Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb nog geen baan maar ik ga binnekort mijn mcitp opleiding afronden. Daarna wil ik aan het werk en thuis misschien verder leren. Ik zoek alleen een beetje een richting ik wil weten wat de mogenlijkheden zijn en wat verstandig is. Ik zou nog zoveel willen leren maar ik wil graag realistisch blijven. Waar kan ik als ik klaar ben met thuis leren examens halen met diploma's die gewild zijn bij werkgevers?

Ik zou graag iets willen doen met beveiliging daar ben ik op dit moment het meeste in geintresseerd. Maar aan de andere kant wil ik nog zoveel.... sql,linux,programmeren? Ik heb niet iets met design dus dat scheelt dan weer. Maar ik zoek wel wat nuttig advies want ik moet wel thuis gaan leren dus het moet niet zo zijn dat ik na 2 weken afhaak omdat ik de helft al niet meer kan volgen.

Verwijderd

Topicstarter
Waar ergens lees jij dat ik MCITP als zelfstudie heb gedaan? En sinds wanneer is wat ik wil gaan doen iets totaal anders? *knip*

[ Voor 42% gewijzigd door Standeman op 23-05-2012 11:35 ]

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Wat mij vooral eerst belangrijk lijkt is het opdoen van werkervaring. Je geeft aan op dit moment nog geen werk te hebben zoals ik het begrijp. Je kunt heel veel certificaten hebben maar zonder aantoonbare werkervaring is het erg lastig om aan een baan te komen waarin je je ei kwijt zult kunnen.

Mijn tip is ga solliciteren bij een v.d. vele ICT-detacheringsbureau's, bij vrijwel al deze bureau's kun je thuis doorstuderen en betalen zij de kosten voor boeken & examens.

Mijn vraag aan jou voor mijn interesse;
Hoe oud ben je en hoe komt het dat je een MCITP studie hebt gedaan maar niet werkzaam bent?
Ik zie dit namelijk voor het eerst het is doorgaans dat iemand MBO-ICT of HBO-ICT heeft gedaan en dan via zijn/haar werk een MCITP-traject doorloopt.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

*knip*
Waar kan ik als ik klaar ben met thuis leren examens halen met diploma's die gewild zijn bij werkgevers?
Iedereen die MCITP volgt weet dat het geen diploma is, maar een praktijk certificering welke beperkt houdbaar is volgens de ISO-richtlijnen die er voor gelden. Ik volg MCITP met 70-680 voor Enterprise Admin, dus...
Ik zou graag iets willen doen met beveiliging daar ben ik op dit moment het meeste in geintresseerd.
Certified Ethical Hacker is een leuk certificaat dat helemaal pro security is. Moet je wel ethiek ontwikkelen echter.
*knip*
Ik heb niet iets met design dus dat scheelt dan weer.
Wat heeft dat met het topic te maken?
Maar ik zoek wel wat nuttig advies want ik moet wel thuis gaan leren dus het moet niet zo zijn dat ik na 2 weken afhaak omdat ik de helft al niet meer kan volgen.
Realistisch: Afhaken heb je zelf in de hand. *knip*

[ Voor 41% gewijzigd door Standeman op 23-05-2012 11:38 ]

De betekenis van het leven vind je in je gave. Het doel vind je in het uitdelen er van.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00

Standeman

Prutser 1e klasse

Modbreak:Kunnen we weer ingaan op de inhoud in plaats van met emmers modder te gooien. Als iets je niet zint kan je gewoon een TR aanmaken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43
Probeer bij een (grotere) IT-detacheerder aan het werk te komen, deze kunnen je verder helpen met ontwikkelen en hebben vaak veel opdrachten. Zo kan je je carriere een beetje sturen in de richting die je wil.

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Tip: NeoMax ... Grote detacheerder, grote klussen, tijd om je te ontwikkelen, personal coaching.

Ik vind dit geen spam, omdat ik gesproken heb met iemand van NeoMax en op basis van verdere informatie via het internet deze conclusies trok. Ik werk niet voor NeoMax, duidelijk dus.

