit. Die weg staat je altijd nog open, ik zou echter eerst zorgen dat jouw belangen zo snel en zo goed mogelijk behartigd worden.

En dat komt neer op de formele weg. Verdere communicatie zonder die weg heeft eigenlijk geen nut, niet voor jou, maar ook niet voor andere (huidige of toekomstige) klanten van hen die tegen dezelfde muur aanlopen. We hebben onze beschermende wetgeving niet zonder goede redenen, maar daar hoort ook een stuk collectieve verantwoordelijkheid bij. Stel dat ze nu ineens bijdraaien, dan is de kans groot dat de praktijken gewoon doorgaan. De bescherming die we genieten, hebben we omdat anderen in het verleden voet bij principes hielden niet enkel voor zichzelf. Dat is ook gewoon in ieders belang.

Het zou wel inderdaad interessant zijn om op het iusmentis blog van de heer Engelfriet de kwestie eens toegespits te zien, dat inderdaad. Dat staat echter los van de correcte oplossing van jouw situatie. Vooralsnog komt het wat het bedrijf in kwestie aangaat neer op vertraging en ontwijking, en dat kan nu eenmaal heel lang doorgaan. Dus staan twee wegen open: publiciteit als drukmiddel, of de formele weg als drukmiddel tot oplossing. Die eerste is erg makkelijk ja, maar lost de oorzaak van het probleem niet op. Dat doen enkel de tweede manier.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Aangezien ons hoofdkantoor gevestigd is op Curacao, wat niet valt binnen de Europese Unie, vallen wij dan ook niet onder deze regelgeving
Vraag mij af wat de Kamer van Koophandel daarover zou denken; Kamer van Koophandel nr: 124460

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Laatst online: 15-10 13:09
Sanisale.nl heeft dezelfde voorwaarden als saniexpert.nl en is eveneens op dat adres in Willemstad gevestigd. Zelfde bedrijf en zelfde prakijken. Zij hebben een negatieve reactie op trustpilot met dezelfde klacht als TS: een drain retourneren kost 30 euro. De reactie van het bedrijf op die review vind ik opmerkelijk (en tenenkrommend):
Graag wil ik een toelichting geven over onze retour procedure. Onze procedure is dat wij het artikel zelf ophalen, dit heeft te maken met de ervaring die wij gehad hebben met de artikelen die in het verleden terug gestuurd werden en dan zwaar beschadigd aan kwamen of dat er een naam of sticker op een doos was geplakt waardoor het artikel ook niet meer te verkopen was/is. En maar niet te spreken over de vele beschadigingen. Door het zelf op te halen hebben we dat deel in ieder geval getakeld.De retour voorwaarden staan duidelijk op onze site vermeld en zijn voor een ieder zeer gemakkelijk te vinden. Wat daar eigenlijk nog bij komt is dat een klant echt geen idee heeft wat er eigenlijk allemaal bij komt kijken.Hier een korte opsomming.
Klant contact, retour formulier behandelen, controle op retourrecht,bevestiging naar klant voor op haaldatum, planning maken voor pick-up, klant op de hoogte brengen van pick-up, vrachtwagen a € 45,-- naar klant rijden. artikel terug in magazijn, controle artikel,inboeken artikel in voorraad,creditnota richting verkoop, creditnota richting klant, op en afboeking boekhouding,afhandeling naar klant, geld overmaken aan klant. controle op creditnota indien nodig. Met deze handelingen zijn 5 medewerkers bezig verspreid over 3 dagen. Deze kosten zijn hoger dan het bedrag dat wij u in rekening brengen. Ik wil hier dus niet echt spreken van pure oplichting omdat wij ook duidelijk info geven over de retour voorwaarden. De productinformatie op onze website is ook zeer duidelijk en ook bij het gekochte artikel staat ook de inbouwdiepte gemeld, tevens hebben wij een zeer deskundige helpdesk die u ook had kunnen voorzien van informatie omtrent het product wat u had gekocht. De bereikbaarheid van het klant contact centrum is van 10:00 tot 24:00 uur dus u had op bijna elk moment van de dag uw vragen kunnen stellen als u niet zeker was geweest over het product. Ik ben dus van mening dat wij als leverancier er alles aan doen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en echter zoals u denk ik wel met mij eens moet zijn na deze uitleg kan dat niet gratis.Indien dat bij u wel kan nodig ik u van harte uit om bij ons te komen werken, wij kunnen wel een gratis kracht gebruiken. Ik hoop dat ik een beeld heb kunnen schetsen waarom wij dus deze kosten in rekening brengen. Mocht u toch ooit nog besluiten om iets voor u badkamer aan te schaffen wil ik u uit coulance en omdat u de moeite heeft genomen om een reactie te geven een korting aanbieden van 5%. Bedankt voor uw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zentbeer schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:05:
Sanisale.nl heeft dezelfde voorwaarden als saniexpert.nl en is eveneens op dat adres in Willemstad gevestigd. Zelfde bedrijf en zelfde prakijken. Zij hebben een negatieve reactie op trustpilot met dezelfde klacht als TS: een drain retourneren kost 30 euro. De reactie van het bedrijf op die review vind ik opmerkelijk (en tenenkrommend):

