[PC] Endless Space

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

On_E

Housemusic

Topicstarter
Overview
Amplitude Studios' first game occurs in a science fictional universe, rich with millions of years of history as well as the remnants of lost civilizations. The most important one, known as "The Endless", left its mark and its artifacts scattered throughout the stars. While uncovering Endless relics and meeting other star-faring civilizations, the player will, through war, trade, and diplomacy, leave his own mark on the heavens...

Features

A BORN LEADER

•Guide one of eight civilizations as you strive for galactic domination.
•Control the entire galaxy through subtle trade and diplomacy.
•Explore every corner of the universe to find powerful artifacts and resources.
•Overwhelm other civilizations with your advanced technologies.
•Destroy your enemies with massive armadas.

ENDLESS DISCOVERIES

•Explore hundreds of star systems and master the mysteries beneath the Dust.
•Exploit different planet types, luxuries and strategic resources.
•Confront a host of strange scientific phenomena.
•Hire heroes to become fleet admirals or system governors.
•Discover five hero classes and their unique ability trees and specializations.

SPACE OPERA

•Experience Endless Space with state-of-the-art graphics and interface.
•Switch between strategic battle decisions and long-term planning.
•Optimize each fleet for epic battles around contested stars.
•Create the perfect combinations from dozens of unique ships per civilization.
•Customize your ships with modules, armament, engines and special mods.

TAKE ON THE UNIVERSE

•Play against up to seven opponents and build up - or break - alliances at will.
•Discover an innovative and dynamic simultaneous turn-based gameplay.
•Permit instant jump-in for your ongoing online games.
•Define your own custom civilizations and confront the ones created by your friends.

ENDLESS REPLAYABILITY

•Control every new game's scope, from a quick match-up to an endless war.
•Generate an infinity of galaxies where every start begins a new adventure.
•Modify the size, shape, density, age and a lot more to create your ideal galaxy.
•Choose from different victory conditions and adapt your strategy on the fly.

CREATING GAMES2GETHER

•Track the dev team's objectives, progress and achievements.
•Participate in the creation of the game via the GAMES2GETHER initiative.
•Access early versions of the game and give your feedback to the dev team.
•Discuss actual and future features and expansions with the dev team.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rPPR4l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2x1cMl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Zcf4Kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vqtPIl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GiiW1l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9Nli5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TYFeI.jpg
-----------------------------------------------------------------------------------

De game is nu nog in Alpha-fase, maar volgens mensen die het al spelen betekent dit niet dat het onspeelbaar is, integendeel, als je alleen singleplayer speelt is het spel al praktisch ''af''.

De game kun je nu ook al pre-orderen op Steam, en dan kun je direct beginnen met spelen want je krijgt deze Alpha versie dan direct.

De uiteindelijke versie zal in de zomer worden gereleased, verwachting is augustus.

Hier de Steam pagina:

http://store.steampowered.com/app/208140/

Impressies :

http://www.spacesector.co...alpha-first-look-preview/

Aangezien ik vakantie heb komende week ga ik de game vanavond aanschaffen, en dus ook maar eens beginnen met die alpha-versie.

Meer mensen hier die de game kennen of al spelen ?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik houd dit spel in de gaten.
Het lijkt me interessant, ben groot fan van Galactic Civilizations en Sword of the Stars, dus dit lijkt me een spel op mijn lijf geschreven.
Zeker na de teleurstelling van Sowrd of the Stars 2 ben ik wel toe aan een nieuw space strategy.

Al speel ik het nog niet, ik vind het wel een beetje tricky om het nu al te preorderen, maar wie weet komt dat later nog.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 11-05-2012 14:30 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

On_E

Housemusic

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:30:
Ik houd dit spel in de gaten.
Het lijkt me interessant, ben groot fan van Galactic Civilizations en Sword of the Stars, dus dit lijkt me een spel op mijn lijf geschreven.
Zeker na de teleurstelling van Sowrd of the Stars 2 ben ik wel toe aan een nieuw space strategy.

Al speel ik het nog niet, ik vind het wel een beetje tricky om het nu al te preorderen, maar wie weet komt dat later nog.
Ik vond het eerst ook tricky, maar heb al genoeg impressies gelezen van mensen die het nu al spelen, en het schijnt echt al heel erg tof en uitgebreid te zijn.

Verder kost ie nu ''maar'' 22 of 26 euro (ligt eraan welke versie je haalt), dus vind ik het uiteindelijk de gok wel waard.