[ Voor 51% gewijzigd door Ulysses op 23-05-2012 11:54 ]

De betekenis van het leven vind je in je gave. Het doel vind je in het uitdelen er van.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ulysses schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:45:
Tip: NeoMax ... Grote detacheerder, grote klussen, tijd om je te ontwikkelen, personal coaching.
Groot?
Ze zijn maar een kleintje en daarbij is dit gewoon schaamteloze spam.
Maar inderdaad, ga solliciteren bij een grote detacheerder die starters in de IT aan het werk helpen en doe eerst werkervaring op.
Certificering is leuk maar zeker Microsoft certificering is totaal waardeloos zonder relevante werkervaring.

[ Voor 29% gewijzigd door Mental op 23-05-2012 11:58 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb geen certificaten en heb over 3 weken mijn eerste MS examen, de 70-680. Ik was sinds januari 2012 werkloos en heb 4 maanden gesolliciteerd bij allerlei detachering en recruitment bedrijven. Ondanks dat ik aantoonbare 3,5 jaar werkervaring had ben ik niet aangenomen omdat ik geen certificaten had en ze daar blijkbaar op geilen. Al meerdere keren aangegeven dat ik bezig was met mijn certificering, maar nee. Telkens kreeg ik een telefoontje van "we hebben kandidaten gevonden met meer relevante werkervaring". Oftewel, jij hebt geen certificaten, anderen wel en gaan we daarmee verder.

Ik begrijp dat certificering belangrijk is maar had dus 3,5 jaar aantoonbare werkervaring als junior Systeembeheerder + getuigschrift + referenties. Jammer dat vooral detacheringsbedrijven grotendeels kijken of je certificaten hebt. Zo niet, dan ben je bij voorkeur al afgeschreven heeft de ervaring mij geleerd.

Kortom, ikzelf heb geen fijne ervaring met detacheringsbedrijven.

• Mental
magnifor schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:03:
Ik heb geen certificaten en heb over 3 weken mijn eerste MS examen, de 70-680. Ik was sinds januari 2012 werkloos en heb 4 maanden gesolliciteerd bij allerlei detachering en recruitment bedrijven. Ondanks dat ik aantoonbare 3,5 jaar werkervaring had ben ik niet aangenomen omdat ik geen certificaten had en ze daar blijkbaar op geilen. Al meerdere keren aangegeven dat ik bezig was met mijn certificering, maar nee. Telkens kreeg ik een telefoontje van "we hebben kandidaten gevonden met meer relevante werkervaring". Oftewel, jij hebt geen certificaten, anderen wel en gaan we daarmee verder.

Ik begrijp dat certificering belangrijk is maar had dus 3,5 jaar aantoonbare werkervaring als junior Systeembeheerder + getuigschrift + referenties. Jammer dat vooral detacheringsbedrijven grotendeels kijken of je certificaten hebt. Zo niet, dan ben je bij voorkeur al afgeschreven heeft de ervaring mij geleerd.

Voor een detacheerder is het opzich wel logisch, hoe meer jij aantoonbaar kunt maken dat je de kennis hebt (certificering) hoe makkelijker je bent weg te zetten. Het een is waardeloos zonder het ander voor een detacheerder.

• magnifor
  • Niet online
Tja, certificering zie ik als een proefwerk. Een vragenlijst die je invult en aan de hand daarvan wordt bepaald of je genoeg kennis hebt of niet. Dat je een test hebt gehaald betekend niet dat je alles nog weet maar laat alleen zien dat je op dat moment genoeg vragen goed hebt kunnen beantwoorden. Praktijkervaring vind ik zelf belangrijker, leuk zo'n certificaat maar zegt niets over wat je echt kunt.