[...]
Willemstad is gewoon een plaats in Nederland ;) Maar inderdaad de manier waarop hun met retouren omgaan is wel erg raar. Het opsturen van een product is voor risico van de verzendende partij, dus als een consument het retour via een risicovolle weg gaat versturen dan is dat zijn probleem. Maar als ze echt aangeven dat je het niet op een andere manier mag terugsturen dan dienen ze dat kosteloos te doen, want je hebt immers geen andere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

De reactie van het bedrijf op die review vind ik opmerkelijk (en tenenkrommend):
8)7 8)7 dan had je maar geen ondernemer moeten worden of je zaken beter moeten regelen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik had meteen dezelfde reactie...dat is nou het risico van ondernemen ja...pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ach, in de algemen voorwaarden kunnen ze ook rustig zetten dat bij een retour er een flesje krokodillentranen en het zweet van de ...rug van een baviaan toegevoegd moet worden, voor welke reden dan ook. De nederlandse wet gaat nog steeds boven algemene voorwaarden. Hetzelfde zie je vaak bij (studenten)huizen, waarin het contract wordt opgenomen dat de huurbaas zonder toestemming het pand mag betreden (dit mag niet van de Nederlandse wet). Zoals hierboven ook is aangehaald is er zoiets als ondernemingsrisico, zeker als je met consumenten van doen hebt. Van wat ik kan zien proberen ze via allerlei creative constructies en uitleg onder hun verplichtingen uit te komen.

*pakt ook alvast de popcorn*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vond deze ook wel opmerkelijk :
Indien niet akkoord, dient u het product in Zwijndrecht op te halen. Het bedrag zal dan niet aan u worden gecrediteerd. Eventuele transportkosten kunnen in rekening gebracht worden.
Met andere woorden als ze je retouraanvraag afwijzen mag je zelf naar Zwijndrecht rijden ??

Wel raar dat ze dus wel een retourbeleid hebben op producten op voorraad maar zodra ze moeten bestellen dan wordt het ineens een speciaal product en dan vervallen de retourrechten (*proest*)
Als elke winkel zo zou werken dan hebben ze 1 potlood op voorraad en de rest bestellen ze elke keer. Hoeven ze niets retour te nemen.

Kijk een bad terugsturen / ophalen ok, maar een kussen voor 170 euro? Zeker als het nog in plastic zit is het gewoon schandalig dat ze er een speciaal product van maken.
Als TS zou ik toch eens bellen met Radar/ Kassa voor dit soort praktijken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 21:55
NMe schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:09:
[...]
Een beter voorbeeld is Facebook. Het hoofdkantoor is in de VS gevestigd, maar een van hun kantoren in Europa. Hierdoor moeten ze zich aan de Europese privacywetgeving houden.

Succes met je gelijk halen. Gelijk hebben doe je al. Ik persoonlijk vind zulke winkels tenenkrommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Zoals al verteld, ze doen alles via de groothandel, in dit geval Galvano. Daar geven ze een order door met de gegevens van de besteller en voor de rest regelen die alles, incl eigen transport. Daar betaald de shop een paar 10tjes voor en dat wordt weer doorgerekend... en zit je aan 25 euro verzendkosten. Voor een bad of douchewand nog redelijk begrijpelijk en ook goed dat het met eigen vervoer gaat.
Leuke is wel dat ze tegenwoordig steeds meer spul met PostNL doen... betaal je als zowel webshop als klant 25 euro voor een pakketje van 6.75... begrijpelijk dan klanten daar wel moeilijk over doen...

