Welke TV voor opa en oma?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Mijn grootouders kijken nu naar een Sharp beeldbuis van meer dan 10 jaar oud. Deze is langzaam dood aan het gaan dus zouden ze graag een nieuwe tv willen kopen.

Extreme eisen zijn er niet behalve: groter dan 37'', ''rustig'' beeld (aangezien ze veel tv kijken), goede prijs/kwaliteit verhouding en geen plasma panel.

Ze willen niet via internet kopen dus ik heb bij BBC en Mediamarkt gekeken naar tv's en heb de volgende gevonden:

37'':

pricewatch: Panasonic Viera TX-L37E5

40'':
pricewatch: Samsung UE40EH5000W
pricewatch: Samsung UE40D5000
pricewatch: Sharp LC40LE630
pricewatch: Samsung UE40D6200
pricewatch: Samsung UE40ES5500

42'':

pricewatch: Philips 42PFL3007H
pricewatch: Philips 42PFL3507H
pricewatch: Philips 42PFL4007H
pricewatch: Panasonic Viera TX-L42E5

Zoals je ziet is er nog best wat te kiezen. Ik denk zelf dat de 42'' schermen het interessants zijn dus laten we daar eens naar gaan kijken.

Allereerst de Philips tv's. Het zijn alle 3 nieuwe 2012 modellen. De 4000 en 3500 series hebben Edge LED backlight, de 3000 maakt gebruik van CCFL. De 3500 en 4000 serie kunnen met internet verbonden worden voor youtube en dergelijke, de 3000 serie niet. De 4000 serie heeft daarnaast net iets meer online features dan de 3500 serie. Verder hebben ze alle 3 een usb aansluiting om foto's/ filmpjes te bekijken.

De Panasonic Viera TX-L42E5 maakt gebruik van edge led verlichting, heeft een IPS panel, 150Hz ''backlight scanning'', usb aansluiting voor media.Verder niks bijzonders?

Al met al veel keuze, misschien zelfs teveel. Daarom hoop ik dat er wat tv guru's hier rondlopen die mij kunnen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 16:17
Waarom geen plasma?

Vaak voor veel minder geld veel beter beeld, rustiger ook. stroomverbruik mag je niet zomaar 1:1 vergelijken omdat het stroomverbruik van een plasma variabel is , en alleen het opgegeven wattage gebruikt als het beeld 100% wit is (wat vrijwel nooit gebeurd). LCD/LED is juist erg scherp en onrustig voor je ogen, zeker bij oudere mensen hoor je dat vaak.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 19:25
Ze zullen er alleen tv mee kijken, meer niet. Dus toeters en bellen zijn overbodig.

Is de afstandsbediening duidelijk en met grote knoppen? Anders kun je er een betere generieke bij kopen.

Koop er eentje die bij het interieur past. Een te nieuwerwets in het oog springend ding geeft een opdringerig en ongemakkelijk gevoel. Een tv is vaak al zo dominant in de huiskamer.

Staat hun tv in een kast of op een tafel met allerlei spulletjes er omheen? Let dan op dat er ruimte om de tv moet kunnen zijn om te draaien enzo. Dus de tv moet wendbaar zijn en niet te groot.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hoe handig zijn ze nog? Ik fiets om de week naar mijn grootouders, omdat het geluid van de tv het dan niet meer doet. De Philips die ze hebben springt niet van mute af wanneer je het volume omhoogdrukt. 8)7 En ze drukken ieder keer op mute, en ik krijg ze niet aan het verstand hoe ze hem er weer af zetten.

Verder niet erg, ik doe het graag voor ze, en ze wonen 100 meter verderop, dus het is zo gedaan.

Maar het is voor jouw grootouders misschien ook wel iets om mee te nemen, een niet te moeilijke bediening. Idiot-proof.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 16:41
Erg goed punt dat blitkrieg maakt, alleen met 'hoe handig zijn ze nog' doe je je grootouders denk ik en beetje te kort hoor, Mijn ouders hebben onlangs een Panasonic Viera gekocht, en ik moet zeggen : heel erg makkelijk is het allemaal niet hoor... Je moet de afstandsbedieningen van die dingen bestuderen anders snap je er geen hout van..

