Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een opdracht voor school maken, waarin ik de 5 services/sets van ITIL v3 moet beschrijven.
Ik doe mn best, maar ik heb het idee dat ik nog niet helemaal de vinger eronder kan krijgen.

Zou iemand hier mij kunnen vertellen of ik het juist heb begrepen, als ik hieronder in het kort beschrijf wat ik ervan begrijp?

De 5 services van ITIL

1. Service strategie
Deze service brengt het bedrijf en de IT samen. besluit welke onderdelen IT gaan gebruiken, en wat ze van de IT willen terugzien.

2. Service design
Deze service besluit welke hard en software hiervoor gebruikt gaat worden. besluit min of meer hoe de services eruit gaan zien. hoe ze in werking gaan treden, hoe zij hun taken afhandelen e.d.

3. Service Transition
Maakt de software en hardware gereed voor gebruik. maakt de handleidingen. ook implementeerd deze service het updaten en wijzigen van de software.

4. Service operation
dit zijn de IT mensen, deze komen in contact met de gebruikers, om problemen te registreren, of voor implementatie op locatie.

5. Continual service improvement (CSI)
deze service coördineerd alle handelingen. deze schuift met resources als dat nodig is. deze houd alles in de gaten, om waar mogelijk de services te verbeteren.

Het is zeer beknopt, dat weet ik, maar zit ik in de goeie richting hiermee? :)

Alvast bedankt! :D

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-11 11:05
Gebruik eens google en wikipedia... 'Vroegah' moesten we het zonder internet doen (internet was er wel maar nog niet zo uitgebreid als nu) en toen maakten we dit soort opdrachten ook.

Anyway, succes met je opdracht
Wiki (Engels)

Natte krant (363218) (V.242)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk aan! ik had al een wikipedia link, maar daar was het niet erg duidelijk.
Hetgeen ik beschreef was wat ik van verschillende site's had begrepen.

de link die jij geeft staat bol van de info! hier kan ik wel even mee vooruit denk ik :) ik ga hem doorlezen, en post hier later mn conclusie :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-11 08:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Even om heel kort te zijn: Huiswerk is iets wat je zelf moet doen, niet iets wat je jezelf moet laten voorkauwen op een forum. Van zelf uitzoeken leer je veel meer..

Tenslotte heeft je onderwerp zelfs niets te maken met Werk en Inkomen

Dit topic is gesloten.