Retouren gaan via dezelfde club, die het ook ophaalt (handig met groot spul), maar wel een toeslag vraagt voor het opnieuw in voorraad leggen... en dan zit je aan die 30 euro...
Leuke is daarbij ook dat ze een a-d assortiment hebben oid. Sommige dingen liggen op voorraad (a/b), andere moeten ze speciaal bestellen (c/d) en willen ze zelf niet terugnemen. Waardoor webshops ook dit weer overnemen.

Ze (de groothandel) willen graag webshopjes de wereld in helpen voor meer omzet omdat hun concurrent dat ook doet... alleen gebruiken ze voorwaarden die totaal niet aansluiten bij wat een beetje consument verwacht en recht op heeft.
Gooi daar een webshop bovenop die met een minimale marge gaat verkopen want de concurrent doet dit ook (maar heeft betere inkoopvoorwaarden) en je krijgt dit soort gemeut.

Dat ze dan gewoon dat kleine (post)spul terug laten sturen naar hun kantoortje in Zwijndrecht en eens in de zoveel tijd een vracht laten oppikken door de groothandel zelf of zet het als actieding in je shop.

[ Voor 6% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 15-05-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud Engelfriet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 11:29

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
Een apart verhaal. Ik zie het vaker, bedrijven die zelf geen voorraad hebben maar alles bestellen bij de groothandel. Dat mag, maar de partij die zaken doet met de consument moet de Wet koop op afstand respecteren en dus een retour toestaan. Hij lost het maar op met de groothandel, is de gedachte uit de wet. En ja, ik snap dat dat dropshippen best wel een stukje moeilijker maakt maar dat wil niet zeggen dat je de wet maar mag negeren.

Een webwinkel die zich duidelijk op Nederland richt, valt onder Nederlands recht. Het gaat daarbij nooit om één factor, dus enkel de domeinnaamextensie is niet relevant. Het gaat om alle omstandigheden samen. Wat Iva_Bigone zegt is precies hoe het werkt: alles is NL (behalve het vestigingsadres) en dus vallen ze onder NL recht. Zelfs als ze een .com of een .an hadden gehad.

De Wet koop op afstand is verder heel duidelijk: binnen zeven werkdagen mag alles terug, ook speciale bestellingen. Alleen maatwerk hoeft niet retour. Men mag alleen de postzegels van het terugsturen voor rekening van de consument laten komen. Al het overige, dus ook bv. de toeslag voor de creditcardbetaling, moet terugbetaald.

Zoals altijd komt het uiteindelijk neer op de frustrerende conclusie dat de winkel fout zit maar dat je recht halen meer kost dan de waarde van de overeenkomst. Uit principe procederen kan, maar dat is dan wel een duur principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

[...]
Oh mijn god, het was echt een understatement van jou dat het tenenkrommend zou zijn. Volledig met je eens. Ik zou die persoon die het geschreven heeft één tip willen meegeven: Stop met werken, het is je duidelijk allemaal te veel. Wat een sneu figuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Arnoud Engelfriet schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:11:
<beschaafd knipje>

Zoals altijd komt het uiteindelijk neer op de frustrerende conclusie dat de winkel fout zit maar dat je recht halen meer kost dan de waarde van de overeenkomst. Uit principe procederen kan, maar dat is dan wel een duur principe.
En dat is precies de kern van het hele verhaal waar ikzelf onpasselijk van wordt. Je staat volledig in je recht maar een bedrijf weet gewoon dat een consument eerder eieren voor zijn geld kiest (eerder zijn verlies neemt) en het nooit tot een proces laat aankomen. Iemand met een flinke portemonnee zou het aandurven maar jan-modaal haakt al af want je steekt jezelf in de kosten om 200 euro terug te krijgen.

Zou wel een mooi verhaal zijn op TV (koude douche ? ) want in dit geval kan de media meer doen dan een dure rechtzaak.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud Engelfriet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 11:29

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
Daarom is een paar jaar geleden de Consumentenautoriteit opgericht. Deze kan als overheidsinstantie boetes opleggen als blijkt dat men de regels overtreedt. Een persoonlijk stukje frustratie van mij is dat ook dán lang niet elk bedrijf de procedures aanpast. Vorig jaar een halve ton aan boetes uitgedeeld over valse garantievoorwendselen; nog steeds stérft het van de webwinkels die droog melden dat ze geen garantie geven of dat je bij de fabrikant moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Laatst online: 14:26
Sowieso gaat het van heel die site jeuken bij mij. Raar verhaal, ik zou dit voor 130 euro toch wel eens via rechtsbijstand of iets dergelijks willen spelen. Misschien is het sowieso een tip om eens te vragen bij DAS of zij een brief kunnen versturen, heeft bij een kennis van mij ook geholpen. Envelop + briefpapier van DAS was toen al genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:26
Over DAS gesproken, tijd om John van den Heuvel erop af te sturen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:16:
[...]