• Mental
Mee eens, vandaar ook mijn opmerking:
Certificering is leuk maar zeker Microsoft certificering is totaal waardeloos zonder relevante werkervaring.
Maargoed, voor een detacheerder ben jij een product met eigenschappen, werkervaring en certificering zijn 2 van die eigenschappen die je beide nodig hebt wil je een beetje hoog instromen.
Mis je 1 vd 2 dan begin je onderaan aangezien je dan lastig inzetbaar bent.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00

Standeman

Prutser 1e klasse

magnifor schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:17:
Tja, certificering zie ik als een proefwerk. Een vragenlijst die je invult en aan de hand daarvan wordt bepaald of je genoeg kennis hebt of niet. Dat je een test hebt gehaald betekend niet dat je alles nog weet maar laat alleen zien dat je op dat moment genoeg vragen goed hebt kunnen beantwoorden. Praktijkervaring vind ik zelf belangrijker, leuk zo'n certificaat maar zegt niets over wat je echt kunt.
Heb je op zich gelijk in, maar praktijkervaring hoeft ook weer niets te zeggen. Zo heb je mensen die enorm veel doen, zichzelf ontplooien en ontwikkelen (zonder certificaten) en mensen die een beetje meelopen en net als een chimpansee de goede knopjes weten in te indrukken.

Bij detacheerders gaat het om verkoopbaarheid en die is met certificaten hoger dan zonder.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:47

Dit is gewoon een bekend feit van IT detacheringsbedrijven, certificaten en opleidingen verkopen goed, ervaring niet. Jij bent gewoon niet interessant voor ze. Wanneer jij je MCITP hebt samen met je ervaring staan ze in de rij voor je ;).

Maatje van me heeft een HBO opleiding gedaan iets in de dierenmanagement richting oid. Totaal geen werk te vinden. Op mijn advies is hij de IT in gegaan, hij had via een bedrijf een training gekregen waar mee hij in een paar weken zijn MCITP heeft gehaald. Je krijgt netjes trainingen etc en daarna alle antwoorden :F ...
Kortom de meeste die halen het gewoon, vervolgens krijg je via hun werk en kunnen ze dik cashen voor jou en jij verdient ook niet slecht. Op deze manier natuurlijk wel 9 van de 10 keer slechte IT'ers maar die kunnen prima een script/instructies volgen.

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

offtopic:
Ik heb mbo gedaan en ben daarna direct in detacheering gegaan (momenteel werkzaam).
ik heb de optie om online te sturen dus alle certificaten te halen van mcitp maar ook linux vmware, management etc.

Ervaring is voor hun alleen makkelijk om te weten wat je al hebt gedaan en waar je eventueel zou kunnen werken.

Zolang je Certificaten hebt ga je meer verdienen heb je die niet krijg je mogelijkheid om te halen en alsnog meer te verdienen.

daarbuiten krijg je projecten waar je deta-vast kan blijven oftewel daar kan blijven werken met een vast contract.

ontopic:

welke certificaten heb je precies?
alles wat Hier staat?

Wat jij nu opnoemt: sql,linux,programmeren. wat wil je eigenlijk gaan doen als werk wat vind je echt leuk? is leuk als je dat allemaal gaat halen maar al vind je het werk niet leuk heb je er nog niks aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Baazie op 23-05-2012 13:01 ]

• Blankinho

Ik heb die ervaring totaal niet, als je aantoonbare ervaring hebt en je jezelf goed kunt verkopen krijg je altijd een aanbieding. Wellicht dat je salariseisen of andere secundaire voorwaarden qua eisen te hoog zijn?
Een detacheerder gaat iemand zonder certificaten niet een "super" hoog salaris geven omdat je marktwaarde bij evt. opdrachtgevers te laag is, heeft te maken met uurtarief.
Ulysses schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:45:

Ik vind dit geen spam, omdat ik gesproken heb met iemand van NeoMax en op basis van verdere informatie via het internet deze conclusies trok. Ik werk niet voor NeoMax, duidelijk dus.
NeoMax is op dit moment wellicht niet de juiste keuze aangezien daar intern nogal wat zaken lopen heb ik juist begrepen, dit kan je als starter/bankzitter wellicht op korte termijn weer een zoektocht brengen naar werkgevers.
Naar mijn idee moet je op dit moment juist bij de wat kleinere detacheringsbureaus zitten! Zij hebben minder overheadkosten en dus vaak betere arbeidsvoorwaarden en ook zij zitten gewoon bij grote opdrachtgevers, welliswaar soms (via-via).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb

