Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auteursrecht

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views

• Wouter2203
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11 23:00
Heey,

Als ik een website maak waar mensen muziek kunnen uploaden en deze alleen zelf kunnen downloaden/luisteren maak ik dan inbreuk op het auteursrecht?

(Als dit in het verkeerde forum staat, excuus, en verplaats het alstublieft naar het juiste forum)

Wouter Rutgers

[ Voor 21% gewijzigd door Wouter2203 op 11-05-2012 16:46 . Reden: typo ]

Verwijderd

Dat ligt sterk aan de manier van beveiliging. Als ik iemand anders wachtwoord en gebruikersnaam vrij eenvoudig kan gebruiken voor het luisteren van muziek die ik niet in bezit heb, ja.

Dit is natuurlijk erg kort door de bocht. Mocht je er echt aan willen beginnen zal je een stevige advocaat in de arm moeten nemen die het voor je uitzoekt, en contact moeten zoeken met de platenmaatschappijen.

Verwijderd

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo veel kwaad kan. Ik zou sowieso in je terms opnemen dat jij daarvoor niet aansprakelijk kan gesteld worden.

Hoe regelt Dropbox dit?

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39

Saven

Administrator

in principe heb je te maken met het DMCA wat er in het kort op neerkomt dat zodra je een klacht ontvangt jij actie moet ondernemen. En als jij actief modereert/meeleest als beheerde kan jij ook aansprakelijk gesteld worden voor de inbreuken die worden gepleegd op het auteursrecht door andere members

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Saven schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:02:
in principe heb je te maken met het DMCA
Digital Milennium Copyright Act is een Amerikaanse wet. Daar hebben we in Nederland niets mee te maken.

Verwijderd

RemcoDelft schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:04:
[...]

Digital Milennium Copyright Act is een Amerikaanse wet. Daar hebben we in Nederland niets mee te maken.
Tenzij je servers in Amerika staan?

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:07:
[...]

Tenzij je servers in Amerika staan?
Of een .com domein hebt dacht ik

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:09
De US vindt al snel dat zij er iets over te zeggen heeft. Ook als je mensen uit de US bedient, of wanneer er gesuggereerd kan worden dat je hen iets aanbiedt vinden de US dat het binnen hun jurisdictie valt...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Je topic hoort niet in WEB. Het zou beter passen in SG, maar daar krijg je pas toegang toe na 50 posts. Daarbij zou ik je topic, had je wel toegang gehad, niet verplaatst hebben. Hier op GoT verwachten we namelijk wel wat eigen inzet (en dat ook terug te lezen in je topicstart). Hanteer bij 't openen van een topic onze Quickstart en je kunt haast niet meer mis ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.