Inkt printer droogt niet snel genoeg op --> vlekt op 2de pg.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.582 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
Printer: HP Deskjet 5150

Wanneer ik 2 A4tjes tekst print, en het eerste A4tje is afgedrukt, geeft deze inkt af op de A4 die er daarna door de printer overheen wordt gelegd. De onderkant van de 2de A4 is daardoor bevlekt, en de tekst op de eerste A4 is daardoor op bepaalde gebieden wazig.

Ligt dit nu aan de printer of aan de inkt cartridges? Ik gebruikt hervulde inkt cartridges van 123inkt.nl. Ik heb nog geen originele inkt cartridge geprobeerd. Door sporadisch print gedrag heb ik dit probleem al een geruime tijd, en weinig aandacht aan besteed totdat het vandaag weer ging irriteren bij wat printwerk :). Ik heb dit probleem dus bij 'alle' hervulde inkt cartrdiges van 123inkt.nl

Foto om het duidelijker te maken:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/6o279y.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Dit ligt aan de inkt, die droogt niet snel genoeg op. Ik zou 123inkt eens een berichtje sturen wat je hiermee aanmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:04
99% zeker dat het komt omdat je hervulde cartridges gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Strider schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:15:
Printer: HP Deskjet 5150

Wanneer ik 2 A4tjes tekst print, en het eerste A4tje is afgedrukt, geeft deze inkt af op de A4 die er daarna door de printer overheen wordt gelegd. De onderkant van de 2de A4 is daardoor bevlekt, en de tekst op de eerste A4 is daardoor op bepaalde gebieden wazig.

Ligt dit nu aan de printer of aan de inkt cartridges? Ik gebruikt hervulde inkt cartridges van 123inkt.nl. Ik heb nog geen originele inkt cartridge geprobeerd. Door sporadisch print gedrag heb ik dit probleem al een geruime tijd, en weinig aandacht aan besteed totdat het vandaag weer ging irriteren bij wat printwerk :). Ik heb dit probleem dus bij 'alle' hervulde inkt cartrdiges van 123inkt.nl

Foto om het duidelijker te maken:

[afbeelding]
Dit is een bekend probleem met navulinkt. Het droogt te traag, maar het droogt tevens ook in de printkop zelf waardoor die na verloopt van tijd verstopt kan raken.

Als je dit niet wil hebben kun je beter originele patronen gebruiken danwel een alternatief zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 11:22
Dit is slechts een van de vele nadelen van goedkope hervulde cartridges... Originele inkt gebruiken dus.
Of wellicht (als workaround, als dat mogelijk is) je printer instellen op "draft" o.i.d. waardoor-ie veel trager print en de inkt meer tijd heeft om te drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 292340 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:17:
Dit ligt aan de inkt, die droogt niet snel genoeg op. Ik zou 123inkt eens een berichtje sturen wat je hiermee aanmoet.
Gedaan, die stuurde een nieuwe hervulde inkt cartridge, welke ook hetzelfde probleem heeft.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Tja, dan is het duidelijk. Of je gaat de originele cartridges gebruiken of je haalt gewoon even het papier uit de printer voordat er een volgend velletje op valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

jullie vergeten het papier,

Is het gewoon regulier printer papier uit de winkel of misschien verkregen vanuit een drukkerij?
Er zijn namelijk veel papier soorten waarvan je zou denken dat het prima printer papier is maar waarop je dit soort droog problemen krijgt.

Ik gebruik ook de eigen merk inkten van 123inkt op 3 type printers maar dit probleem zelf nooit gehad. (wel doordat ik het verkeerde papier vanuit de drukkerij had meegenomen.)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 11-05-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordWhiskey
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 11:54
ook, kan dit aan het papier liggen, maar als je inderdaad een hervulde cartridge heb is het voor 99% zeker de ink

Eeuwige roemlijst: 1. Achilles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:25

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Bij sommige printers kun je in de instellingen een langere droogtijd instellen. Dan wacht de printer wat langer alvorens de volgende pagina er uit te gooien. Uiteraard gaat de printsnelheid dan ook omlaag, maar als je toch slechts sporadisch print zou dit een prima oplossing kunnen zijn.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 149800 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:54:
jullie vergeten het papier,

Is het gewoon regulier printer papier uit de winkel of misschien verkregen vanuit een drukkerij?
Er zijn namelijk veel papier soorten waarvan je zou denken dat het prima printer papier is maar waarop je dit soort droog problemen krijgt.