Moet alleen tijd vinden om het ook echt te gaan spelen met al die nieuwe games, maar zoals al gezegd moet dat wel lukken met vakantie in aantocht. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:19

Shabbaman

Got love?

Ik heb dit spel nu een week. Het heeft zeker potentie, maar wat er in de alpha ontbreekt is dat je geen feedback krijgt op de acties die je uitvoert. Als je bijvoorbeeld een nieuwe kolonie wil beginnen of naar een ster wil reizen dan kan dat soms wel en soms niet. De verklaring lijkt dan te liggen in het ontbreken van een tech, of dat er al te dicht in de buurt een kolonie van een tegenstander is... maar daar moet je dan maar naar raden, want het spel gaat je dat niet vertellen.

Om een lang verhaal kort te houden hieronder mijn impressie van het spel, afkomstig uit een DM-wisseling met een niet nader te noemen gebruiker op dit forum.

Ik ben er wel positief over... maar het spel is verre van af. Het spel lijkt erg op GalCiv, maar het grote verschil is dat je (in het begin) alleen via vaste paden tussen stelsels kan reizen. Ik vind dit niet echt een toevoeging, maar doordat hierdoor chokepoints ontstaan krijg je wel wat meer diepgang. Het spel mist daardoor wel een beetje het "lekker scouten" gevoel dat civ en galciv wel hebben. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik alleen nog maar een kleine map heb gespeeld. Op een grote map waar je niet zo snel je buren tegenkomt heb je denk ik juist wel dat "endless space" gevoel. Je kan in het begin van het spel ook een heleboel niet, zoals op verschillende types planeten bouwen. De tech tree is ook enorm uitgebreid, dus je kan ook echt niet alles doen wat je zou willen doen: je moet echt concessies doen. Dat is denk ik wat dit een goed spel gaat maken. Het is ook wat het spel misschien uiteindelijk te makkelijk gaat maken: "wat is de juiste build order?"

Waar het spel nu de soep inloopt is de interface: soms kunnen dingen niet, maar het is onduidelijk waarom iets niet kan. Je kan soms niet een nieuwe planeet koloniseren, terwijl het knopje om dat te doen wel knippert. Je kan soms niet naar een sterrenstelsel reizen waar je een paar beurten eerder bent geweest. Er zijn vast logische verklaringen voor, maar het is nogal irritant. Het zijn vast geen onoverkomelijke problemen, en het is ook dat soort functionaliteit die in een alpha nog niet hoeft te zitten.

Ik vind deze review wel een leuk beeld schetsen waarom je het wel zou moeten kopen.

Deze video laat de gameplay in detail zien:

Maar goed, ik zou het je nu niet aanraden, tenzij je je echt verveelt. Het spel "klopt", er zijn veel verschillende mogelijkheden. Helaas, het is gewoon niet af. Ik vond het het geld wel waard, zo duur was het nou ook weer niet. Ik zou het nu niet snel iemand aanraden (alle civ-spelers die ik er over spreek zeggen "ik heb mijn portie betatesten wel gehad met civ) zoals het nu is, maar zodra het in de beta komt is het misschien alweer een heel ander verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Shabbaman op 11-05-2012 14:42 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik houdt het zeker in de gaten, maar ik had het vermoeden wat hier boven uit de doeken wordt gedaan. Er is een reden dat een alpha een alpha heet! Ik wacht gewoon op de volle release

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:03

4bit

Onward, to futility!

Aha, ik dacht hier ook bijna een topic over te maken. Nog maar pas op mijn radar te voorschijn gekomen. Zoek het binnenkort te pre-orderen, als ik er 10 uren spel plezier kan uithalen is het zijn dikke 20euro al waard geweest. En als het een zeer goede 4X game is haal ik daar gemakkelijk 40 uren uit. Ik hoop op veel diepgang en tactische mogelijkheden.

En inderdaad dat het spel nog niet compleet is en bugs heeft, is normaal. Het blijft een alpha, ik dacht dat de release pas voor binnen enkele maanden is. Maar screenshots zien er toch al zeer strak uit, nette interface en dergelijke.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Oh, ik heb de 10 uur er al in zitten hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, ook maar eens aangeschaft :)

Een uurtje gespeeld en het ziet er goed uit, zeker voor een alpha is het behoorlijk stabiel en uitgebreid.
Even wennen hoe het allemaal werkt enzo, maar ik moet zeggen dat het er zeer veelbelovend uitziet.