En dat is precies de kern van het hele verhaal waar ikzelf onpasselijk van wordt. Je staat volledig in je recht maar een bedrijf weet gewoon dat een consument eerder eieren voor zijn geld kiest (eerder zijn verlies neemt) en het nooit tot een proces laat aankomen. Iemand met een flinke portemonnee zou het aandurven maar jan-modaal haakt al af want je steekt jezelf in de kosten om 200 euro terug te krijgen.

Zou wel een mooi verhaal zijn op TV (koude douche ? ) want in dit geval kan de media meer doen dan een dure rechtzaak.
Dat inderdaad... je hebt eerst al de groep die afvalt omdat ze gewoon mee gaan met de algemene voorwaarden en niet weten welke rechten ze hebben omdat ze iets online gekocht hebben... en daarna krijg je dit verhaal.

Aan de andere kant, door wat artikelen her en der op internet te zetten kan het een webshop meer kosten dan die 'paar tientjes' die ze nu kwijt zouden zijn als ze het artikel gewoon terug zouden nemen... Daarom ook dat de wat betere shops direct met iemand van hun webcare team op topics op bv trosradar reageren... al moet je dat ook goed doen, anders kan je het nog erger maken, zoals die reactie op Trustpilot bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 13-10 09:05
Helaas komt dit nog zo vaak voor. Laatst nog een zelfde soort reactie van een webwinkel gehad die zich op de uitzondering "artikelen die" ... "duidelijk persoonlijk van aard zijn". Duidelijker in de originele engelse tekst:
"for the supply of goods made to the consumer's specifications or clearly personalized".

Blijkbaar wordt lingerie in Nederland op maat gemaakt bij de bestelling :) Of ze vinden smaak heel persoonlijk, dat kan ook. Helaas kom je er op dat moment achter dat een hoop van de "keurmerken" ook niet weten waar ze over praten en dat de Thuiswinkel organisatie wel een jurist heeft maar dat de winkel waar je ruzie mee hebt nu net daar niet bij is aangesloten.

Succes met dit gevecht, hopelijk komt hier nu eens een oplossing voor. Dit soort winkels zijn de reden dat consumenten niet meer vertrouwen in internet winkels hebben en dat de "echte" webshops het moeilijk hebben.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dagion schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:23:
Sowieso gaat het van heel die site jeuken bij mij. Raar verhaal, ik zou dit voor 130 euro toch wel eens via rechtsbijstand of iets dergelijks willen spelen. Misschien is het sowieso een tip om eens te vragen bij DAS of zij een brief kunnen versturen, heeft bij een kennis van mij ook geholpen. Envelop + briefpapier van DAS was toen al genoeg :)
Schade is 30 euro.. die daar gaat de rechtsbijstand niet voor in actie komen. Slechts om jou die 30 euro te vergoeden waarschijnlijk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
@Cyberpope
Zoals ik het had begrepen was de schade normaal gesproken 30 euro voor het retourneren van producten, maar TS zit met een "speciaal besteld" artikel wat niet geretourneerd zou kunnen worden à 130 euro. Daarna was er sprake van een "boete", die neem ik aan bovenop die 30 euro komt. Nu weet ik niet of dat wel genoeg is om dergelijke acties te ondernemen, maar ik doelde ook meer op het feit dat wanneer iets er quasi-serieus uitziet (zoals in mijn voorbeeld het briefpapier van DAS) het al een slok op de borrel scheelt.

Ben overigens wel zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Goed nieuws! Ondertussen ben ik met Saniexpert in gesprek gekomen en het blijkt een misverstand te zijn van hun zijde. Ze hebben voorgesteld om het bedrag te crediteren en daarmee ga ik akkoord.
Hiermee is voor mij de zaak afgedaan, omdat mijn doel bereikt is.