70-680
70-640
70-642
70-646
ITIL
en wat ECDL certs gehaald en ik ga hierna aan het werk dat is duidelijk

Maar ik wil nog verder leren (thuis) naast het werk. Ik wil meer certificaten halen. Ik vraag me af hoe ik dat kan doen. Het liefst wil ik iets met Linux/Beveiliging doen.

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:39:
Ik heb

70-680
70-640
70-642
70-646
ITIL

Maar ik wil nog verder leren (thuis) naast het werk. Ik wil meer certificaten halen. Ik vraag me af hoe ik dat kan doen. Het liefst wil ik iets met Linux/Beveiliging doen.
voor beveiliging zal ik eerst maar is beginnen met cisco dan :) 2 tot 4 zonder kom je nergens aan de bak voor beveiliging

• Blankinho
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:39:
Ik heb

70-680
70-640
70-642
70-646
ITIL

Er zijn in dit topic meerdere vragen en opmerkingen gemaakt over je topicstart en je gebrekkige informatie daarin. Het zou wel fijn zijn als je een en ander even doorleest en daarop antwoord. Je verwacht van ons een antwoord en advies maar geeft op dit moment niet antwoord op vragen/opmerkingen die gesteld zijn.

Ik ben nog steeds benieuwd naar hoe oud je bent, hoe het komt dat je deze certificaten wel hebt behaald maar nog geen werk hebt. Heb je dit via een MBO-HBO studie gedaan of vanuit de WW?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet mijn mcitp diploma, ik ben 20 jaar en ik haal dit jaar nog mijn mcitp diploma. Welk Cisco diploma zal ik halen dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:08:
Ik heb nog niet mijn mcitp diploma, ik ben 20 jaar en ik haal dit jaar nog mijn mcitp diploma. Welk Cisco diploma zal ik halen dan?
640-822 ICND1 lijkt me een mooie start overigens heeft het ook wel nut als je wat scripting kennis opdoet.
Niet zo zeer mbt tot cisco maar meer in het algemeen natuurlijk ;)

Wat overigens misschien ook een aardige aanvulling kan zijn is een exin traject technisch beheerder dze richt zich dan niet zozeer op de techniek maar op communicatie,organisatie en administratie iets wat erbij sommige IT medewerkers wel eens aan ontbreekt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 16:19 ]

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

@TS: MCITP is een papiertje van 3 mille (inclusief webonderwijs en thirdparty proefexamen software)... just say'n... dat is al een behoorlijk investering in je Eindrichting: Windows Beheerder (Windows Support Engineer, Administrator etc.) waarom zou je nu dan ineens Programmeur, Databasebeheerder, of Linux Support Engineer willen worden?
Sorry, ik vraag me nog steeds een beetje af wat je intenties nu zijn. We kunnen niet voor je kiezen natuurlijk. :)

Ik heb vrijwel exact dezelfde ervaring (alleen dan heb ik wel ook nog een aantal Exin papiertjes en een heleboel van die thuismaakmeuk gedaan om me zowel te verdiepen als te verbreden in Windows beheer) en zit sinds april zonder werk. Inderdaad dito: Recruiters verwachten met mijn leeftijd al meteen een afgeronde HBO of MCITP om nog maar niet te zwijgen van de genadeloze 40-50 uur (incl. reizen) die standaard lijkt te zijn, mijn enige kansen liggen in de non-profit of (semi-)overheid op een soort van duo-baan constructie.

offtopic:
Ik heb een indicatie van het uwv die een belastbaarheid van 16-24 uur o.i.d. (50%) aangeeft.