(Heb eens een TV gehad, ik dacht een Sony, waarbij je de AB om kon draaien in de houder dan kreeg je een simpele versie met alleen P +/- en Vol +/-)

Misschien is een simpele afstandsbedieng wel mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Kalief schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:24:

Staat hun tv in een kast of op een tafel met allerlei spulletjes er omheen? Let dan op dat er ruimte om de tv moet kunnen zijn om te draaien enzo. Dus de tv moet wendbaar zijn en niet te groot.
Kast staat op een tafel.
blitzkrieg schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:36:
Hoe handig zijn ze nog? Ik fiets om de week naar mijn grootouders, omdat het geluid van de tv het dan niet meer doet. De Philips die ze hebben springt niet van mute af wanneer je het volume omhoogdrukt. 8)7 En ze drukken ieder keer op mute, en ik krijg ze niet aan het verstand hoe ze hem er weer af zetten.

Verder niet erg, ik doe het graag voor ze, en ze wonen 100 meter verderop, dus het is zo gedaan.

Maar het is voor jouw grootouders misschien ook wel iets om mee te nemen, een niet te moeilijke bediening. Idiot-proof.
Ze zijn wel redelijk handig voor 65+, gebruiken regelmatig de computer, sms'en, weten hoe ze de upc mediabox moeten gebruiken dus daar maak ik me geen zorgen om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:13

Speedmaster

Make my day...

n0elite schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:48:
[...]

Ze zijn wel redelijk handig voor 65+, gebruiken regelmatig de computer, sms'en, weten hoe ze de upc mediabox moeten gebruiken dus daar maak ik me geen zorgen om ;)
En toch komt er een moment dat ze het niet meer snappen, 1 belangrijke tipen ik spreek helaas uit ervaring:

Koop als het kan een TV waar je een smartcard in kan schuiven (CI+ Module), ipv die setup box.
Mijn ervaring is namelijk dat ze op een gegeven ogenblik het niet meer snappen, dan is 1 afstandbediening de juiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Klippy

Still Game

Dat laatste is een goed punt, CI+ kaartje is toch wel aan te raden (mits beschikbbar voor je TV provider, misschien ook handig te vermelden). Heb ik voor pa ook zo geregeld, 2 afstandsbedieningen kan je nog wel oplossen met een universele afstandsbediening, maar alleen al die 2 apparaten voor TV kijken zijn gewoon verwarrend soms, zelfs voor mij :P
Per-ongeluk wisselen van input, HDMI kabel die er even niet goed insteekt, TV aan, decoder niet etc.
Komt misschien niet heel vaak voor, maar handig is het in elk geval niet, vooral omdat die mensen heel de dag TV kijken en jij dan op je werk/school zit en ze je niet durven te bellen.
Dus ik zou ook zeggen hou het simpel, qua beeldkwaliteit denk ik namelijk dat het helemaal niks uitmaakt (zaken als CCFL/LED en zelfs niet plasma/LCD), zeker niet voor ouderen. Die gaan er sowieso al een heel stuk op vooruit en zullen waarschijnlijk niet de behoefte hebben aan haarscherpe 1080p BluRay kwaliteit, maar eerder een SCART aansluiting willen hebben om die oude VHS band van hun bruiloft nog te kunnen zien ;)