Van wat ik zie doet het alles goed waar SOTS2 de bal heeft laten liggen Maar dat spel was niet eens in alpha-kwaliteit bij release :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:16
Ik heb hem vrijdag ook gekocht.

Heb er al twintig uur inzitten (beetje verslavend :p) en één keer uitgespeeld (klein universum).

Heb zelf wel nog de nodige opmerkingen erbij want niet alles werkt even intuïtief en sommige dingen zijn gewoon erg onoverzichtelijk. Hopelijk luisteren ze goed naar feedback die ze nu krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Afgelopen week is de eerste grote patch uitgerold, het is dus niet zo dat ze op hun luie reet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend ook aangeschaft en er al aardig wat uurtjes ingestoken. Er zijn wel zaken die niet werken of goed afgesteld staan maar al met al is het erg goed speelbaar. En als je wat meer gespeeld hebt snap je ook waarom bepaalde acties niet mogelijk zijn.
AI is best behoorlijk alleen is de space combat nog wat onduidelijk wat betreft wapens, afweer e.d. Verder vind ik de hero's ook wel behoorlijk sterk op de hogere levels. Je krijgt zoveel bonussen op je combat dat de vloot van de tegenstander je aanvallen perfect moet counteren om te kunnen winnen.
De trade functie is behoorlijk bagger en daarmee ook een deel van de gebouwen uit economics tech tree. Zeker als je met een race speelt die geen vrede kan sluiten.Diplomacy vond ik ook nog niet geweldig maar ik heb zelden een game gezien waarin de ai diplomacy fatsoenlijk werkt.

Er is nog wat op aan te merken maar als je van MOO2 hield is dit echt een aanrader. Als ze nog een aantal punten oplossen in de beta dan ga ik hier nog veel meer uurtjes speelplezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
*bump*
Nog 23 uur voor het officieel uitkomt.

Komt er nog een update tussen nu en dan, gezien het nog zegt dat-ie in beta is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik vermoed van wel. Het zijn wel grotendeels polishing toestanden, nog wat extra muziek, balancing, en nog wat ontbrekende details.
Ondertussen een 15 uren in dit spel zitten, wanneer de launch komt eens een grote map spelen met 8 factions.

Voornamelijk trading snap ik nog niet echt, er lijken mij nogal veel gebouwen te zijn die het aantal trading slots verhogen, maar ik zie daar niet echt een noodzaak toe.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Aan iedere trade route verdien je geld, dus daar wil je er zo veel mogelijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:07
multiplayer is ook aardig, al een paar developers in game gehad, iedereen helpt elkaar er doorheen. Eerste oorlog maar gestart toen kreeg ik ze wel allml op mijn dak, eindscore had ik dubbele military power van iedereen :) alleen jammer genoeg niet af kunnen maken doordat iemand ervandoor moest, toch kom je aardig ver in 4 uurtje multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die zo (straks) lekker met mij , en hopelijk een paar anderen wat willen multiplayeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vrijdag nog met 8 anderen een potje gespeeld.
Waarvan er 7 willekeurig onze teamspeak server joinden.

Was echt gezellig/leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akryan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 23:56

Akryan

The White Knight

Eerste keer gespeeld vandaag, fantastische spel. Zeer diepgaand, ik heb er heel veel van genoten.

Ignorance is bliss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Laatst online: 06-09 11:19
Spel lijkt heel erg op Civ4 in space. Vooral met betrekking tot bouwen/starsystems en technologie. Veel 4x games doen dit toch verkeert.

Duurt even voor dat je alles door hebt wat je moet doen, maar is dan zeker verslavend en er lijken behoorlijk wat strategieën mogelijk. Ik hoop dat ze het blijven tweaken en door ontwikkelen dan kan het spel zeker net zo'n klassieker als Civ4 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kainda
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 13:00
Ik ben het spel nu ook aan het spelen, en het bevalt me wel. Veel diversiteit in de ontwikkeling door de 4 verschillende onderzoeks richtingen, 8 rassen met eigen traits en de mogelijkheid om zelf bijna oneindig veel verschillende rassen te maken om mee te spelen.

Enige minpuntje is de automatische camera in de battles die niet altijd de beste hoek kiest, maar je kan gelukkig ook zelf de camera beheren.
De AI kan ik nog niet al te veel over zeggen, daarvoor moet ik het nog meer en op meer verschillende niveaus spelen.