[ Voor 66% gewijzigd door Ulysses op 24-05-2012 08:34 ]

• Blankinho
Ik heb een paar weken geleden mijn neefje van 19 nog aan een baan geholpen bij een van mijn oude werkgevers. Hij is bijna klaar met zijn MBO-ICT en dus nog niet in het bezit van bovengenoemde certificaten en heeft wel nu een baan als hij zijn diploma straks heeft (over 1maand). Hij gaat voor een starter een goed salaris verdienen (marktconform) en heeft doorgroeimogelijkheden en ook studie/certificaten in o.a. het MCITP traject wordt hij in gestimuleerd.

Wellicht dat onze generatie of de mensen in dit topic te hoge eisen hebben voor wat ze eigenlijk waard zijn? Wellicht dat deze mensen dan eens bij zichzelf moeten nagaan wat marktconform is (zie hiervoor andere topics) en bedenk ook dat het moeilijke tijden zijn en dat je dus blij moet zijn als je een baan hebt. Als je binnen de ICT eenmaal een baan hebt en je je hiervoor inzet in de vorm van het doen van cursussen/zelfstudie en je behaalt de CISCO/Microsoft/ETC ETC certificaten kun je goed doorgroeien in loon en kun je ook eisen stellen in de vorm van werkuren per week.

Onze generatie is wat dat betreft wellicht iets te verwend omdat onze ouders het doorgaans allemaal goed hadden en ons daardoor iets teveel verwend hebben. Een functie als servicedeskmedewerker is voor een MBO'er vaak al te min maar ze vergeten dat ze hierdoor wel erg weinig functies hebben waarvoor ze daadwerkelijk een baan aangeboden krijgen. Kortom begin laag (desnoods op de servicedesk dus!) en ga druk verder met studeren en je zult zien dat je binnen no-time meer waard bent.

Ik spreek uit eigen ervaring en ben dus ook begonnen op een servicedesk 8/9jr geleden.

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Blankinho schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:12:
Ik spreek uit eigen ervaring en ben dus ook begonnen op een servicedesk 8/9jr geleden.
Ik zoek de servicedesks af en biedt support per incident voor SOHO :P Ik heb de microsoft learning curve van MCITP wel gezien. (Daar staat ook in: Start with support work :) )

• magnifor
  • Niet online
Ulysses schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:04:
@TS: MCITP is een papiertje van 3 mille (inclusief webonderwijs en thirdparty proefexamen software)... just say'n... dat is al een behoorlijk investering in je Eindrichting: Windows Beheerder (Windows Support Engineer, Administrator etc.) waarom zou je nu dan ineens Programmeur, Databasebeheerder, of Linux Support Engineer willen worden?
Sorry, ik vraag me nog steeds een beetje af wat je intenties nu zijn. We kunnen niet voor je kiezen natuurlijk. :)

[...]

Ik heb vrijwel exact dezelfde ervaring (alleen dan heb ik wel ook nog een aantal Exin papiertjes en een heleboel van die thuismaakmeuk gedaan om me zowel te verdiepen als te verbreden in Windows beheer) en zit sinds april zonder werk. Inderdaad dito: Recruiters verwachten met mijn leeftijd al meteen een afgeronde HBO of MCITP om nog maar niet te zwijgen van de genadeloze 40-50 uur (incl. reizen) die standaard lijkt te zijn, mijn enige kansen liggen in de non-profit of (semi-)overheid op een soort van duo-baan constructie.

offtopic:
Ik heb een indicatie van het uwv die een belastbaarheid van 16-24 uur o.i.d. (50%) aangeeft.
Ik kwam genoeg detacheringbureau's tegen die een MBO 4 voldoende vonden (opleiding die ik heb afgerond) maar naast dat ook nog certificaten eisen. Mag ik je een tip geven? Probeer detacheerders/recruiters zoveel mogelijk te vermeiden en ga solliciteren bij echte bedrijven. Zo heb ik gesolliciteerd bij een vakantiespecialist met een call center van plus minus 50 man. Netjes op gesprek geweest en uitgelegd wat mijn ambities en kunnen waren. Week later krijg ik een telefoontje waar gevraagd werd naar mijn referentie en mocht op een tweede gesprek komen. Op het tweede gesprek wilden ze nog mijn getuigschrift zien en daarna kreeg ik een aanbod. BAM. Zo kan het ook. Er werd 0 keer gevraagd naar mijn certificaten.

