Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Ik wil een nieuwe TV aanschaffen maar twijfel momenteel tussen een Sony en een Samsung.

Sony KDL40EX650
http://www.kieskeurig.nl/led_tv/sony/kdl-40ex650/specificaties/1035562/

Samsung UE40ES5500
http://www.kieskeurig.nl/led_tv/samsung/ue40es5500/specificaties/1048651/

Als ik ze bekijk in de winkel zie ik weinig verschil qua beeld, en bij het checken van de specificaties vind ik ook weinig verschillen. De Samsung is iets goedkoper als de Sony.

Is er behalve de prijs iets te zeggen wat de doorslag kan geven voor een van de TV's?
Zit er verschil in snelheid van opstarten, snelheid van zappen, andere mogelijkheden zoal apps uitzending gemist etc...

Of is er een ander beter model van een van deze merken?
De nieuwe tv moet aan de volgende specificaties voldoen:
- geen 3D (vind ik nog onnodig en maakt het alleen maar duur)
- minimaal 40 inch maximaal 46 inch
- LED TV
- Moet op internet kunnen (RJ45)
- Snel vloeiend beeld (dus minimaal 100Hz?)
je ziet namelijk wel eens van die tv waar bijvoorbeeld een vloeiende beweging schokkend door het beeld komt.

Hoop dat iemand me wat wijzer kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:44

RnB

Ik heb van iemand begrepen dat de Sony's degelijker zijn. Degelijker als in minder snel en minder vaak defect. Dit heb ik via via, de bron schijnt iemand te zijn die bij een reparatiecentrum werkt en die dus veel meer Samsung tv's dan Sony tv's binnenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Is er behalve de prijs iets te zeggen wat de doorslag kan geven voor een van de TV's?
Zit er verschil in snelheid van opstarten, snelheid van zappen, andere mogelijkheden zoal apps uitzending gemist etc...
Ik denk dat je dat verschil alleen zelf kan ervaren in een winkel :+
Maar uiteraard kan je hier meningen vragen maar die zijn en blijven persoonlijk, niemand heeft deze 2 verschillende tv's in huis, hooguit dat er een winkelmedewerker hier ervaring heeft maar dan nog, zijn mening.

Ook vermeld je niet hoe je tv gaat kijken, decoder los of smart card, welke provider? Dat scheelt ook nogal in beeld/zap en algehele beleving en dat verschilt hier ook per persoon ;)

Qua design dus ook geen doorslag? je kijkt er wel elke dag naar ;)
RnB schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:41:
Ik heb van iemand begrepen dat de Sony's degelijker zijn. Degelijker als in minder snel en minder vaak defect. Dit heb ik via via, de bron schijnt iemand te zijn die bij een reparatiecentrum werkt en die dus veel meer Samsung tv's dan Sony tv's binnenkrijgt.
Misschien dat er meer samsungs verkocht worden? :X

[ Voor 7% gewijzigd door Humma Kavula op 11-05-2012 20:57 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Laatst online: 11:09

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat speelt zeker mee ja. En dat Samsung tot drie/vier jaar geleden gewoon minder mooie TV's maskte dan nu.
Steef_tweaker schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:39:

- Snel vloeiend beeld (dus minimaal 100Hz?)
je ziet namelijk wel eens van die tv waar bijvoorbeeld een vloeiende beweging schokkend door het beeld komt.
Dat hebben ze beide niet... dan moet je een stap hoger kijken.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Humma Kavula schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:52:
[...]

Ik denk dat je dat verschil alleen zelf kan ervaren in een winkel :+
Maar uiteraard kan je hier meningen vragen maar die zijn en blijven persoonlijk, niemand heeft deze 2 verschillende tv's in huis, hooguit dat er een winkelmedewerker hier ervaring heeft maar dan nog, zijn mening.
Ze zijn inderdaad wat te nieuw om van recensies af te kunnen gaan.
Maar misschien heeft iemand ervaring met een voorganger ervan, of weet iemand zo de grootse verschillen op te noemen.
Humma Kavula schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:52:
[...]

Ook vermeld je niet hoe je tv gaat kijken, decoder los of smart card, welke provider? Dat scheelt ook nogal in beeld/zap en algehele beleving en dat verschilt hier ook per persoon ;)

Qua design dus ook geen doorslag? je kijkt er wel elke dag naar ;)
TV ga ik kijken direct via de tv dus zonder kastje ertussen, heb caiway als provider en daar heb je alleen een smartcard nodig voor extra kanalen. Dus het is wel handig als de CI+ module werkt bij mijn provider.