Voor mij in ieder geval een mooie wending in dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
Allereerst: gefeliciteerd!

Kun je misschien iets meer toelichten waar het misverstand dan uit bestond? Ze waren toch vrij gedecideerd (en zijn dat ook in hun algemene voorwaarden).

Het komt op mij meer over alsof ze eieren voor hun geld hebben gekozen. Voor toekomstige klanten is dat een minder prettige situatie dan een werkelijk misverstand. Je zou toekomstige klanten sowieso een plezier doen als je alsnog over het hele proces een kritische review plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik acht de kans aannemelijk dat ze dit topic gelezen hebben, eigenlijk en het nu inderdaad af willen doen voordat dit topic op pagerank #1 komt en het ze in de portemonnee scheelt, en ja, dan kan alles ineens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Zoiets verwacht ik ook eigenlijk, ik kan namelijk die negatieve review van Sanicare ook niet meer vinden (maar dat kan ook aan mij liggen) dus het komt op mij over alsof ze vrij actief bezig zijn met het "positief houden" van de reviews online. Blijft over de eerste reactie die nergens op slaat en onprofessioneel overkomt. En tot slot natuurlijk fijn voor TS dat het geld gecrediteerd wordt (overigens ook wel benieuwd naar het zogenaamde misverstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Erkens schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:12:
[...]

Willemstad is gewoon een plaats in Nederland ;)
Willemstad is óók een plaats in Nederland. Maar het betreffende business park is toch echt in de hoofdstad van Curaçao.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
Dagion schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:32:
Zoiets verwacht ik ook eigenlijk, ik kan namelijk die negatieve review van Sanicare Sanisale.nl (níet .com, dat is een andere club)ook niet meer vinden (maar dat kan ook aan mij liggen) (...)
Je zocht op een andere naam, maar die ene review is er nog: http://www.trustpilot.nl/users/984657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
De credit staat ondertussen alweer op mijn rekening, dat is vlot gegaan.

In de emails die mij gestuurd zijn, waarin toch ineens de wending werd gemaakt, kwam duidelijk naar voren, dat ze dit draadje gelezen hebben. Het komt op mij over als, dat ze als bedrijf ooit keuzes gemaakt hebben, bijvoorbeeld een kantoor in Curacau, niet aangesloten bij een keurmerk etc. met als doel van veel gedoe en kosten af te gaan komen. Dat kan een interessante keuze zijn als bedrijf, maar als daarmee de klanttevredenheid afneemt, moet je toch achter je oren gaan krabben.
Ik krijg echt het idee, dat ze zich gaan herberaden over eerder genomen besluiten. Ze praten hierover met hun jurist en overwegen om zich (weer) aan te gaan sluiten bij een keurmerk en hun voorwaarden dus ook weer aan te passen.

Persoonlijk vind ik dit wel een goede zet van ze. De winkel is op zich niet verkeerd, maar juist als er ergens wat mis gaat, of de klant wil "gewoon" wat terugsturen, zoals dat wettelijk mag en de klant vaak gewend is bij andere webwinkels, dan is het wel zaak om aan klantbinding te doen.

Tsja en met het huidge internet kun je gemakkelijk goede reclame krijgen (5 sterren), maar ook vlot een breed publiek creeeren die zijn mening geeft over een klacht.

Mijn beeld is in ieder geval positief bijgesteld. Hopelijk maken ze binnenkort de juiste keuzes en gaan ze zich weer aansluiten bij een keurmerk, voldoen ze aan de wetgeving en houden ze tevreden klanten. Keerzijde is, dat er wel eens wat teruggestuurd zal worden en dat er daardoor kosten gemaakt moeten worden, maar daar zit iedere webwinkel mee.
Ze zouden er verstandig aan doen, juist dat proces eens verder te ontwikkelen, maar dat gaat verder dan alleen de terugname, hierin zit ook het inkoopproces (groothandel, voorraad, afspraken daarover etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

ChUcKiE schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:04:
Goed nieuws! Ondertussen ben ik met Saniexpert in gesprek gekomen en het blijkt een misverstand te zijn van hun zijde. Ze hebben voorgesteld om het bedrag te crediteren en daarmee ga ik akkoord.
Hiermee is voor mij de zaak afgedaan, omdat mijn doel bereikt is.