Verder ben ik een eigen ras aan het bouwen en ik denk dat hij nu wel aardig werkt/gebalanceerd is:

The Borg
Affinity: Cravers

Traits:
Crowded Planets 2 (+20)
Dust Impaired 2 (-4)
Eternal War 1 (-10)
Growth Plan 3 (+30)
Isolationists 1 (-3)
Knowledge Gathering 2 (+10)
Optimal Structures 1 (+10)
Optimistic 1 (+6)
Rebellion 1 (+5)
Rich Soil 1 (+5)
Sloppy Sawbones 2 (-6)

63/65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
Game heeft nu een free weekend op steam, ga hem ook even proberen. Was er altijd al wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Vind het een gaaf spel, zitten al erg veel uurtjes in.

Toch heb ik nog flinke moeite om zelfs op Newbie goed mee te komen. Heb de systemen goed in de gaten, weet hoe ik aanpassingen moet doen, maar ineens is de dust gewoon weg :P, en dus ook de happiness. Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik speel nu op normal, dit free 2 play weekend. Ik weiger spellen op iets alger dan normaal te spelen en al helemaal simulatie spellen. Het bevalt tot nu toe goed, al is het wel een vrij simpel spel. Als je het door hebt gaat het vrij snel vrij goed geloof ik. Ik snap ook niet waar mensen op die steam fora zo'n moeite mee hebben maar goed. Ik ben al lang blij dat er weer een goeie 4x game is! Vermaak me hier nog wel even mee, de MP is ook geestig.

De reden dat ik zeker bij simulatie games niet op makkelijke niveau's ga spelen is omdat je jezelf verkeerde dingen aanleert die je alleen maar kan doen omdat je op een makkelijk niveau speelt. Kan je beter wat moeilijker spelen en je aanpassen.

[ Voor 21% gewijzigd door Postius op 02-12-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Gisteren gekocht; nog niet gespeeld. Zag dat hij met 50% korting te kopen was op Steam en heb 'm puur gekocht op basis van reviews. Weet geeneens of het lekker gaat draaien op m'n mac :P.

4x games zijn echter altijd welkom en zeker als ze in space zijn. Iemand nog tips voor een lekker spelend ras?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
Ook ik ben dit weekend voor de bijl gegaan, eerst uitgeprobeerd en toen gekocht met de " zogenaamde" 50% korting. Boven in dit topic zie ik prijzen van 22 euro staan, typisch steam, volgens mij betaalde ik 15.

Eerste pot begonnen met het Imperium, leuke knipoog naar Dune van Frank Herbert qua stijl :)

+ Spel zit goed in elkaar, alles werkt, goed gepolished.

+ tutorial is prima, maar veel zaken worden inderdaad niet toegelicht. Je kunt iets gewoon niet (traden met andere civs bijvoorbeeld) en dat blijkt dan meestal aan missende research te liggen. Maar dat wordt niet toegelicht. Vervelend, maar na een 1e playthrough heb je er geen last meer van.

+ gevechten zien er prachtig uit

+ speelt snel en efficiënt, kwaliteit is voelbaar, hier is over nagedacht

+ Just one more turn.. effect aanwezig

- Dat geram op die kaartjes voor de 3 gevechtfases vind ik vaag, gaat allemaal heel snel en ik heb niet eens tijd ze te lezen lijkt het? Wellicht wennen, maar je hebt weinig vat op de gevechten vind ik.

- Ik mis "iets" , een stukje karakter, emotie, iets waardoor het je allemaal wat meer kan schelen. De eerste "4x in space" game die me te binnen schiet die het wel " had", is Ascendancy.

Daar hadden de races meer karakter en impact op het spel voor mn gevoel. Er was meer verhaal en vulling. Endless space voelt als een (te) abstract schaakspel soms. Ben echter pas met mn 1e game bezig.

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet van giga grote kaarten met veel micromanagement hou. Je zult me met civ ook niet snel een huge map met 50 steden zien doen.

Daarom had ascendancy zoveel charme voor me, paar star systems en apart ontworpen schepen, lekker rommelen ermee. Ergens 2 guns bijplaatsen had echt effect. In ES kun je ook schepen designen en via fleets inzetten, maar het voelt allemaal wat afstandelijk en abstract helaas.

Voorlopig vind ik de game echter leuk genoeg om er dagelijks wat tijd aan te spenderen, maar of het een lange termijn liefde wordt weet ik nog niet.

