Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
hallo allemaal

sinds een paar weken heb ik eens stage bij een zzp'er.
hij heeft het slim aangepakt en in de plaats van werknemers aannemen huurt hij mensen in.
maar enkele dagen geleden is hij ziek naar huis gegaan en zit ik hier in mijn eentje.
daarvoor heb ik al verschillende dingen gedaan binnen het bedrijf maar op dit moment die ik zo goed als alles behalve het administratieve gedeelte. van telefoon opnemen tot tickets aanmaken tot remote support en heb zelfs het recht om de tickets aan te wijzen aan de andere werknemers(die ingehuurd zijn dus). dit doe ik al een paar dagen en tot nu toe gaat het redelijk.
maar mijn grote vraag is. is dit netjes van de baas? en als er iets fout gaat, wie is er dan verantwoordelijk voor?

groeten

virus problemen? ga over op linux!

Verwijderd

Overleg het eens met je baas :-) desnoods zet je het even op papier / mailtje.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik mag hopen dat je een ondertekend stagecontract hebt, waarin ook de verantwoordelijkheden staan benoemd?

Door de bank genomen zou ik zeggen: ren zo snel mogelijk weg van dit soort bedrijfjes. De kans dat je er gestructureerd iets leert is niet zo heel hoog.

[ Voor 42% gewijzigd door Hooglander1 op 11-05-2012 12:31 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• darkmagic
er is inderdaad wel een contract getekend maar zover staat er niets iets over als hij ziek is.
op dit moment heb ik niet de keus om weg te gaan vanwege het contract en al eerder "ontslagen" van de stage. dus dat betekent einde opleiding. maar ik hou het in mijn hoofd om de volgende stage een grotere op te zoeken.

@Freedive ik gooi er meteen een mailtje op ;)

[ Voor 43% gewijzigd door darkmagic op 11-05-2012 12:33 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En de aansprakelijkheden ;). Ik ken die situatie (heb zelf ook ooit zoiets gehad) en je moet het echt goed geregeld hebben, anders gaan je collega's nogal morren... en terecht.

Ook moet er een goede reden zijn waarom JIJ het gaat doen en niet jantje-die-er-al-langer-zit.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• darkmagic
op dit moment ziet er niemand anders. de collega's zijn op weg naar klanten en zijn af en toe hier op het bedrijf. daarbij zijn het twee collega's die ook nog eens een eigen bedrijf hebben.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je handelt in opdracht van, voor of namens je baas. Je baas is dus verantwoordelijk tenzij sprake is van ernstig verwijtbaar handelen ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 11-05-2012 12:38 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• darkmagic
ik denk dat je groot gelijk hebt Boudewijn. ik denk alleen dat ze moeilijk gaan doen als het om een groot/duur probleem gaat. want dan is het altijd makkelijk om de ander de schuld te geven. bedankt allemaal.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 19:24
darkmagic schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:44:
ik denk dat je groot gelijk hebt Boudewijn. ik denk alleen dat ze moeilijk gaan doen als het om een groot/duur probleem gaat. want dan is het altijd makkelijk om de ander de schuld te geven. bedankt allemaal.
Zo is het. Gewoon goed nadenken dat je niets doet wat grote gevolgen kan hebben. Netjes Lopende zaken een beetje op gang houden lijkt mij alleen maar een leuke ervaring, maar wees wel voorzichtig. Ik denk dat je wel kan inschatten wat je zelf kan doen en wat je moet opschrijven om zo snel mogelijk aan je baas door te geven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou gewoon even met je baas contact opnemen en vragen hoe het zit met de verantwoordelijkheid bij eventuele problemen. Gewoon aangeven dat je het nogal wat verantwoordelijkheid vindt. Wel positief benaderen natuurlijk, dat je je uiterste best doet enzo.. :)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-11 09:30
Overleg met je school/opleidingsinstituut. Daar kun je het juiste antwoord krijgen.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

hmm volgens mij moet je een aantal zaken gaan relativeren. Als je ergens een paar weken zit is de kans vrij klein dat je heel het reilen en zeilen van de organisatie kent. Wellicht voel je je wel heel verantwoordelijk wat op zich heel goed is, maar als je vindt dat je teveel verantwoordelijkheden hebt kun je je ook afvragen of je wel geschikt bent voor zo'n functie. Als je eenmaal je diploma hebt wordt er ook enige verantwoordelijkheid verwacht.
Mijn advies is om de verwantwoordelijkheid te nemen (maar wel met beide benen op de grond, zeker naar je collega's) en probeer er veel te leren. Heb je straks een mooi verhaaltje op je CV wat alleen maar gunstig is.

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 11-05-2012 15:26 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Verwijderd

Hooglander1 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:30:
Ik mag hopen dat je een ondertekend stagecontract hebt, waarin ook de verantwoordelijkheden staan benoemd?