Voor mij in ieder geval een mooie wending in dit verhaal.
Gefeliciteerd, ik ben heel blij dat het recht heeft gezegevierd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 15:41
ChUcKiE schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:54:
De credit staat ondertussen alweer op mijn rekening, dat is vlot gegaan.

In de emails die mij gestuurd zijn, waarin toch ineens de wending werd gemaakt, kwam duidelijk naar voren, dat ze dit draadje gelezen hebben. Het komt op mij over als, dat ze als bedrijf ooit keuzes gemaakt hebben, bijvoorbeeld een kantoor in Curacau, niet aangesloten bij een keurmerk etc. met als doel van veel gedoe en kosten af te gaan komen. Dat kan een interessante keuze zijn als bedrijf, maar als daarmee de klanttevredenheid afneemt, moet je toch achter je oren gaan krabben.
Ik krijg echt het idee, dat ze zich gaan herberaden over eerder genomen besluiten. Ze praten hierover met hun jurist en overwegen om zich (weer) aan te gaan sluiten bij een keurmerk en hun voorwaarden dus ook weer aan te passen.

Persoonlijk vind ik dit wel een goede zet van ze. De winkel is op zich niet verkeerd, maar juist als er ergens wat mis gaat, of de klant wil "gewoon" wat terugsturen, zoals dat wettelijk mag en de klant vaak gewend is bij andere webwinkels, dan is het wel zaak om aan klantbinding te doen.

Tsja en met het huidge internet kun je gemakkelijk goede reclame krijgen (5 sterren), maar ook vlot een breed publiek creeeren die zijn mening geeft over een klacht.

Mijn beeld is in ieder geval positief bijgesteld. Hopelijk maken ze binnenkort de juiste keuzes en gaan ze zich weer aansluiten bij een keurmerk, voldoen ze aan de wetgeving en houden ze tevreden klanten. Keerzijde is, dat er wel eens wat teruggestuurd zal worden en dat er daardoor kosten gemaakt moeten worden, maar daar zit iedere webwinkel mee.
Ze zouden er verstandig aan doen, juist dat proces eens verder te ontwikkelen, maar dat gaat verder dan alleen de terugname, hierin zit ook het inkoopproces (groothandel, voorraad, afspraken daarover etc.).
De grote vraag is het antwoord wat jij hebt gehad voor dit topic is bedoeld en ze daarna gewoon weer op de oude voet doorgaan of ook écht iets willen/gaan veranderen.

Maar helaas is dat met vele winkels, het is goed zolang je niets wil terugsturen of een RMA hebt, maar dan begint het gedoe. En in dat traject onderscheiden andere bedrijven zich.

Laatst had ik zo een positieve ervaring met bengshop.nl deze belde mij op nadat ik een bestelling had geplaatst of de combinatie van de onderdelen wel klopte; en inderdaad ik had een verkeerd artikel aangeklikt. Deze werd van de order afgehaald vervangen door de ander en het verschil bedrag stond binnen een dag weer op mijn rekening. En onder het mom van Rob Geus van de smaakpolitie: "daar worden we blij van".

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Zoals ze het zelf aangaven, zijn ze minimaal tot inzichten gekomen....hoogstwaarschijnlijk gaan ze daarmee hun bedrijfsstrategie aanpassen.
Ik hoop ook echt dat dat uiteindelijk het resultaat zal worden, dan heeft iedereen er wat aan, maar uiteindelijk ook zijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ChUcKiE schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:06:
Zoals ze het zelf aangaven, zijn ze minimaal tot inzichten gekomen....hoogstwaarschijnlijk gaan ze daarmee hun bedrijfsstrategie aanpassen.
Ik hoop ook echt dat dat uiteindelijk het resultaat zal worden, dan heeft iedereen er wat aan, maar uiteindelijk ook zijzelf.
Je bent wel aardig goedgelovig, ze halen gewoon bakzeil om verdere PR-schade te voorkomen want voor zover ik het kan beoordelen weten ze heel goed waar ze mee bezig zijn. (tegen jou roepen dat ze niet aan de Nederlandse wet gebonden zijn, maar dat wel in hun AV hebben staan).

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dusty schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 02:37:
[...]

Vraag mij af wat de Kamer van Koophandel daarover zou denken; Kamer van Koophandel nr: 124460
De KvK Curacao heeft inderdaad onder dat nummer Saniexpert geregistreerd. Wat is je punt precies?
Pagina: 1