*voelt de drang opkomen ascendancy weer eens uit de kast te trekken, zeker met de AI mod die het spel uitdagend maakt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

_Anvil_ schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:26:
Boven in dit topic zie ik prijzen van 22 euro staan
Dat was tijdens de alpha.
_Anvil_ schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:26:
- Dat geram op die kaartjes voor de 3 gevechtfases vind ik vaag, gaat allemaal heel snel en ik heb niet eens tijd ze te lezen lijkt het? Wellicht wennen, maar je hebt weinig vat op de gevechten vind ik.
Je kan je battle cards ook buiten de battles om lezen. Het is een potje rock paper scissors
spoiler:
, en de AI speelt meestal als eerste de counter tegen de kaart waar je je vorige battle mee begon.
. Als je dat doorhebt wordt het eerder een potje memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
Ehh.. waar kun je die cards lezen buiten de battle? :)

EDIT: laat maar, google is niet zo veel moeite he :P

http://guides.gamepressur...sspace/guide.asp?ID=15974

[ Voor 53% gewijzigd door _Anvil_ op 04-12-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Shabbaman, bij mij is het nog niet in 50% van de gevallen het geval. Dus misschien is het gefixt. Hiernaast speel ik ook maar 2 verschillende soorten kaarten in long range meestal dus ach ;)

Overigens is dit spel kleiner van schaal dan Gal Civ ofzo. Je kan echt een heel potje op 1 dag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Hm, ik heb het ook al drie maanden niet gespeeld. Zou mooi zijn als dat ondertussen anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Nou, eerste potje begonnen en merk wel een groot verschil met games als Civilization. Dit spel lijkt veel meer gefocussed te zijn op expansion in de eerste fase.

Civilization kun je winnen door slim te spelen en jezelf zo klein mogelijk te houden waar je in dit spel volgens mij als de brandweer strategisch een stuk van space af moet bakenen en daarna alle open borders verdragen moet weigeren om zo een groot stuk van de map te kunnen bevolken.

In Endless Space heb ik daarnaast het idee dat je beter moet kijken hoe je met je zonnestelsels om gaat, blindelings alles bouwen heeft in dit spel weinig nut... je moet echt kijken wat nodig is. Al met al mis ik nog wat karakter in dit spel, maar ik heb wel echt dat gevoel van och nog 1 beurt kan wel en dan is het zo weer 1,5 uur later :).

In Steam heb ik trouwens 3 CD-keys gekregen... volgens Steam zou ik die in moeten voeren maar het spel heeft om niets gevraagd. Iemand een idee wat ik hier mee moet?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het me ook gekocht omdat het echt een spel is voor mij na even wat gameplay filmpjes te checken

paar opmerkingen:
- verhaal = 0
- gevechten zien er ok uit maar duren te lang, zeker als je met je scout gewoon wil retreaten dan zou dat max nog 10 sec mogen duren
- research tree = fantastisch, de keuzes die je moet maken zitten overal verspreid, als je 1 ding rusht laat je iets anders liggen
- rassen zijn verschillend en het feit dat je zelf een ras kan maken is ook pretty nifty en misschien zelfs een beetje OP, in ieder geval eens intressant om te bekijken want zo kan je makkelijk zien wat elk ras heeft en wat er mogelijk is
- 1 MORE TURN 1 MORE TURN ...

een paar dingen die ik ondertussen wel geleerd heb
- een pas gecoloniseerd systeem kan je best een hero met production opzetten en zoveel mogelijk production addons op buyouten om onmiddellijk wat schot in de zaak te krijgen anders duurt het teveel turns tegen dat een nieuw systeem iets begint op te brengen
- AI is te easy, dit weekend maar eens kijken voor een multiplayertje op te zetten, maarja een AI die niet echt aggressief is zolang jij het niet bent dat is natuurlijk geen uitdaging, volgens mij is multiplay wel een zware dobber en kan het lang duren
- een beetje geluk hebben in het begin met je scout en een paar colony ships krijgen in je eerste beurten kan je een gigantisch voordeel opleveren, een beetje pech en je stoot op hordes piraten
- goed uitkijken naar hoeveel resources welke zonnestelsels en welke planeten opleveren, welke anomalieen, welke luxuries en strategic resources
- 1ste beurt met amoebes duurt een eeuw want je kan onmiddellijk de hele melkweg zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
XyritZz schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:06:
Nou, eerste potje begonnen en merk wel een groot verschil met games als Civilization. Dit spel lijkt veel meer gefocussed te zijn op expansion in de eerste fase.

