Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI deployment GPO probleem windows 7 / windows 2008

Pagina: 1
Acties:

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11 21:30
Ik zit met een vreemd probleem.

Setup:

Fileserver: win2k8 R2 x64
Clients: winXP / win7
Rechten op share en GPO zijn domeincomputers (full)

Server is een schone win2k8 r2 x64 installatie (geen upgrade)
Clients ook schone installaties

domein: win2k8 r2 (geupgrade van 2003) wel schone windows 2008 r2 x64 installaties.

Wanneer ik verschillende msi pakket (verschillende software pakketten) uitrol via de GPO op de clients, worden alleen de windows xp machines geïnstalleerd.

Wanneer de msi source naar een andere win2k8r2 x64 verplaatst wordt, blijft het probleem bestaan.

Wanneer de msi source naar een win2k3 server verplaatst wordt, worden zowel de win7 en winXP clients geinstalleerd.

Situatie na gebouwd in vmware workstation, probleem niet te reproduceren.

Vandaar mijn vraag of iemand dit weleens is tegen gekomen?

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
al in de logboeken gekeken? Wat geeft gpresult /s? Staat er misschien een WMI filtertje op een policy?

• winux
nielsl schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:13:
al in de logboeken gekeken? Wat geeft gpresult /s? Staat er misschien een WMI filtertje op een policy?
Uiteraard. Die blijft aangeven, op de win7 clients, dat hij de source niet kan bereiken.
Op de winXP geeft hij aan dat het netjes aan dat hij succesvol is geïnstalleerd.

WMI filter kan niet. Want wanneer ik de policy zelf in stand laat en alleen de source wijzig naar een wi2k3 server. Werkt hij wel naar behoren.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
Dan komt de vraag op of de Windows 7 bak wel de betreffende share kan bereiken?

*edit* Ik bedoel, is de Win 7 machine gerechtigd om de GPO te lezen? En zoja, dan geldt mijn bovenstaande vraag :)

[ Voor 42% gewijzigd door nielsl op 12-05-2012 13:25 ]

• winux
nielsl schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:24:
Dan komt de vraag op of de Windows 7 bak wel de betreffende share kan bereiken?

*edit* Ik bedoel, is de Win 7 machine gerechtigd om de GPO te lezen? En zoja, dan geldt mijn bovenstaande vraag :)
Ga ik wel van uit, want wanneer de GPO hetzelfde blijft en de source wordt verplaatst naar een win2k3 server gaat het wel goed. Maar neem aan dat je gpresult /r bedoeld ipv gpresult /s?