Waar ik eerder op zou letten is, naast het gebruiksgemak, zaken als goed geluid (hoe platter de TV hoe minder ruimte voor speakers, dus schel geluid) zeker belangrijk als je ouder wordt, duidelijke interface, van menu's, maar zeker ook de EPG, duidelijke programma-info etc. Ook al zijn ze nog goed met techniek, wat voor jou duidelijk is is voor hen nietszeggend, mijn pa weet ook niet wat 1080i is, ook staat dat bij elke zenderwissel op z'n scherm en die is niet eens 60.
Qua beeldkwaliteit misschien alleen rekening houden met de kijkhoek, vooral Full-LED backlights hebben nogal eens last van slechte kijkhoeken. Dan kan opa vanaf de eettafel ook nog meegluren met het journaal en bij opa's en oma's verzamelt vaak ook de hele familie met verjaardagen en feestdagen dus zit iedereen in een kring en kijkt iedereen van een andere kant.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Klippy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:38:
Dat laatste is een goed punt, CI+ kaartje is toch wel aan te raden (mits beschikbbar voor je TV provider, misschien ook handig te vermelden). Heb ik voor pa ook zo geregeld, 2 afstandsbedieningen kan je nog wel oplossen met een universele afstandsbediening, maar alleen al die 2 apparaten voor TV kijken zijn gewoon verwarrend soms, zelfs voor mij :P
Per-ongeluk wisselen van input, HDMI kabel die er even niet goed insteekt, TV aan, decoder niet etc.
Komt misschien niet heel vaak voor, maar handig is het in elk geval niet, vooral omdat die mensen heel de dag TV kijken en jij dan op je werk/school zit en ze je niet durven te bellen.
Dus ik zou ook zeggen hou het simpel, qua beeldkwaliteit denk ik namelijk dat het helemaal niks uitmaakt (zaken als CCFL/LED en zelfs niet plasma/LCD), zeker niet voor ouderen. Die gaan er sowieso al een heel stuk op vooruit en zullen waarschijnlijk niet de behoefte hebben aan haarscherpe 1080p BluRay kwaliteit, maar eerder een SCART aansluiting willen hebben om die oude VHS band van hun bruiloft nog te kunnen zien ;)

Waar ik eerder op zou letten is, naast het gebruiksgemak, zaken als goed geluid (hoe platter de TV hoe minder ruimte voor speakers, dus schel geluid) zeker belangrijk als je ouder wordt, duidelijke interface, van menu's, maar zeker ook de EPG, duidelijke programma-info etc. Ook al zijn ze nog goed met techniek, wat voor jou duidelijk is is voor hen nietszeggend, mijn pa weet ook niet wat 1080i is, ook staat dat bij elke zenderwissel op z'n scherm en die is niet eens 60.
Qua beeldkwaliteit misschien alleen rekening houden met de kijkhoek, vooral Full-LED backlights hebben nogal eens last van slechte kijkhoeken. Dan kan opa vanaf de eettafel ook nog meegluren met het journaal en bij opa's en oma's verzamelt vaak ook de hele familie met verjaardagen en feestdagen dus zit iedereen in een kring en kijkt iedereen van een andere kant.
Bedankt voor de CL+ tips, de kijkhoek hangt toch vooral van het type panel af? Provider is trouwens UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Wellicht heb je een goede reden om niet voor plasma te gaan, maar juist als je op zoek bent naar een rustig beeld lijkt plasma me de beste optie. Een LCD-beeld is veel harder en daarmee onrustiger.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Misschien niet van toepassing maar zijn ze nog goed wat betreft gehoor? Denk dat geluidskwaliteit dan ook belangrijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-05-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Ze zijn redelijk goed qua gehoor, wordt wel steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
n0elite schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:40:
[...]

Bedankt voor de CL+ tips, de kijkhoek hangt toch vooral van het type panel af? Provider is trouwens UPC.
Als kijkhoek een belangrijke factor is zou ik plasma juist niet uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

n0elite schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:44:
Ze zijn redelijk goed qua gehoor, wordt wel steeds minder.
Nou ja zou beetje lullig zijn als straks het geluid harder moet en de TV het niet aankan. En dan bedoel ik meer het resoneren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:16
Wat dat betreft zijn nieuwe TV's een ramp, ze worden steeds platter en het geluid gaat er niet op vooruit.
Menig ouderwetse CRT-TV heeft een veel betere geluidsweergave dan de huidige TV-modellen. De hele kast die fungeerde ook als 'klankkast' en er kunnen gewoon veel grotere speakers in :). Is (op termijn) een soundbar/5.1-set erbij misschien een idee?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:23

DjVe

Hatsaflats!