Design is nagenoeg hetzelfde volgens mij, alleen de voet is wezenlijk anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
mr.paaJ schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:28:
Dat hebben ze beide niet... dan moet je een stap hoger kijken.
Dat hebben ze beide toch wel?

Sony
Motionflow XR 100 Hz

Samsung
Clear Motion Rate: 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de samsung heeft in alle 5000 series een 50Hz panel ;) en een 50Hz processor die extra belast wordt door de ''100hz'' CMR chip die er achter zit.
ik zou voor een samsung toch gauw beginnen in de ES6500 serie ;)
ik zou daarom eerder panasonic erbij betrekken de nieuwe ET50 is een leuke instapper voor iemand die toch een redelijk beeld wil en mogelijkheden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je op '100Hz' beeldverwerking afgaat moet je minimaal 200Hz CMR/XR/OME etc. hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs met een CMR 200 (virtuele standaard) weet je als klant niet meer of je paneel een 50 hz, 100 hz of 200 hz zou zijn. Een CMR bestaat uit een samenvoegen van deze waarden:
  • Panel refresh rate
  • Image processor
  • Backlight technology
  • precision dimming
Het is dus een optische illusie, bij de technische speicificaties geeft bijna geen enkele fabrikant nog op wat de werkelijke refresch rate is van het panel.
50 hz paneel is stukken goedkoper dan een 100 hz paneel. Als je dan nog weet dat men spreekt van 50 hz, 100 hz, pseudo 200 hz, 200 hz en pseudo 400 hz.
Je krijgt zelfs niet te weten of jou toestel een paneel van een betere kwalitieit (andere fabrikant) krijgt of niet. Meestal worden verschillende type panelen gebruikt voor een zelfde model. Als klant heb je daar terug het raden naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Oke daar moet ik dan misschien niet vanuit gaan dan.
Het gaat mij erom dat vloeiende bewegingen er niet schokkend uit zien.

Als voorbeeld zag ik dat pas in een winkel waar de aftiteling bezig was. Op een TV gingen de letters vloeiend van beneden daar boven. Op een andere TV zag je dat dit in stapjes gebeurde.
Nu is dit bij een aftiteling niet zo erg dan zet je de tv normaal uit. ;)

Maar zou je dit hebben bij de tv's hierboven?

Mijn TV die ik nu heb geeft dit aan als waarden:
Dinamisch contrast 33000-1
Reactie snelheid 8 ms
Verder niets over Hz te vinden (TV van 4 jaar oud)

En ik moet er uiteraard sowieso op voorruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is trouwens advies voorje aankoop. Ik zet `m in het juiste subforum ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:22:
Zelfs met een CMR 200 (virtuele standaard) weet je als klant niet meer of je paneel een 50 hz, 100 hz of 200 hz zou zijn. Een CMR bestaat uit een samenvoegen van deze waarden:
Voor zover ik weet heeft elk '200hz' toestel de extra beeldverwerking waar het hier om gaat, behalve plasma wat weer zij eigen systeem heeft. Was voor combi van LCD en led technieken je krijgt verschilt wel eens inderdaad. kijken blijft belangrijk, verschillen zitten in contrast en kijkhoek en dat kun je redelijk goed in de winkel vergelijken. Zeker als je wat met de instellingen kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Bedankt voor alle reacties! _/-\o_

Vraagje nog ik heb nu deze TV (destijds gekocht in 2008):
http://www.sony.nl/product/tv-80-32-lcd/kdl-32w4000

Ga ik er dan op beeld vooruit of blijft het qua kwaliteit minimaal gelijk als ik deze neem:
http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/led-tv/UE46EH5300WXXN

Ik vind het lastig vergelijken omdat de termen van de tv uit 2008 anders zijn als nu.
Toen werd er niet gesproken over Hertz maar over dynamisch contrast waar ik bij de samsung van nu weer niets over lees.

Kan iemand me dit uitleggen en de tv's vergelijken voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kans dat het iets minder is, omdat je naar LED gaat (en daarmee heel vaak mindere kijkhoeken) en die samsung is vooral een heel stuk groter (dus op dezelfde afstand minder scherp). Beiden doen niet aan bewegingsverwerking, statisch contrast zal ongeveer gelijk zijn, dynamisch contrast is met LED véél hoger (typisch een paar miljoen:1 tegen zo'n 100.000:1) maar zegt in praktijk niets.

