Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

Met de netwerkkaart http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-WN851N heb ik een raar probleem.

Ik heb wel gewoon draadloos netwerk, maar wanneer ik de drivers wil installeren krijg ik de melding: tp-link please plug in a wireless network adapter. Maar hij zit er dus in, en kan gewoon mee internetten. Het rare is hij is ook niet te vinden bij aparaatbeheer.
Ik heb toen de computer aanstond de kaart verwijderd, draadloos internet weg. Daarna er terug ingestoken, draadloos internet terug.

Ik vind dit toch raar, waarom wordt er geen TP-LINK weergeven in aparaatbeheer maar ik kan er wel mee internetten. Er staat wel een Atheros driver die in dit geval voor de het draadloze netwerk zorgt http://s16.postimage.org/uc7s1r6qd/tplink.jpg.

Iemand een idee?

Er branden vroeger trouwens altijd een lampje op de netwerkkaart (css) maar ook dit doet hij niet meer. Dat het lampje niet brand komt volgens mij omdat hij niet is geïnstalleerd. Dit is namelijk in het verleden al eens gebeurt, maar nu weet ik niet waar ik zoeken moet.

Met vriendelijke groet,
HnDj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:58:

Ik heb toen de computer aanstond de kaart verwijderd, draadloos internet weg. Daarna er terug ingestoken, draadloos internet terug.
In het apparaatbeheer en niet fysiek hoop ik.

Windows heeft zo te zien een netwerkkaart met atheros chip gevonden, en daarvoor een driver neergezet.
Geen probleem dus.
Als je de drivers van de tplink-site haalt en installeert komt er misschien wel tp-link te staan in het apparaatbeheer.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm, fysiek. Dit had ik meerdere keren op internet gezien in het verleden. Maarja, dat is gebeurd. Kan dit nu nog consequenties hebben?

Dus er is niks aan de hand zeg jij? En gewoon laten zoals het is?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Insteekkaarten onder spanning verwijderen is nooit een goed plan, moeilijk te zeggen hoe vaak zoiets misgaat, maar jouw kaart werkt gelukkig nog.

Windows heeft een driver voor de netwerkchip, het werkt dus.
De tp-link drivers die je kunt downloaden van de site benutten de mogelijkheden van de kaart mogelijk beter.
Dus even downloaden en installeren lijkt me een goed plan.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat geprobeerd. Hij gaat dan zoeken naar een netwerkkaart met hij kan hem niet vinden. Dat is dus een beetje 'het probleem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Probeer het volgende:

kaart verwijderen in het apparatbeheer;
Je hebt kans dat Windows begint te piepen dat hij een nieuw apparaat vindt, dan kiezen voor:
- zelf stuurprogramma zoeken, en verwijzen naar de map waar je de drivers gedownload hebt.
of:
- nu niet installeren, en dan het installatieprogramma van tplink starten.

Het lijkt erop dat het installatie programma ook voor een usb versie is, kan je niet gewoon doorgaan na de vraag 'please plug in a wireless network adapter' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig, hartstikke bedankt voor je hulp!

Heb de tweede optie geprobeerd van jou, wanneer ik de eerste optie pakte kwam het volgende bericht: Er is al een nieuwe driver geïnstalleerd. Sluiten was hierbij de enige optie.

Wanneer ik de kaart verwijderd had en met de TP-LINK software de installatie uitvoer dan wordt dus inderdaad zo als jij me vertelde de Atheros driver vervangen door TP-LINK. En nu branden de lampjes ook.

Hartstikke bedankt voor je hulp, Tens!
Pagina: 1