Wel is het zo dat je zonder certificering minder kan eisen kwa salaris, maar wat salaris betreft komt het echt wel goed als je je zelf goed ontwikkeld, de benodigde certificaten haalt en je laat zien dat je echt van toegevoegde waarde bent. :)

Verwijderd

Zonder mensen voor de schenen te schoppen, maar een MCITP of MCTS is niet zo waardevol als de titel aanhoord.

Ik heb een certificaat niet die ik nodig heb voor Enterprise Administrator, echter al had ik die dan nog had ik niet die taken mogen uitvoeren. Dit zijn gewoon papiertjes voor de show van een IT Helpdesk, van onze mensen hebben die en die certificeren en vele hebben deze papiertjes gehaald door gelekte examen vragen te oefen.

Zo ging het in mijn klas met al die ontslagen ITers die door het UWV in een MCITP opleiding traject gestopt waren dat minder dan jaar zou duren.

Beste lijkt me dat je een werk ervaring plek gaat zoeken of te wel een stage plek en dat alles geeft nog geen garantie dat je in deze tijd van crisis echt werk in de IT vind op korte duur. Er word voornamelijk naar HBO en MBO4 opgeleiden gezocht.

Ik met me MBO2 val buiten de boot bij meeste solicitaties, ookal heb ik ook ITIL en een pak Mcrosoft certificaten en een jaar werk ervaring in de IT, waar ik van alles gedaan heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 14:16 ]

• consolefreak
Ulysses schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:04:
@TS: MCITP is een papiertje van 3 mille .[/offtopic]
5x 150e = 650e. De antwoorden kan je downloaden, boeken ook. Alleen het examen moet je dan betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door consolefreak op 24-05-2012 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je het te veel off-topic gaat kan je een TR aanmaken, maar op deze manier vernaggel je je eigen topic

[ Voor 68% gewijzigd door Standeman op 24-05-2012 15:11 ]

• magnifor
  • Niet online
Gewoon thuis leren dmv video/boek training? En daarna op http://www.prometric.com/default.htm examen aanvragen.

Verwijderd

Bij prometric kan je examens aan vragen. En de boeken zijn er in digitaal formaat, maar die staan op een cd die bij de boeken zitten.

Maja die papiertjes zijn waardeloos zonder enige praktijk ervaring in de IT.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 14:23 ]

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

consolefreak schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:17:
[...]

5x 150e = 650e. De antwoorden kan je downloaden, boeken ook. Alleen het examen moet je dan betalen.
Zo jij maakt vrienden. Mag ik je wijzen op de FAQ! Illegale zaken worden hier niet besproken. Bovendien heb je niet alleen een tweakers regelement, maar ook een NDA voor examens. Mensen die zich inlaten met deze corruptie verlagen de waarde van het certificaat (En de hele onderwijsketen die MS heeft uitgestippeld)

• Blankinho
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:18:
Als je het te veel off-topic gaat kan je een TR aanmaken, maar op deze manier vernaggel je je eigen topic
Je basht wel op mensen maar schrijft zelf niet meer dan 2 zinnen in al je reacties! |:( |:(
Wellicht is dat je probleem ook met solliciteren... Wel bashen voor evt functies maar inhoudelijk niet goed weten waar je nu voor solliciteert 8)7
Je kunt zoveel leren als je wilt maar als je dan verwacht dat je zonder werkervaring op een bepaalde functie kunt instromen heb je het mis. Besteed je aandacht liever aan het vinden van een baan en ga dan vanuit die baan kijken waar je verder naar toe wilt.

