getfirefoxnow schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:28:
Bedankt voor jullie vlotte replies.
Mijn collega doet de SEO en vergelijkt onze site met die van een concurrent die een Duitse website met een Nederlands IP heeft en die staat steevast lager dan onze website (Duitse website met Duits IP), bij alle keywords. Terwijl deze concurrent-website meer relevante content, meer backlinks, etc.. heeft dan de onze. Alles wijst er op dat onze Duitse IP adres in ons voordeel werkt.
Maar als ik Herko begrijp, is onze wens niet mogelijk dus. Mijn collega zal ws. besluiten om 2 hosting providers te nemen dan... Of we moeten de gok nemen en onze Duitse site een NL IP te geven, wat dus geen grote gok is wat ik begrijp.
Edit: volgens eamelink kan dit dus wel...
Affiliate websites
Was ik nog iets vergeten. We hebben een aantal affiliate websites. Deze willen we ook op 1 webserver zetten, maar moeten ook weer verschillende IP's hebben (dan ziet google niet dat ze bij ekaar horen). Het gaat om 100% NL affiliate websites. Dit kan dus ook met de truc van eamelink, of mss ook eenvoudiger?
Zoekmachines kunnen niet 100% bepalen welk IP uit welk land afkomstig is. Ze zijn hier wel zeer goed in, maar vergeet niet dat zoekmachines hierbij ook (voor een deel) afhankelijk zijn van externe partijen. Ben helaas niet in de mogelijkheid om dit te testen (zet hem wel op mijn todolist), maar ik verwacht dat een IP-adres alleen een kleine invloed zal hebben op de posities in zoekmachines als je echt exact dezelfde linkstructuur en content hebt. Links zijn nog steeds de bepalende factor voor zoekmachines. Dus ik ben wel benieuwd hoe jullie tot jullie conclusie gekomen zijn.
Hoe hebben jullie bepaald dat de concurrent meer relevante content en backlinks hebben? Tuurlijk kunnen ze meer backlinks hebben en keywords toepassen. Scoren ze juist niet slechter doordat keyword stuffing in de content en links als gevolg van de Penguin update? Wat is de verhouding tussen goede en slechte links volgens jullie?
Ps.
Is het niet zo "iedereen" een IP adres aan kan vragen en de in Nederland verantwoordelijke instanatie een IP-adres uit de grote hoop krijgt.
Hierdoor kan een server uit Amerika binnen dezelfde IP range vallen als Nederlandse. Er vanuitgaande dat Wiki het correct heeft, worden de IP's in blokken uitgedeeld. Afhankelijk van hoe men de blokken verdeeld kunnen "nagenoeg overkomstige blokken" in verschillende landen voorkomen:
Wikipedia: IP address
Ik zal mijn informatiebronnen er eens op na slaan, maar correct me if am wrong.
Update:
http://news.cnet.com/2100-1023-225749.html
Het komt uit een grote hoop, maar administratief wordt (of zou) het goed bijgehouden.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 31-05-2012 14:13
]