Remux films streamen over wifi wil niet echt

Pagina: 1
Acties:

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb een NAS en af en toe heb ik wel eens 1080p films die een hele hoge bitrate hebben. Dit is natuurlijk heel mooi op een HD tv. Ik speel die films dan af in VLC op mijn MacBook Air en via MiniDisplay -> HDMI op mijn tv. Werkt altijd goed, zeker met gewone 1080p films. Echter wil het nog wel eens gebeuren dat een remux film sporadisch blijft hangen en enkele seconde en soms zelf een minuut later weer verder gaat. Ik dacht misschien heeft dit te maken met mijn NAS/de schijven er in. Nu ben ik er achter gekomen door een MacBook Pro via een upt kabel aan te sluiten op de router, er geen problemen zijn met dergelijke films. Daardoor kan ik eigenlijk met zekerheid zeggen dat het aan mijn wifi verbinding ligt. Eigenlijk heel logisch dus.

Wat heb ik toen geprobeerd? Nou ik dacht, waarom niet zorgen dat VLC meer buffert. Voordat de film begint met spelen duurt het dan wat langer, maar tijdens het spelen bouwt hij al verder vooruit een buffer op en zou het dan even haperen ondertussen, valt dat minder snel op. Met de buffer vergroot van 1 seconde naar 5 seconde werd het probleem iets minder, althans, het kwam minder vaak voor. Toen veranderd naar 20 seconde, nog wat minder. Echter als ie nou hapert, duur het zeker zolang voordat hij weer verder gaat. En natuurlijk het grootste probleem wat nog steeds aanwezig is, hij loopt nog steeds niet altijd lekker.

Verder heb ik een Linksys E2000 en een MacBook Air uit 2011. De router staat ca. drie meter van de MacBook af en er zit niets anders dan lucht tussen. Ook zitten er geen leuke objecten in de buurt zoals een radiator. Wel wat hout en staat ie dicht bij een muur (wel van de muur af gericht zeg maar).

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen dan dit behalve een kabel gaan gebruiken, wat dus niet wil met mijn MacBook.. Heeft er iemand ideeën over bijvoorbeeld instellingen voor VLC die het 'm net kunnen doen?

PS, dit trouwens maar in netwerken geplaatst, als het toch ergens anders moet, wijs me AUB terecht en verplaats het topic! Thnx

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
1080P streamen over WiFi is eigenlijk vloeken in de kerk. Afhankelijk van watvoor bandbreedte je hebt in de lucht mag je van geluk spreken dat het niet vaker uitvalt eerlijk gezegd. Zeker die hoge bitrates ... BluRay specs zijn ongeveer 40-45mbit. Tel daarbij op de overhead voor je WiFi en je zit al heel dicht tegen de maximale doorvoer van een a/b/g kaartje (54mbit). Die max doorvoer is dan ook nog eens theoretisch en niet zelden half-duplex.

Doe je zelf een plezier en stream gewoon lekker over UTP of zorg voor een betere router en betere wireless netwerk kaart in je laptop.

https://discord.com/invite/tweakers

• GWTommy
Geheel mee eens natuurlijk. Echter kan ik niet anders aangezien mijn MBA geen poort heeft voor een kabel.
Ik dacht misschien dat iemand een idee heeft hoe ik het met een tweak aan de software die ik gebruik kan oplossen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor bandbreedte heb je daadwerkelijk? Wat haal je bijv op een speedtest op die laptop?

Verder ondersteunen zowel je AP als je laptop dual-band WiFi - gebruik je ze ook allebei of alleen 2.4GHz? Sowieso kun je op 5GHz doorgaans hogere bandbreedtes halen, maar eerst en vooral is het zaak om te zien of dat eigenlijk het probleem is...

Oslik blyat! Oslik!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 10:22
Voor drie tientjes kan je je MBA wel op UTP aansluiten:

http://store.apple.com/nl/product/MC704ZM/A?fnode=MTY1NDEyMQ

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• GWTommy
@Bart: ik kreeg altijd te horen dat je dan weer met het probleem usb zat..

@dion_b: ik gebruikte eerst 5Ghz N-only aangezien ik niet b/g/n mixed kan aanzetten op m'n router. Toen dacht ik, waarom m'n modem-router niet b/g voor m'n telefoon en overige apparatuur laten zenden en m'n router (E2000) als bridge laten dienen voor het zelfde wifi netwerk op 5Ghz N, dus alleen voor m'n MacBook. Het probleem is dat het me niet lukt om het zo in te stellen. Wat ik ook probeer, het lukt me niet om de E2000 het zelfde 192.168.178.x ip adres aan te nemen en ook de DHCP daar op in te stellen (of handmatig, werkt het ook niet). Dan kan ik gewoon niet naar buiten toe (dus verder dan het modem kom ik dan niet).

Nu hebben ze beide een ander intern ip 'block', namelijk 192.168.1.x voor de E2000. Geen probleem zou je denken, echter kan ik niet wanneer ik de E2000 op 5Ghz N instel met mijn telefoon hiervan gebruik maken, dus dan maar via het wifi van het modem-router. Probleem is, dan werken apps zoals iTunes remote, VLC remote en rowmote niet meer omdat die willen dat je op het 'zelfde' netwerk zit. Daarom moet ik het maar stellen met 2,4 b/g op beide wifi routers.

Ik zit over wifi op 30 mbit/s vrijwel geheel constant. Heb hier een 120 mbit lijntje. Mijn NAS trekt die meer dan vol, dus daar ligt het allemaal niet aan. Ziggo is soms ('s nachts) nog extra soepel en dan zit ik op de 140 á 150 mbit.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij heb je op die router de router (NAT)functie nog aanstaan :o

Wat je wilt doen is iig DHCP uitzetten en verder alles op de LAN-poorten aansluiten. Een bridge hoeft juist geen IP aan te nemen - het is een layer 2 en niet layer 3 device ;)

Oslik blyat! Oslik!

• GWTommy
Dit meen je niet he. Ik heb NAT uitgezet en het lukt me ineens om met de router als bridge ingesteld nog naar buiten te komen!
Alleen werken m'n remotes nog niet. Waar kan dit nog aan liggen? Het kan namelijk niet zo zijn dat het niet het zelfde netwerk lijkt voor de remotes.

Een mooie remux met 35 mbit/s overall gaat nou lekker vooralsnog met VLC op 20 sec buffer.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je bedoelt hopelijk 35Mbit/s, milibits zijn niet echt indrukwekkend ;)

Wat voor remotes heb je het over en welk protocol gebruiken ze? ZigBee maakt net zoals WiFi gebruik van de 2.4GHz-band, dus evt storen die elkaar.

Oslik blyat! Oslik!

• GWTommy
Natuurlijk ;-) ik typte te snel.
Ik trek nou 57 tot 59 Mbit/s over wifi. Op school haal ik zeker 80, maar goed, dat is iets duurdere apparatuur.

Nouja, de remotes zijn iPhone applicaties. Ze gaan waarschijnlijk gewoon over http of een ander TCP/IP protocol.
Pagina: 1