Ik ben met een LibreOffice calc (3.5.3.2 op Ubuntu 12.04) file bezig waar ik mijn facturen in kan opmaken. Via mijn website heb ik een export gedaan naar een csv die ik vervolgens succesvol als Adress Book Source in LibreOffice heb ingesteld.
In de field assignment heb ik de waarden aangegeven die corresponderen met de CSV:
Zover dus alles prima. Ik kom alleen dan niet verder.
Ik zou graag in het veld op de factuur (G15) een drop-down willen waar ik dan het klantnummer kan selecteren uit het adresboek die ik gekoppeld heb met LibreOffice. Idealiter zou hij dan ook direct de overige velden (Bedrijf, Naam, Adres, Postcode, Plaats) op de factuur moeten invullen.
Hoe pak ik dat aan? Ik zit al een paar uur op internet te zoeken naar een startpunt, maar kom gewoon niet verder. Kan iemand van jullie mij (een stapje verder) helpen?
In de field assignment heb ik de waarden aangegeven die corresponderen met de CSV:
code:
1
2
3
4
5
6
| ID=Klantnummer Company=Bedrijf Last name=Naam Street=Adres ZIP Code=Postcode City=Plaats |
Zover dus alles prima. Ik kom alleen dan niet verder.
Ik zou graag in het veld op de factuur (G15) een drop-down willen waar ik dan het klantnummer kan selecteren uit het adresboek die ik gekoppeld heb met LibreOffice. Idealiter zou hij dan ook direct de overige velden (Bedrijf, Naam, Adres, Postcode, Plaats) op de factuur moeten invullen.
Hoe pak ik dat aan? Ik zit al een paar uur op internet te zoeken naar een startpunt, maar kom gewoon niet verder. Kan iemand van jullie mij (een stapje verder) helpen?
[ Voor 2% gewijzigd door Rebunted op 11-05-2012 14:10 . Reden: Versienummer calc toegevoegd, vergeten in topictitel te zetten. ]