Je kunt wel van alles roepen richting mensen maar inhoudelijk heb ik nog weinig input van je gezien inzake dit topic. Waar je nu naar refereert en wat je vraagt wat je wilt weten zie ik nu ook pas voor het eerst. Ik zeg succes verder met je studie en gebruik google, prometric, pearsonvue of je werkgever maar voor het uitzoeken van deze simpele vragen ga ik geen aandacht meer besteden ;w ;w

[ Voor 9% gewijzigd door Standeman op 24-05-2012 15:12 ]

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:18:
BIJ PROMETRIC
Let me google that for you!

Een topic loopt niet altijd zoals een TS dat zou willen. Dat is logisch. Zijn hier meer mensen.

[ Voor 32% gewijzigd door Standeman op 24-05-2012 15:12 ]

• consolefreak
Ulysses schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:28:
[...]

Zo jij maakt vrienden. Mag ik je wijzen op de FAQ! Illegale zaken worden hier niet besproken. Bovendien heb je niet alleen een tweakers regelement, maar ook een NDA voor examens. Mensen die zich inlaten met deze corruptie verlagen de waarde van het certificaat (En de hele onderwijsketen die MS heeft uitgestippeld)
Ik geef alleen aan dat het kán, en het gebeurt genoeg. Ik houd mij daarnaast aan de FAQ want ik geef hier niet de link uit naar deze informatie. Dat sommige mensen het niet waarderen dat ik het zo simpel uitschets, tja..

Daarnaast is het grappig om te zien dat de TS alleen maar wil certificeren, verder niets concreets doet voor werkervaring (verteld hij in iedergeval niet) en totaal niet ingaat op andere opmerkingen van mensen.

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Iedereen kan verzinnen dat je kan googlen b.v. punt is dat het niet mag (althans, niet volgens de overeenkomst die je met MS en Prometric aan gaat bij certificering). En of dat nou wettelijk geregeld is of niet, dat is nou ethiek. ;)
Je punten richting TS kan ik beamen.

Verwijderd

[blame]Sorry hoor trolloos, maar ik heb heel je topic doorgelezen.. ik hoop in ieder geval niet dat je bij het detachering bedrijf gaat werken waar ik binnenkort start.. wat een instelling als ITer[/blame]

Ik ben het trouwens 100% eens met consolefreak

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 14:52 ]

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Blankinho schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:31:
[...]

Ik heb die ervaring totaal niet, als je aantoonbare ervaring hebt en je jezelf goed kunt verkopen krijg je altijd een aanbieding. Wellicht dat je salariseisen of andere secundaire voorwaarden qua eisen te hoog zijn?
Een detacheerder gaat iemand zonder certificaten niet een "super" hoog salaris geven omdat je marktwaarde bij evt. opdrachtgevers te laag is, heeft te maken met uurtarief.
uhuh, mijn secondaire voorwaarden zijn voornamelijk persoonlijke begeleiding/samenwerking. Geld boeit niet. Heb ik toch zat :D
Check:
Afbeeldingslocatie: http://www.hacktics.org/MSFAIL.jpg

Dit heb je ook nodig om een examen mee te betalen:
Afbeeldingslocatie: http://cv.h1t.ch/Mastercard.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Ulysses op 25-05-2012 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zie het maar dat is best duur, ik studeer dan liever echt zelf en daarna boek ik een examen op prometric.com.
En digitaal rechercheur is volgens mij vooral data recovery en in packets snuffelen. En misschien moet je dan ook naar Kinder porno kijken iets wat ik liever niet doe..
Ik zat zelf te denken aan http://www.securitycertified.net/ omdat ik die vond op prometric ik heb net even 2 minuten gezocht maar ja het ziet er goed uit.
En ik vond ook een Mcafee security certification programma maar dat vermijd ik liever omdat ik het gevoel heb dat Mcafee steeds minder populair wordt omdat iedereen toch overstapt naar het standaard anti-virus van Windows. Deze spreekt mij persoonlijk het meeste aan http://www.backtrack-linu...ining/offensive-security/ maarja volgens mij wordt dat nergens erkent en dan heb ik er niet zo heel veel aan ook al vind ik die zelf waarschijnlijk het leukste. En in MCITP heb ik al zoveel geleerd over Network Access Protection, Public Key Infrastructures, IPSEC, en SSTP om maar wat te noemen. Daarnaast natuurlijk nog Bitlocker, Encrypting File System, het verwijderen van gast accounts en hernoemen van het standaard Admin account etc. etc...
Maar ik sta altijd open voor kritiek

