Celeron 2 op BP6 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Kan de Celeron2 processor op de Abit BP6?
Of kan ik beter wachten op de BP6-2?

Graag veel uitleg want anders snap ik er nog de ballen niet van :)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De Celeron2 kan met een Neo S370 adapter (www.powerleap.com) op de BP6, alleen NIET met z'n tweetjes. De Celeron2 is NIET (!) geschikt voor dual processor gebruik. Daarvoor zul je toch echt moeten uitwijken naar de Pentium 3 die eveneens met de Neo S370 adapter te gebruiken is op de BP6.

Verwijderd

zou wel kewl zijn als alle "oude" s370 planken ook een Celly-2 kunnen draaien .. :)
alleen weet ik niet of de bios het wel ondersteunt :(

• Goingin
Maar hoe zit het dan met de BP6-2 die verwacht word, kan die er wel 2 hebben?

Want die BP6-2 kan wel 2 Coppermines hebben, dus dan zou Cel2 ook 2x moeten kunnen.

P.S. Ik kan wel dual gaan met 2 van die Neo S-370 adapters onder 2 Coppermines?

Verwijderd

NOPE !!! ook de BP6-2 zal geen DUAL celeron2 aankunnen... om de simpele reden dat intel bij de Celeron2 het SMP (dual) pinnetje niet heeft aangesloten, en daar doe je met een moederbord dus helemaal nix aan !!

btw.. volgens mij (maar daarvoor zou je ff op www.BP6.com moeten kijken) kan de BP6 (de ouwe dus) gewoon dual draaien met 2 P3- coppermine's..... ik snap dus nogsteeds het nut niet van die BP6-2 naja.. buiten de nieuwe ATA-100 interface en een betere bios dan :)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

al de geruchten waar zijn wordt de bp6-2 gebaseerd op de via apollo pro chipset. net als de nieuwe msi dual-plank dus. reden? omdat de bx-chipset achterhaald is (en misschien niet zo lang meer leverbaar is). apollo pro 'doet' pc133 ram en 'van huis uit' al dma/66.

• Goingin
Bedankt allemaal, ik weet genoeg

Celeron 2 kan dus niet :(
Maar Coppermine Pentium3's dus wel :)

Deze topic kan dicht.

Thnx

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13
Ja, als je geld teveel hebt kan dual Coppermine wel ja... :)
Maar dat kan misschien ook wel met de BP6... Op BP6.com hebben ze al een heleboel tests gedaan, dus wie weet lukt het binnenkort mbv twee NEO S370 adapters en twee Coppermines met de juiste stepping...

Verwijderd

Het voordeel van een BP6-2 mits ie uitkomt met een VIA chipset:
- overclocken van P3 coppermines. BP6 heeft maar een paar fsb's boven de 100 (uit m'n hoofd: 102,103,104,106,108,110,112,124,133)
- geen powerleap conveteror nodig.
- mem.clock op -33Mhz (handig als je veel pc100 hebt)
- ata100, leuk maar ach....
Pagina: 1