Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:49
Hallo allemaal,

Voor mijn vriendin ben ik een nieuwe PC aan het samenstellen. Ik heb hiervoor een AMD moederbord (ASUS 79XTDEVO) gepakt welke terug is gekomen uit RMA van mijn eigen computer. Hiervoor willen we nu een nieuwe processor en geheugen aanschaffen. Aanvankelijk wilde ik een Phenom 965 erop zetten, maar deze is bij erg veel webshops niet meer leverbaar, en we willen de computer dit weekend nog in orde kunnen maken. Mijn vraag is daarom of de FX-4100 een goed alternatief is, aangezien ik gehoord heb dat deze veel minder zou presteren dan de Phenoms.

Toepassing van de PC:
- Diablo 3 :)
- Verschillende nieuwere games
- overig internet gebruik

De computer heeft een 600 watt voeding en een HD6870 videokaart.

Ik hoor graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:27
Is nog goed leverbaar hoor!
http://tweakers.net/price...EIBucXlQDFEouTlWoB&page=2

Anders zijn de 1045T of FX-6100 goede alternatieven. 4100 zou ik eigenlijk niet pakken, prestaties daarvan vallen vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de CPU supportlijst van het moederbord bekeken op de Asus site?
Biedt dit bord FX ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, dit bord heeft geen fx ondersteuning. ik zou dus een phenom II nemen, met minimaal 4 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:49
Ik heb de openings post ook niet helemaal goed geformuleerd. Mijn vriendin krijgt mijn oude moederbord wat defect was, en terug komt van RMA. Dit heeft erg lang op zich laten wachtten, maar hij komt morgen binnen. We wilden de CPU en Geheugen bij diezelfde winkel mee laten sturen met het retourneren van het moederbord, maar deze onderdelen zijn niet voorradig. Omdat wij maandag na het weekend op vakantie gaan heb ik behalve dit weekend geen mogelijkheid meer de PC in elkaar te zetten, na de vakantie ben ik namelijk voorlopig niet bij haar thuis. Terwijl ze wel Diablo 3 wil kunnen spelen wanneer ze weer thuis is na de vakantie ;-)

Dit houdt in dat ik nu dus nog een processor moet vinden die ik morgen kan hebben, zodat ik voor vertrek de PC kan opbouwen. Echter bij de winkels hier in de buurt is de 965 niet meer voorradig, en ook een hoop webshops met snelle levering hebben hem niet meer.

We rijden morgen naar Alternate toe (zit op 25km afstand) om daar een Phenom 965 op te pikken. Bedankt voor het meedenken:)
Pagina: 1