BSOD 7F

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Hey,

Nadat ik dacht dat de bsod's verholpen waren kreeg ik net na een uur spelen een 7F crash. Minidump zei dit:

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/169/minidump7f.jpg

Wat betekend zo'n trap en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Wat heb jezelf al bekeken en gedaan om de foutmelding te fixen?

Omdat ik toch aan de helpende hand ben vandaag, misschien kan je hier iets mee. Kan dus zowel sotware als hardware matig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOi
Toen ik de crash voor het eerst kreeg ben ik gaan opzoeken wat een 7f inhield en hoe ik het op kon lossen maar werd er niet echt wijs uit. Die link legt het wel duidelijk uit en ik denk dat het met mijn processor te maken heeft. Ik heb hem onlangs in de core unlocker gegooid en hij is van 2 naar 4 gegaan. De crash gebeurt alleen tijdens het spelen van bf3 en mijn theorie is dat hij bij die game zwaar moet draaien en dan een van de 2 unlockte cores het niet goed doet. In de link hebben ze het over de snelheid die niet goed kan zijn. Ik kan in de bios de timing aanpassen, alles staat nu op automatisch maar misschien moet ik daar iets veranderen. Ik heb alleen geen idee wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je ging [google=UNEXPECTED_KERNELD_MODE_TRAP] had je General causes of "STOP 0x0000007F" errors niet gekregen? En de andere hits ervan waren niet relevant? ;)

@hierboven: BF3 is inderdaad een CPU intensieve game, probeer dus eens die core unlocker weer en zet hem eens terug op 2 en kijk of de PC dan stabiel is. Anders op 3, als die optie er is.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 11-05-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOi
Ik zocht toendertijd op windows 7 bsod 7f en toen kwam ik alleen op fora. Nu na wat gehannes heb ik pas dat bluescreenview zodat ik kan zien wat de error daadwerkelijk is :) Ik kwam er toen trouwens alleen op uit dat het hardware gerelateerd was dus ik mijn vid kaart getest met furmark, geen artifacts of glitches, geheugen getest met memtest, kwam ook niks uit en toen de cpu getest met prime95 en die gaf ook niks raars aan. Hoewel die wel na 20min op 80 graden stond en toen heb ik prime95 maar afgesloten.

Ik heb nu de 1e 3 cores geactiveerd, mocht hij alsnog crashen dan wellicht de 3e uit en de 4e aan.

[ Voor 55% gewijzigd door MrOi op 11-05-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kan je eens een opsomming maken van al je hardware in de machine waar je problemen mee hebt. Want 80 graden is wel erg warm voor een systeem dat pas op 20 minuten op full load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOi
Ik denk dat de processor de enige is. Heb nu trouwens de 3e core uitgeschakeld en draai op 3 verder en dat lijkt stabiel.

Mijn specs:

Asus M5a78l-M/USB3
4g Geil Black Dragon 1333mhz cl7-9-9 dual channel
4g Geil Enhance Corsa 1333mhz cl-9 single channel
Sapphire HD4890 1gb
AMD Phenom II x2 955 unlocked naar x3

Onder het gamen word de vid kaart zo'n 80 graden en de processor rond de 55/60. Geheugen blijft op 31graden.

Computer is weer stabiel. Bedankt voor de tips.

[ Voor 5% gewijzigd door MrOi op 12-05-2012 19:50 ]

Pagina: 1