Civilization kun je winnen door slim te spelen en jezelf zo klein mogelijk te houden waar je in dit spel volgens mij als de brandweer strategisch een stuk van space af moet bakenen en daarna alle open borders verdragen moet weigeren om zo een groot stuk van de map te kunnen bevolken.

In Endless Space heb ik daarnaast het idee dat je beter moet kijken hoe je met je zonnestelsels om gaat, blindelings alles bouwen heeft in dit spel weinig nut... je moet echt kijken wat nodig is. Al met al mis ik nog wat karakter in dit spel, maar ik heb wel echt dat gevoel van och nog 1 beurt kan wel en dan is het zo weer 1,5 uur later :).

In Steam heb ik trouwens 3 CD-keys gekregen... volgens Steam zou ik die in moeten voeren maar het spel heeft om niets gevraagd. Iemand een idee wat ik hier mee moet?
Nu vind ik Civ 5 een verkrachting van alles waar civ ooit voor stond, maar je hoeft hier niet mega expansie te spelen. Het is net als bij civ de meest voor de hand liggende en straight forward optie. Maar dat je veel systemen moet hebben is gewoon niet zo ;) Je kan het ook met zeer weinig af als je ze goed ontwikkeld. Bij Civ 5 was het met 1 stad makkelijker te winnen dan met veel en dat sloeg ook helemaal nergens op, die 1 city challenge was vrij makkelijk (zeker met de goeie cultuur). Je zult ook zien als je als de brandweer uitbreidt dat de AI (of mensen) je nog steeds dik eruit scoren met minder systemen.

En als je de steam store had gecheckt kon je zien dat dat keys voor het forum en de Games2Gether community zijn voor amplitude. Moet je daar ook gebruiken. G2G is het platform dat amplitude gebruikt om naar zn community te luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 07-12-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nogal een bump, maar ik vroeg me af of er mensen zijn dit spel (nog) spelen? Aangezien de meeste posts nog over de beta of eerste release versie gaan vroeg ik mij af of er nog noemenswaardige verbeteringen zijn geweest? Het ziet er erg interessant uit moet ik zeggen (ben zelf een civ fan van het eerste uur, maar nooit serieus een space 4x game gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Er zijn een aantal grote updates geweest, vier daarvan een soort DLC. Maar dan gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt. Is dit een game die je enkele keren speelt denk je, of is er echt diepgang waardoor je vele potjes kunt spelen?

Edit: En heeft iemand enig idee of deze game te activeren is op steam als je hem buiten steam om koopt (via retailer dus)? Amazon verkoopt de game (met hoes) namelijk voor de helft van de prijs als steam. Maar ik vind het wel altijd erg chill om games op steam te activeren...

[ Voor 53% gewijzigd door Orian op 03-05-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Laatst online: 06-09 11:19
Dit is een spel met wel echt veel diepgang, wel is het zo dat de AI cheat, vooral hoe hoger de moeilijkheidsgraad. Het is één van de best 4x van de afgelopen jaren.

Alle versies lopen via Steam dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Ik ben sinds gister ook weer gaan spelen. Zijn zeker wat aanpassingen geweest de laatste tijd. Die "DLC" moet je apart installeren, of download steam die vanzelf?

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Over het algemeen download steam updates die je koopt/krijg vanzelf (tenzij je dit specifiek hebt uitgeschakeld voor die game). Ik heb endless space echter nog niet (kopen op amazon was goedkoper dan op steam, maar verzenden duurt even...), dus dit is puur op mijn 'algemene ervaring' met steam gebaseerd.

Je kunt het (iig bij andere games) ook checken of je de updates hebt. Ga in je library naar je game, klik met je rechtermuisknop en kies voor View Downloadable Content. Dan krijg je de lijst met geïnstalleerde DLC te zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Orian op 08-05-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Vraagje: Kun je in de multiplayer ook gewoon tegen de ai spelen?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Ik weet niet of je de game al hebt of hierop je eventuele aankoop wilt bazeren, maar mocht het je primair om de multiplayer (eventueel aangevuld door AI) gaan: op het officiële forum zijn er nogal wat klachten over de multiplayer die schijnbaar niet/maar half werkt.
Op je vraag zelf kan ik geen antwoord geven, want multiplayer heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Multiplayer werkt vlekkeloos

Is er nog iemand die de game speelt? Zoek nog iemand om een cooperatief potje mee te spelen :+ .

[ Voor 56% gewijzigd door sdk1985 op 07-05-2014 15:08 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1