Nadeel van veel Samsung televisies, is het terugspringen naar het analoge signaal als je de tv van stand-by haalt. Dat kan enorm verwarrend zijn voor oudere mensen, aangezien je dan eerst weer met de source knop HDMI moet selecteren. Philips is momenteel het gebruikersvriendelijk met die nieuwe afstandsbedieningen van ze. Je kan alleen de basis doen, de rest zit onder een menu wat onder de home knop zit. Combineer zoiets met een CI module en je hebt een simpele tv zonder poespas, die gewoon gebruiksvriendelijk is. Daarnaast kunnen vele ouderen ambilight wel waarderen aangezien het ontspannen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

blitzkrieg schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:36:

Schroef de ab open en doe een plakkertje onder de muteknop dan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Het wordt denk ik toch een van de Philips tv. Nu nog kijken welke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
pricewatch: Philips 42PFL4007H

IPS, nadeel alleen EDGE LED en geen FULL LED.
Maar verder prima scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02
n0elite schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:08:
Het wordt denk ik toch een van de Philips tv. Nu nog kijken welke..
Ik vraag me toch af, je opent een topic voor advies, maar alle vragen betreffende plasma negeer je helemaal. De keuze opeens voor de philips onderbouw je ook niet, dus waarom open je dan nog een topic als je niets doet met de input die je krijgt op je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
TIP: neem een grotere tv dan 42", die is te klein. Dan kun je wel zeggen: die ouwetjes vinden 50" te groot, maar mijn oma had eerst een 40" en ze kon de ondertiteling op een gegeven moment met steeds meer moeite lezen, ze is erna voor 50" gegaan en dat was een hele verademing voor haar. Het is niet dat ze niet scherp genoeg ziet, maar het is gewoon vermoeiend voor haar terwijl 50" minder vermoeiend is om naar te kijken voor haar. Overigens heeft zij ook plasma ivm het rustigere beeld (en de aanschafkosten).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Freezerator schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:14:
[...]

Ik vraag me toch af, je opent een topic voor advies, maar alle vragen betreffende plasma negeer je helemaal. De keuze opeens voor de philips onderbouw je ook niet, dus waarom open je dan nog een topic als je niets doet met de input die je krijgt op je vraag?
Omdat de Philips hier in fysieke winkels beschikbaar zijn (zoals in de OP stond).

Verder ga ik gewoon niet op je in omdat je manier van reageren erg dreigend is. Heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
kfaessen schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:16:
TIP: neem een grotere tv dan 42", die is te klein. Dan kun je wel zeggen: die ouwetjes vinden 50" te groot, maar mijn oma had eerst een 40" en ze kon de ondertiteling op een gegeven moment met steeds meer moeite lezen, ze is erna voor 50" gegaan en dat was een hele verademing voor haar. Het is niet dat ze niet scherp genoeg ziet, maar het is gewoon vermoeiend voor haar terwijl 50" minder vermoeiend is om naar te kijken voor haar. Overigens heeft zij ook plasma ivm het rustigere beeld (en de aanschafkosten).
50" ligt helaas boven hun budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Mwah dat is natuurlijk afhankelijk van hoe groot hun woonkamer is. De meeste kamers van bejaarden zijn vrij knus ingericht en 2 meter van een 50" plasma afzitten lijkt me ook niet heel lekker voor de ogen :P

Verder is dit meer een hardop-denk topic van de TS want hij luistert niet.

Budget is relatief, maar ik heb een 50" plasma voor €500 gekocht (LG) :P

[ Voor 11% gewijzigd door YoshiBignose op 12-05-2012 12:26 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
YoshiBignose schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:25:
Mwah dat is natuurlijk afhankelijk van hoe groot hun woonkamer is. De meeste kamers van bejaarden zijn vrij knus ingericht en 2 meter van een 50" plasma afzitten lijkt me ook niet heel lekker voor de ogen :P

Verder is dit meer een hardop-denk topic van de TS want hij luistert niet.