Door de bank genomen zou ik zeggen: ren zo snel mogelijk weg van dit soort bedrijfjes. De kans dat je er gestructureerd iets leert is niet zo heel hoog.
Tjongejonge, het is een stage geen vaste baan. Juist van dit soort situaties leer je een stukje zelfstandig nadenken. Grijp juist deze kans met beide handen aan. Kom je er echt niet uit, bel dan gewoon je werkgever. Ziek of niet.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-11 19:20
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:34:
Tjongejonge, het is een stage geen vaste baan. Juist van dit soort situaties leer je een stukje zelfstandig nadenken. Grijp juist deze kans met beide handen aan. Kom je er echt niet uit, bel dan gewoon je werkgever. Ziek of niet.
Dittem :) Goed overleg is de sleutel, maar verder gewoon je stinkende best doen. Succes!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:34:
Precies. Juist dit verhaal kan je prima gebruiken als een toekomstige potentiele werkgever de vraag stelt of je zelfstandig kan werken. Als je dan ook nog die huidige directeur als referentie kan geven heb je een mooie start op de markt. Ik snap niet dat mensen suggereren dat je bij de eerste vorm van verantwoordelijkheden maar meteen weg moet rennen. Je moet alleen wel beslissingen die financiele impact kunnen hebben met je baas overleggen, of 'ie nu ziek is of niet. Ook alles waar je niet uitkomt; gewoon ff bellen.

https://niels.nu

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 14:51
Het is wellicht handig om even een mail te schrijven met een overzicht hoe je de dingen nu doet en regelt. En dat je graag hoort of je dingen beter kan doen. Dan heb je wel duidelijk gecommuniceerd, geen onverwachte zaken gedaan etc. Daarnaast is het handig om een soort van rapport te maken, mocht dat er nog niet zijn, zodat je baas het kan volgen op moment dat hij daartoe in staat is.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Waar praten we over? LBO? MBO? HBO (al lijkt me dat wat jong)? Wat voor bedrijf? Wat zijn de werkzaamheden? Wat zijn jouw werkzaamheden? Hoe lang loop je daar al stage? Hoe lang moet je nog stage lopen? Waarom ben je bij de 1e stage ontslagen? Hoe lang is de baas al ziek (enkele dagen is wat vaag)? Krijg je sturing op afstand, is hij telefonisch / per mail bereikbaar? Hoe ziet de samenwerking met de andere inhuurkrachten eruit? Kunnen deze zelfstandig werken of hebben ze dagelijks aansturing van de baas / nu jij nodig?

Je zal niet de 1e 17-jarige zijn die 'n "eigen" bedrijf heeft, en wij verwachten van stagiaires ook dat ze na 6 maanden stage vrijwel geheel zelfstandig kunnen werken - en dan moeten ze er nog 4. Ik vind dat je te sumier bent om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar 'k zou je sowieso adviseren om even contact op te nemen met je stage-begeleider op te nemen: die kent (als het goed is) wel de antwoorden op bovenstaande vragen, en kan dus jouw vragen beter beantwoorden dan wij. Daarnaast heb je (vrijwel) niets aan onze antwoorden, zeker niet op 't moment dat 't wel mis gaat, want wat wil je dan zeggen "Ja, maar iemand op GoT zei..."? 'k Denk niet dat dat voor je zal spreken.

Anyway, veel succes, en bel je stagebegeleider, die is daar voor.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:29

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zou zeggen, voor een stage is dit geweldig. Je zal er vast veel van leren. Enige nadeel natuurlijk is dat je veel te weinig (of zelfs helemaal niets) verdient voor al dat werk wat je nu doet maar voor je ontwikkeling (en daar gaat het uiteindelijk om bij een stage) zal het waarschijnlijk heel goed zijn.

Hou je journaal goed bij met alles wat je doet!

Bespreek het inderdaad met je stagebegeleider, die zal vast goed advies voor je hebben.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:22:
Ik zou zeggen, voor een stage is dit geweldig. Je zal er vast veel van leren. Enige nadeel natuurlijk is dat je veel te weinig (of zelfs helemaal niets) verdient voor al dat werk wat je nu doet maar voor je ontwikkeling (en daar gaat het uiteindelijk om bij een stage) zal het waarschijnlijk heel goed zijn.

Hou je journaal goed bij met alles wat je doet!

Bespreek het inderdaad met je stagebegeleider, die zal vast goed advies voor je hebben.
Helemaal mee eens. Dit is een geweldige leer ervaring. De meeste stages komen niet veel verder dan beetje raportje schrijven wat daarna weer de la in gaat. Je kan hier juist veel van leren.

Houd alles netjes bij wat je doet en welke problemen je tegenkomt. Vervolgens zou ik je baas iedere dag een korte update per mail sturen.

Indien er een groot probleem of situatie waar je echt niet weet wat te doen bellen.

Aansprakelijk ben je denk ik niet, uiteindelijk is het de verantwoording van jouw baas je goed te begeleiden, dat zal ook in je stagecontract staan.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik ben fiscaal jurist en ik weet ook niet alles, al verwachten sommige klanten dat wel :o .

Leer jezelf aan om netjes te schrijven, vragen te stellen als je iets niet helemaal begrijpt, niet alleen richting collega's maar ook naar klanten,

maar het belangrijkste is wel dat je weet welke kanalen je moet aanspreken als je iets niet weet. Je begeleider is misschien ziek, maar dat betekent niet dat hij onbereikbaar is. Klinkt klote, maar iemand moet je wel begeleiden op bepaalde momenten.
Pagina: 1