De V4500 komt vandaag de dag nog echt meer dan prima mee (hadden we laatst tussen de nieuwste LED schermen staan) en die verschilt maar weinig van de W4000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Ik ben over de beeld kwaliteit van mijn Sony kdl-32w4000 welke ik al 4 jaar heb nog steeds tevreden. Deze TV is alleen te klein voor de woonkamer van nu. Destijds was de kijk afstand ongeveer ±1,80 meter, nu is dit ±3,50 meter.

Maar bij aanschaf van een TV moet deze uiteraard wel beter zijn als een TV welke je al 4 jaar hebt. Je moet er immers niet op achteruit gaan. Maar ik begrijp nu dus dat LED en de grootte van het scherm het waarschijnlijk toch iets minder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
Heb je wel eens naar plasma gekeken? Moet je wel minimaal naar 42" gaan, maar dat is natuurlijk ook geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Steef_tweaker schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:12:
Maar ik begrijp nu dus dat LED en de grootte van het scherm het waarschijnlijk toch iets minder maken.
Vooral: niet perse beter.
Op 3,5m heb je overigens met een 46" een kleiner beeld dan je met de 32" op 1,8m had. ;)

Plasma is zeker een mooi alternatief als je het scherm niet in een goed zonverlichte kamer gebruikt. Veel beeldkwaliteit voor relatief weinig geld, zolang je de helderheid van LCD niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Ik heb altijd het idee dat plasma al een beetje op z'n retour is? En tegenwoordig LED het is.
Plasma is duurder in stroom verbruik en volgens mij heb ik deze niet voor 800,- in 46"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
mr.paaJ schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:30:
[...]
Plasma is zeker een mooi alternatief als je het scherm niet in een goed zonverlichte kamer gebruikt. Veel beeldkwaliteit voor relatief weinig geld, zolang je de helderheid van LCD niet nodig hebt.
Ik hoor het al, moet het dus toch in LCD/LED zoeken.
mr.paaJ schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:30:
[...]
Vooral: niet perse beter.
Op 3,5m heb je overigens met een 46" een kleiner beeld dan je met de 32" op 1,8m had. ;)
Dat maakt het dan weer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dit moet je toch echt in de winkel naast elkaar beslissen en dan vergelijken. Het is al mooi dat je de keuze hebt kunnen maken tussen 2 verschillende tv's. Dat maakt het al een stuk makkelijker.

Ik zelf ben reuze Samsung fan. Vanwege het design en het contrast. Ik zou je daarom ook de Samsung aanraden. Samsung TV's zappen enorm snel, vergeleken met bepaalde Philips modellen bijvoorbeeld. Wij hebben beneden een Sony 40'' scherm en deze zapt een stuk langzamer dan mijn Samsung led scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch benieuwd welke tv het geworden is.
Wij hebben de Sony Bravia KDL 40EX650 en deze bevalt heel goed.
Duidelijk beeld dat goed in te stellen is.
Internet gaat ook goed(draadloos).
Draadloos internet tussen laptop en tv gaat perfekt.
Ik rechtsklik een mpeg filmpje aan op de laptop, afspelen op de Sony Bravia(die zit dus in het netwerk van de laptop) , kijk naar de tv en daar speelt het film(pje) op af.
Internet op de tv zelf : prima.
Geen last van schokkende beelden.
De voet is super mooi, het lijkt alsof de tv zweeft.

Heb nu nog de mediabox van UPC,maar ga zo de HD aansluiten.
De C1+ module van UPC zou moeten kunnen,maar de site van UPC zegt van niet.
Via een omweg las ik dat het weer wel kan.
Misschien in de toekomst.
Dat zou weer schelen met de afstandsbedieningen: nu nog 2.
Maar dat is een klein detail, daar heb ik geen moeite mee.

Wat kan ik er nog meer van zeggen?
We zijn zeer tevreden en blij met deze aankoop.
Prijzen vergelijken is de moeite waard.
Hier was een actie van Scheer en Foppen, scheelde toch ruim € 100, goedkoper dus.

Er zijn nog te weinig reviews ervan, dat is jammer.
Ik las er wel eentje die deze tv te moeilijk vond.
Nu ben ik zelf een vrouwelijke senior,maar met de handleiding erbij is alles goed te doen.

Minpuntje is het geluid: 2 x 10 watt boxjes zitten erin gebouwd.
Maar misschien kopen we er een Home Cinema set bij.

Al met al: een prachtige tv

Inmiddels HD geïnstalleerd.Wow.
Pagina: 1