Ik gebruik ook de eigen merk inkten van 123inkt op 3 type printers maar dit probleem zelf nooit gehad. (wel doordat ik het verkeerde papier vanuit de drukkerij had meegenomen.)
Ik gebruik papier van 123inkt.nl :)
real[B]art schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:26:
Bij sommige printers kun je in de instellingen een langere droogtijd instellen. Dan wacht de printer wat langer alvorens de volgende pagina er uit te gooien. Uiteraard gaat de printsnelheid dan ook omlaag, maar als je toch slechts sporadisch print zou dit een prima oplossing kunnen zijn.
Op deze printer helaas niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Strider op 11-05-2012 15:06 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

Ik gebruik voor al mijn 60 printers 123inkt cartridges, deze hebben dezelfde kwaliteit als originele cartridges. Als ik problemen heb met deze cartridges, worden die goed behandeld door de serviceafdeling. Het probleem zomaar op alternatieve cartridges afschuiven is te kort door de bocht.

Het niet goed drogen van de inkt zou ik eerder aan de fuser toeschrijven, dit onderdeel brandt de inkt vast aan het papier. Misschien is het tijd om deze eens te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34
Anoniem: 387149 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:37:
Ik gebruik voor al mijn 60 printers 123inkt cartridges, deze hebben dezelfde kwaliteit als originele cartridges. Als ik problemen heb met deze cartridges, worden die goed behandeld door de serviceafdeling. Het probleem zomaar op alternatieve cartridges afschuiven is te kort door de bocht.

Het niet goed drogen van de inkt zou ik eerder aan de fuser toeschrijven, dit onderdeel brandt de inkt vast aan het papier. Misschien is het tijd om deze eens te vervangen?
Fusers komen alleen voor in laserprinters en zijn toch om de toner te laten hechten?
Inkt heeft dat niet nodig in ieder geval. ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:46
Anoniem: 387149 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:37:
Bij mij weten zit er geen fuser in Inkjetprinters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

My bad, zag niet dat het om een deskjet ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heb je dit probleem al voorgelegd bij 123inkt? De combi eigen inkt + huismerk papier moet toch getest zijn?

Mijn advies: inktjet printer weggooien en via marktplaats een goedkope laserprinter scoren voor een paar tientjes. (bijvoorbeeld HP laserjet 1010 of 1015 of 1018 werken prima, ook onder windows 7) Ik print ook sporadisch en af en toe een studiehandleiding. Sluit de printer aan op een asus WL draadloze router en dan kan je de printer overal ergens plaatsen (voorraadkast/onder trap) (ik heb hier een Laserjet 1010 staan aan een Asus WL-500g) Ideaal, zeker gezien de prijs. HP levert geen drivers voor Windows 7 maar de drivers voor Vista 32/64 bit werken ook.

Toner droogt nooit op. En gaat veel langer mee dan vloeibare inkt. Inkt hoeft niet te drogen. In verhouding is een printje van een laserprinter ook vele malen goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door willy1986 op 11-05-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

willy1986 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:23:
Heb je dit probleem al voorgelegd bij 123inkt? De combi eigen inkt + huismerk papier moet toch getest zijn?

Mijn advies: inktjet printer weggooien en via marktplaats een goedkope laserprinter scoren voor een paar tientjes. (bijvoorbeeld HP laserjet 1010 of 1015 of 1018 werken prima, ook onder windows 7) Ik print ook sporadisch en af en toe een studiehandleiding. Sluit de printer aan op een asus WL draadloze router en dan kan je de printer overal ergens plaatsen (voorraadkast/onder trap) (ik heb hier een Laserjet 1010 staan aan een Asus WL-500g) Ideaal, zeker gezien de prijs. HP levert geen drivers voor Windows 7 maar de drivers voor Vista 32/64 bit werken ook.