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:30:
.... En in MCITP heb ik al zoveel geleerd over Network Access Protection, Public Key Infrastructures, IPSEC, en SSTP om maar wat te noemen. Daarnaast natuurlijk nog Bitlocker, Encrypting File System, het verwijderen van gast accounts en hernoemen van het standaard Admin account etc. etc...
Maar ik sta altijd open voor kritiek
Nou gefeliciteerd met die kennis zou ik zeggen, maar heb je er ook certificaten van?

Ik ben ook aardig onderweg met MCITP, gister weer een examen gemaakt en geslaagd, dus alvast een MCTS-titeltje extra voor op de CV. Plan is natuurlijk dat werkgevers denken: "Hé, die heeft al zoveel zelf geïnvesteerd in zijn opleiding, daar kunnen we rustig een dienstverband met verdere door studeer mogelijkheden aan koppelen."

En echt iets van 91% van de ondervraagde HR-managers zegt dat een Microsoft certificering bepalend kan zijn om iemand aan te nemen. Ik denk ook omdat op Microsoft examens de cesuur best hoog ligt (minimaal 700 uit 1000 punten) dus dan geeft het meteen een bewijs van een bepaalde kwaliteit van dienstverlening die je in je mars hebt.

Via Microsoft E-learning kun je momenteel een 2-for-1 voucher aanvragen voor Windows 8. Als je nog voor 30 juni je 70-680 gaat halen, krijg je een gratis examen dan zodra de vergelijkbare cursus voor Windows 8 beschikbaar is. Te behalen binnen 90 dagen na release van het Windows 8 certificering programma welliswaar.

Maargoed, ik proef een beetje dat je de buik vol hebt van Microsoft, maar als je wel de kennis en niet de certificaten hebt, dat is echt doodzonde.

Ik denk dat het goed is dat je vraagtekens stelt bij opleidingen die niet internationaal geaccrediteerd zijn. Om maar een bekende reclame te citeren:
"Je stopt energie en geld in zo'n studie, dan moet het daarna ook wel wat gaan opleveren natuurlijk."

Of bespeur ik hier wellicht een onbeperkt geïnteresseerde eeuwig student die de studie tot het doel op zich heeft verklaard?
Kijk, veel van die bedrijfsmatige opleidingen, veronderstellen dat je dagelijks werk ook zich rondom dezelfde systemen begeeft, waarom zou je er anders in willen certificeren?

En ja, voor internationaal erkende certificeringen ben je over het algemeen veel meer geld kwijt dan voor de lokale, kleinschaligere trajecten. Maarja, ik neem aan dat je niet elke keer bij je CV de toelichting wil geven waarom "Cert $x" zo'n onbekende naam is, in IT-professional land dan.

Maar als je wel je MCITP-certificaten allemaal hebt, aarzel dan ook niet om gewoon eerst een paar werkgevers af te lopen: Die passend werk bieden bij die opleiding die je graag nog zou willen. Zo raakt het jou, als het goed is tenminste, niet te erg in de portemonnee.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 70-680 al afgerond en mijn MCITP eindexamen is woensdag de 20e. Ik wil graag security leren en SQL en Linux omdat het me intresseerd. Maar ik wil liever niet een examen wat niet erkend word in Nederland het moet wel realistisch blijven.

En ja wat het moet kosten, ik lees wel een boek dus dat moet wel meevallen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb donderdag mijn MCITP diploma eindelijk gehaald
Pagina: 1