Windows 7 freezet soms minutenlang

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid_Bisquit
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01 14:59
Hoi iedereen,

sinds een tweetal jaren heb ik deze setup in m'n pc steken:

SSD: Crucial C300 64GB (met Marvell controller)
RAM: 4GB
CPU: AMD Phenom II X4 955
GPU: Radeon HD 6800

Probleem: PC bevriest sinds een week vrij vaak. Soms minutenlang. Muiscursor kan bewogen worden, maar cirkeltje blijft hele tijd draaien. En dan plots werkt alles terug naar behoren.

Eerst gedacht aan virus/trojan/..., maar scans, startupscans zijn negatief.

Nu dacht ik zelf dat het mijn SSD was die stilletjes aan stukgaat? Kan dat? Zo ja, hoe kan ik hiervan zeker zijn en het juiste onderdeel vervang? Is er freeware om diagnostics erop uit te voeren?

wat info over deze SSD:
- Van de 64GB is er nu nog 10GB leeg.
- 2073 uren actief ofwel 2 maand, 26 dagen

Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 9% gewijzigd door Liquid_Bisquit op 12-05-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je al in Eventvwr gekeken?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedwolf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-07-2024
wanneer bevriest hij? is het na een bepaalde handeling of na het spelen van games? of op internet of?

graag wat meer info

Als je vermoeden hebt van de SSD probeer dan eens CrystalDiskInfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid_Bisquit
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01 14:59
Er is geen duidelijke aanwijzing... Soms tijdens het surfen (firefox), soms tijdens het chatten, soms tijdens het gebruik van Word.

Heb ook net een MemTest gedaan, 0% fouten.

Geen duidelijke lijn in te trekken. Tijdens het spelen van games nog wel niet ervaren.

[ Voor 9% gewijzigd door Liquid_Bisquit op 12-05-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Liquid_Bisquit schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:44:
Er is geen duidelijke aanwijzing... Soms tijdens het surfen (firefox), soms tijdens het chatten, soms tijdens het gebruik van Word.

Heb ook net een MemTest gedaan, 0% fouten.

Geen duidelijke lijn in te trekken. Tijdens het spelen van games nog wel niet ervaren.
Maar eventvwr geeft niets aan? Geen fouten ofzo? Niets met 'uitgestelde schrijf bewerking' ofzo?

Heb je misschien de mogelijkheid om je SSD naar een normale HDD te clonen om te kijken of het dan alsnog voorkomt? (Zo heb ik een vergelijkbaar probleem opgelost - SSD defect).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem met mijn laptop gehad.
Soms ging het dagen goed en de andere keer om de paar minuten hing het systeem
een paar minuten.
Ik heb mn laptop opgestuurd en ze zeiden dat mijn IO controller (voor mn harddisk, SD-Card, dvd-rom-speler e.d.) instabiel was .
Nu hebben ze mn moederbord vervangen en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:18
Geef eens wat meer info. Welk moederbord hangt dit aan, evt aan welke SATA poort daarvan, en welke firmware heeft je C300 drive? De laatste firmware van je SSD lost pause-problemen op volgens de changelogs, dus als je niet de nieuwste firmware hebt wordt het tijd om te updaten.
Pagina: 1