Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Nog geen drie weken geleden heb ik een Samsung Galaxy S2 aangeschaft met een T-mobile abonnement. Echter, ik kan het toestel niet updaten naar de nieuwste versie van Android. Niet via de "Software update" en ook niet via Samsung Kies (recentste versie). Na wat speurwerk op het internet kwam ik er achter dat meer mensen dit probleem hebben, echter - er is naar mijn weten nog helemaal geen oplossing gevonden. Dit liet me een account registreren en een topic te openen op Tweakers, omdat hier het meeste kennis m.b.t. zaken aanwezig is. Graag wil ik ook genieten van de vooroordelen van Android 4.0, dus hoop dat iemand spoedig met een oplossing komt.

Huidige Android-versie: 2.3.5
Modelnummer: GTI9100
PDA: I9100BOKJ2
PHONE: 9100BOKJ1
CSC: I9100TNLKJ2

Groet,
Kor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Misschien heb je een "branded" versie. Dus een toestel dat niet standaard is maar op T-mobile aangepaste software draait?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en dat zou betekenen dat je moet wachten totdat T-mobile ICS vrijgeeft :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een branded telefoon ja, merk "T-Mobile" staat achterop de telefoon. Maar die update is toch ook gewoon vrijgegeven voor de 'branded' Galaxy S2 van T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Zal toch een costum rom erop zetten, branded roms zijn vaak toch meuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt inderdaad ook, maar ze zullen in batches werken denk ik zo, dus het is gewoon even wachten..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb android versie 2.3.5, waarom kan ik dan alsnog niet naar 2.3.6 updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:10:
Maar ik heb android versie 2.3.5, waarom kan ik dan alsnog niet naar 2.3.6 updaten?
Omdat jou telefoon branded is en dus pas updates krijgt als T-Mobile ze aangepast/klaar heeft?

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Bel anders gewoon even met de klantenservice van T-Mobile wellicht kunnen zij je wat meer vertellen over wanneer.
Ik zou sowieso voor de voordelen van Android 4.0 gaan en niet voor de vooroordelen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 08:30
Vandaag bij een servicepunt van samsung langs geweest.
Die gaven aan dat ze de software versie terug wilden zetten naar 2.3.5; en dat ze dat wel voor me konden doen.
Ik ondervind echter niet veel problemen met de 4.0.3 die ik draai en heb geen interesse om alles kwijt te zijn en de telefoon weer helemaal opnieuw in te moeten stellen.
Ze meldden verder nog dat ze ook al versie 4.0.6 (of was het 4.0.7?) al voorbij hebben zien komen, maar dat het advies vanuit Samsung is om iedere telefoon terug te zetten naar versie 2.3.5. Ivm met problemen met de rest.
Dus misschien betekend dit dat de uitrol gestopt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:58

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:10:
omdat 2.3.6 is teruggerold, scheen een bug in te zitten die je telefoon liet rebooten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 13:31

Pogostokje

* twiet *

hoi_roy schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:05:
advies vanuit Samsung is om iedere telefoon terug te zetten naar versie 2.3.5. Ivm met problemen met de rest.
Jaja ... welke problemen dan? Serieus, neem dat advies maar met een korreltje zout.
Er is een probleem met de KPN branded versie van de software waarbij de upgrade niet goed verloopt. Dat is dus niet van toepassing op jouw versie, want jij hebt geen KPN.

Als je niet wilt wachten tot je provider de boel vrij geeft kun je zelf gewoon de gewenste officiele versie erop zetten. Als het niet bevalt zet je gewoon weer je huidige versie terug. Het is allemaal super simpel met Android. Mocht je een provider branded versie hebben is bijkomend voordeel dat je desgewenst ook naar een "generieke" versie kunt gaan, waarbij updates sneller volgen en je niet allerlei extra ongevraagde applicaties op je telefoon krijgt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1