Aspire 5920g fysiek 4x aan en uit (loop!) alvorens te booten

Pagina: 1
Acties:

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10-2025
Goedendag,

Het moederbord van mijn laptop was gecrashed, de Acer Aspire 5920g. (een gekrijs en gekraak en toen niets meer.

Maar na een rebake/reflow heb ik iets heel raars ontdekt.

Het blijft bij het inschakelen in een loop zitten. Je zou zeggen de chipset. Echter...
Na 4 keer aan en uitgeschakeld te zijn, dus echt de spanning aan en uit, zoals bijvoorbeeld bij een kapotte chipset, (hij blijft zichzelf herstarten), boot de laptop en blijft hij ook stabiel!!!
Altijd de 5e keer boot hij. Ik heb het bios opnieuw herflashed naar een goede bios. Hij blijft dit doen.

Ik weet niet wat er aan de hand is. Je zou zeggen de chipset als hij in daze hardwarematige boot-loop zit. Maar waarom doet hij het dan de 5e keer wel is mij een raadsel.

Iemand enig idee?

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-11-2025
Uhm.. de aspire 5920g heeft toch een geforce 8600 GT? Dat is hoogstwaarschijnlijk de boosdoener.. Bij een vriend van mij met ook een 5920g heb ik al 3x zijn 8600 gt gebakken en 2 maand geleden maar vervangen voor een ati 3650.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:31
Kristallen bol modus:
Na 5 keer booten is hij warm genoeg zodat ergens een soldeerverbinding uitzet en opnieuw contact maakt.
Vanzelfsprekend is typisch gedrag dan dat als je na 5 keer opstarten in Windows dan heropstarten kiest, dat hij opnieuw perfect start.

Reflow is maar een tijdelijke oplossing, zelfs als het lukt komt het probleem keer op keer sneller terug.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• evonck
Chaosstorm schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:13:
Uhm.. de aspire 5920g heeft toch een geforce 8600 GT? Dat is hoogstwaarschijnlijk de boosdoener.. Bij een vriend van mij met ook een 5920g heb ik al 3x zijn 8600 gt gebakken en 2 maand geleden maar vervangen voor een ati 3650.
Nee er zit net een nieuwe 8600m GT in. Deze doet het prima in een andere aspire.
Verder doet het moederbord het ook met een andere videokaart.
Ook zou het euvel dan anders zijn. Er zou geen fysieke aan-uit boot-loop in zitten van precies 5 keer!

Het moet iets anders zijn.
Daarom is het voor mij ook zo'n raadsel.

• evonck
Malantur schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:17:
Kristallen bol modus:
Na 5 keer booten is hij warm genoeg zodat ergens een soldeerverbinding uitzet en opnieuw contact maakt.
Vanzelfsprekend is typisch gedrag dan dat als je na 5 keer opstarten in Windows dan heropstarten kiest, dat hij opnieuw perfect start.

Reflow is maar een tijdelijke oplossing, zelfs als het lukt komt het probleem keer op keer sneller terug.
Ja dat had ik ook al bedacht maar dat is het dus niet. Ook nadat de laptop/moederbord warm is. Als ik hem bijvoorbeeld uren aan heb laten staan en opnieuw opstart zonder uit te schakelen, preceis hetzelfde euvel. (dus na de 4e keer start hij de 5e keer gewoon volledig op).

Ook is het altijd preciés de 5e keer. Dus 4x fysiek aan en uit en de 5e keer altijd opstarten in windows en stabiel. Warm of niet.

Het moet iets anders zijn.
Daarom is het voor mij ook zo'n raadsel.

[ Voor 6% gewijzigd door evonck op 11-05-2012 17:36 ]

• evonck
Oké, na uren te hebben gegoogled ben ik er achter wat het is. Ik had het modem er niet weer opgeprikt aangezien je die toch niet gebruikt. Toen ik die erop prikte deed hij het weer.... dacht ik!!

De laptop schakelde inderdaad niet meer 4x aan en uit, hij start op en blijft aan. Maar nu blijft het beeld donker vreemd genoeg! Geen videobeeld.
Maar het is niet de videokaart, want zowel de 8400m gs als de nieuwe 8600m gt doen het in de andere acer laspire.

Ik weet het dus niet meer! Iemand?
Pagina: 1