Toner droogt nooit op. En gaat veel langer mee dan vloeibare inkt. Inkt hoeft niet te drogen. In verhouding is een printje van een laserprinter ook vele malen goedkoper.
Veel te kort door de bocht
Goedkope printers van marktplaats kun je niet veel van verwachten.
Grote kans dat mensen ze dumpen juist omdat ze problematisch werken/versleten zijn.
Als je maar sporadisch print is een laser printer niet de goedkoopste.
(Verhoudingen zonder referentie hebben niet veel waarde)
Als je ook regelmatig kleurafbeeldingen wilt printen dan heb je weinig aan goedkope (zwart/wit) laser printers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Anoniem: 144074 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:50:
[...]
Veel te kort door de bocht
Goedkope printers van marktplaats kun je niet veel van verwachten.
Grote kans dat mensen ze dumpen juist omdat ze problematisch werken/versleten zijn
Als je maar sporadisch print is een laser printer niet de goedkoopste.
(Verhoudingen zonder referentie hebben niet veel waarde)
Als je ook regelmatig kleurafbeeldingen wilt printen dan heb je weinig aan goedkope (zwart/wit) laser printers
Veel te kort door de bocht ;) Testen voor aankoop. Kost je 10 minuten.

Hoe vaak komt het voor dat je kleurafbeeldingen echt daadwerkelijk een functie hebben bij een verslag? Kleur is niet noodzakelijk om iets duidelijk te maken in een verslag. Dat doen cijfers en woorden namelijk. Kleur is alleen voor de stijl en opmaak leuk.

EDIT:
laserprinter > toner kost 40 euro voor 3000 pagina's.
inktjet > cartridge kost 12,50 voor 500 pagina's. Do the math :)
Past wel bij dit onderwerp: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1080162

[ Voor 12% gewijzigd door willy1986 op 11-05-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

willy1986 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:10:
[...]

Testen voor aankoop. Kost je 10 minuten.

Hoevaak komt het voor dat je kleurafbeeldingen echt daadwerkelijk een functie hebben bij een verslag? Kleur is niet noodzakelijk om iets duidelijk te maken in een verslag. Dat doen cijfers en woorden namelijk. Kleur is alleen voor de stijl en opmaak leuk.

EDIT:
laserprinter > toner kost 40 euro voor 3000 pagina's.
inktjet > cartridge kost 12,50 voor 500 pagina's. Do the math :)
Past wel bij dit onderwerp: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1080162
Stel je woont in R'dam en de printer staat in Utrecht.
Wie zegt dat je een laserprinter kunt en mag testen bij een verkoper.
Dan moet je ook naar een verkoper toe. Als jij zo gebrand bent op lage kosten moet je alle kosten meenemen die je maakt en niet bepaalde kosten er uit filteren om het beter te laten lijken.En zo kunnen we nog wel meer dingen verzinnen zoals bijkomende verzendkosten en gezondheids zaken bij gebruik van lasertoners. Laserprinters zijn niet altijd voor iedereen de beste keus. Soms wel en soms niet. Stel als je maar 30 prints per jaar doet? Om het neer te zetten als het beste advies terwijl je weinig weet over het gebruik vind ik maar vreemd. Maar ik denk dat dit alles in eerste instantie buiten de scope van dit topic valt:

Misschien kan de TS zijn probleem gewoon oplossen en hoeft die helemaal niets anders te kopen. Dat was dan ook het uitgangspunt toen die advies vroeg. Wat dat betreft zit je er imo met je advies sowieso naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 19:42

Tazzios

..

real[B]art schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:26:
Bij mijn HP840c (ja hij werkt nog steeds) heb ik een optie "Inkt volume" die ik op lichter heb staan.

Edit:
Aan het golven van het papier te zien is het ook vrij dun.

[ Voor 6% gewijzigd door Tazzios op 11-05-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 15:45
Ik zou ook voor een houwtje touwtje oplossing gaan.
Zorg dat de geprinte pagina na het uitwerpen een meter lager op de vloer landt.
Dat geeft extra droogtijd.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Wat je dus zou kunnen proberen:
a) DPI verhogen (zorgt voor langzamer afdrukken, volgens mij het zelfde wat RemcoDelft zegt)
b) ander papier (hema heeft 75 g/m2)
c) orginele inkt kopen
d) printer vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689649

Origínele HP cartridgeÑ inkt droogt niet op fotopapier (foutje van HP...)
misschien worden er te veel lagen gespoten...
Een canon cartridge op hetzelfde papier droogt onmiddelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Anoniem: 689649 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:15:
Origínele HP cartridgeÑ inkt droogt niet op fotopapier (foutje van HP...)
Welkom op Tweakers. We waarderen je input zeker, maar in het vervolg is het slim even op te letten hoe oud een topic precies is. Reageren op een topic waar de laatste reactie meer dan 3 jaar terug was, heeft over het algemeen heel weinig zin ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.