Budget is relatief, maar ik heb een 50" plasma voor €500 gekocht (LG) :P
Toch zit mijn oma er ook maar ongeveer 3 meter vanaf (misschien iets minder) en ze vind 50" prima om naar te kijken. Ik kan het me ook moeilijk voorstellen maar zij spreekt uit ervaring dus ik neem dat dan maar gewoon aan.

Edit: ik zal overigens de TS niet veroordelen, maar als hij zegt dat een 50" plasma te duur is dan vraag ik me af wat het budget is van zijn grootouders aangezien je voor een 42" lcd ook geld moet neerleggen. Ow wacht hij wilde geen plasma...

@TS: Wilde je grootouders geen plasma of is dit iets wat jij niet wilt? Indien het laatste: heb je jezelf al eens verdiept in de plasmatechnieken van de laatste jaren?

[ Voor 22% gewijzigd door DutchKel op 12-05-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:23
Ik zie ook niets dreigends in de vragen die er gesteld worden waarom plasma geen optie is?
Ben ook wel benieuwd naar het antwoord namelijk, of is het de persoonlijke voorkeur van de TS?

Plasma heeft erg rustige kleuren t.o.v lcd, lijkt me juist een voordeel in dit geval.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Ze hebben zelf aangegeven geen plasma te willen, weet niet waarom. Maar als iemand mij kan overtuigen om plasma ipv led te nemen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
n0elite schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:08:
Ze hebben zelf aangegeven geen plasma te willen, weet niet waarom. Maar als iemand mij kan overtuigen om plasma ipv led te nemen dan hoor ik het graag.
Ik zou eens in dit topic lezen waarom je misschien beter plasma kunt nemen ipv lcd: Welke TV voor opa en oma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
kfaessen schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:32:
[...]

Ik zou eens in dit topic lezen waarom je misschien beter plasma kunt nemen ipv lcd: Welke TV voor opa en oma?
Dat is dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Philips heeft wel zelf veel 'simpele' afstands bedieningen (en niet duur) als de bijgeleverde te ingewikkeld is.
Ik ha er ook vanuit dat ze dus (nog) niet digitaal gaan kijken ? Anders is compattible tv met CI+ het makkelijkst, er veranderd dan niet veel aan het gebruik van de tv.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik vermoed dat dat ook zijn bedoeling is ;) TS vraagt om advies over een TV, krijgt advies over plasma's, negeert dit advies stelselmatig en zegt als hij daar op gewezen wordt dat hij het graag hoort als iemand hem kan overtuigen waarom plasma beter is. Dan kan hij inderdaad beter z'n eigen topic nog eens doorlezen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

n0elite schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:08:
De beste reden die ik kan bedenken is de beeldkwaliteit die nagenoeg gelijk blijft onder welke kijkhoek dan ook. Als je beide grootouders aan de TV gezeten niet vrijwel recht voor de TV zitten dan zou ik nog steeds afzien van een LCD (met of zonder LED als backlight). Het grootste minpunt is natuurlijk het energieverbruik maar daar staat tegenover dat je voor zo'n 450 euro een prima 42" plasma TV kunt kopen en dat gaat voor datzelfde geld met LCD echt niet lukken (met een echt fatsoenlijk beeld bedoel en kijkhoek ik dan). We hebben mijn schoonmoeder voor haar 80-ste verjaardag een Panasonic TX-P42S30 gegeven en ze is in de wolken met die TV. Grote duidelijke afstandsbediening en prima beeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Ga voor een tv met ci+ module, geen gehannis met meerdere afstandbedieningen. Kijk vooral eerst op de site van de kabelaar of provider welke TV - typen worden ondersteund voor CI+, het typenummer moet echt exact hetzelfde zijn als daar staat, mis geen letter.

Zelf goede ervaringen met Samsung LED, mooi slanke TV's en gebruiksvriendelijk. De UE40D5000PW is een prima deal voor 500 euro. Zou nog wel een maandje of zo wachten, mhet EK en de Olympische spelen in aantocht komen er vast mooiere deals.
Pagina: 1