HD wordt alleen 'live' herkent

Pagina: 1
Acties:

• Deceptikon
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-10-2025
tweakies,

System: asrock 970, msi hd radeon 6870, 2x 4 g ram, 650 W Sweex, 1 sdd 60 gig, 3 hd 500 , 700, 1000 gig (resp.)

Nu wil het zo dat de laatste hd (samsung) niet direct wordt herkend. Pas wanneer ik hem un-/plug, als de pc is opgestart wordt hij herkend (na scan via diskmanagement, 2 partities; 1 oude win > al geformateerd, rest is data; video etc). Krijgt trouwens stroom via molex connector > sata connector.

Ik dacht eerst dat voeding mssn te weinig watt levert, maar bij nader inzien niet.
Toen dacht ik dat de hd stuk was, maar hij is benaderbaar en win 7 scan geeft ook geen fouten clusters oid weer.

Zie ik iets over het hoofd? PLz help me out als je iets weet !

Bij voorbaat dank !

edit: op de molex stroom connector zit ook een andere hd, die wordt overigens wel direct herkend. Heb ook al eens alleen de 'defecte' hd aangesloten, geen resultaat

[ Voor 10% gewijzigd door Deceptikon op 11-05-2012 19:48 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Bij een samsung F1 heb ik eens gezien dat deze werd herkent bij opstarten, maar bij elke warme boot was hij niet meer zichtbaar.

Ook heb ik eens gezien dat het andersom was, dus bij 1e boot niet zichtbaar, maar elke warme boot was de hd wel zichtbaar, weet alleen niet welke hd dit was.

Vermoedelijk conflict hd met moederbord,
misschien helpt update van bios van moederbord,
of een update van de hd firmware.

Zelf heb ik het opgelost door uit te wisselen met een andere hd.
Je kan nog proberen op beide hd controllers van je moederbord te testen of hij dan wel werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door jan99999 op 11-05-2012 20:13 ]