Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress site: Mijn eerste site.

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-11 14:48
Ik heb een bandje waarvoor ik een site wil maken.
Nu ben ik totaal niet ervaren met al die codes en talen enzo, maar het is een stukkie goedkoper om het zelf te doen. Wel heb ik beginnerservaring met wordpress (had ik nodig voor een portfolio voor mijn school)

Ik heb ik van een vriend een design gekregen wat ik moet opbouwen.
Nu vroeg ik mij af of ik dit als beginner wel zal kunnen bouwen, en wat volgens jullie de beste manier is om zoiets met Wordpress aan te pakken.

Ik weet dat het een grote en eventueel complexe vraag is, maar ik hoop dat jullie dit kunnen beantwoorden.

Het design:

http://i261.photobucket.c...00_1006992_74595474_o.jpg

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Als het design puur uit een afbeelding bestaat, zul je deze eerst moeten slicen. Dit moet je in HTML verwerken. Vervolgens kun je vanuit het HTML bestand een Wordpress thema maken.
Hiervoor moet je wel wat codewerk doen.
Als je het graag zelf wilt doen, kijk dan de code af bij de default thema's (twentyten en twentyeleven).

[ Voor 55% gewijzigd door MissileHugger op 11-05-2012 12:42 . Reden: Quote verwijderd ]

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-11 14:48
ja het is een plaatje van het design wat hij wil, ik had gedacht dat het een kwestie zou zijn geweest van dat plaatje (zonder de menuknoppen en tekst enzo) de background maken en vanuit daar alle menuknoppen aanmaken.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Bjarne666 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:29:
ja het is een plaatje van het design wat hij wil, ik had gedacht dat het een kwestie zou zijn geweest van dat plaatje (zonder de menuknoppen en tekst enzo) de background maken en vanuit daar alle menuknoppen aanmaken.
Ja dat kan, maar dan moet je in HTML alsnog code kloppen. En als volledige background is niet echt efficiënt.
Je plaatje is trouwens stuk...

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:14
Kun je onder de witte lijn in de header niet alles recht zetten en dat gedeelte ook een achtergrond geven? Dan is het niet eens heel moeilijk te realiseren denk ik.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je het niet kan doen, dan huur je iemand in die het wel kan doen...

Sorry maar met je beginners ervaring kan je niet alsnog een nieuwe template maken. Je moet je toch echt eerst gaan verdiepen in de materie (al die codes en talen enzo :X), voordat je dit design "even" omzet naar een WP template.

Ik zou zeggen, ga tutorials volgen en kom dan met concrete vraagstukken terug in Webdesign, Markup & Clientside Scripting of in Programming (afhankelijk van je vraag).

Dit topic gaat dicht, omdat dit nu al uitloopt op een webdesign les 1 topic.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.