Het lijkt me een interessante feature om aan de benchmarks van huidige en toekomstige videokaarten GPGPU benchmark resultaten toe te voegen. Op internet is hier vrij weinig over te vinden (jullie zouden dus een redelijk unieke feature toe voegen) en het wordt steeds relevanter door de shift van CPU naar GPU in videobewerking, Physx en wetenschappelijke toepassingen.
Op dit moment ligt de focus bij het testen van videokaarten nog op games. In de toekomst, wanneer gpgpu-applicaties meer mainstream worden, is de kans groot dat we daar ook benchmarks voor gaan ontwikkelen.
Nu vind ik het echter nog niet belangrijk genoeg. De grootste overweging voor de koop van een videokaart zijn nog altijd de prestaties in games. En een van de problemen waar ik al tegenaan ben gelopen is dat gpgpu-benchmarks moeilijk te vergelijken zijn. Zo kun je inderdaad video bewerken, maar dit levert lang niet altijd hetzelfde beeldresultaat op.
En voor andere apps, zoals bitcoins minen, of folden, zijn er reeds hele overzichtelijke lijstjes te vinden.
Nu vind ik het echter nog niet belangrijk genoeg. De grootste overweging voor de koop van een videokaart zijn nog altijd de prestaties in games. En een van de problemen waar ik al tegenaan ben gelopen is dat gpgpu-benchmarks moeilijk te vergelijken zijn. Zo kun je inderdaad video bewerken, maar dit levert lang niet altijd hetzelfde beeldresultaat op.
En voor andere apps, zoals bitcoins minen, of folden, zijn er reeds hele overzichtelijke lijstjes te vinden.