Fieber glasvezel ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:46
Ik zag zojuist dat er een nieuwe provider glasvezeldiensten kan leveren in hilversum. Het betreft hier de provider Fieber. De pakketten zijn aantrekkelijk (zie ook https://www.glasvezel-vergelijken.nl/providers/fieber , op de website zijn de pakketten onduidelijk vermeld) en waarschijnlijk ook met een hogere beschikbaarheidsgarantie.

Wat is jullie ervaring met deze nieuwe provider? Als ik namelijk het pakket 100mbit + TV afneem dan betaal ik effectief met de 2 maanden gratis maar 55 euro inclusief vast ip adres en DVB-C mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikheetbas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-12-2023
Fieber is een aanbieder voor zakelijke klanten. Ik weet dus niet of je het voor je zaak wilt, of als particulier. Persoonlijk vind ik als particulier iig de prijzen helemaal niet zo aantrekkelijk, maar dat is voornamelijk omdat je als zakelijke klant sneller met storingen etc geholpen wordt. De vraag is of je de extra kosten voor de service waard vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:35
Fieber komt er in mijn straat ook uit als een aanbieder.
Klik ik echter door naar het bestelproces kom ik niet verder dan zakelijke pakketten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikheetbas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-12-2023
Klopt, want zoals ik al eerder zei: het is een aanbieder voor bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Ik heb me ingeschreven bij Fieber voor de vraagbundeling in Eindhoven (Woensel-centraal).

Op internet vind ik geen ervaringen over dit bedrijf. Het is dus een beetje een sprong in het diepe. We zullen met de activatie wel eens zien of ze alles goed op orde hebben. Aan de telefoon hadden ze in ieder geval verstand van zaken en als zakelijke provider liggen hun prioriteiten hopelijk ook dichter bij de mijne dan bij een consumentenprovider het geval is.

Er was me in ieder geval gezegd dat ik ervoor kon kiezen mijn eigen router te gebruiken, dat ook een vast ip-adres mogelijk was en dat poort 25 open staat. Dat is bij veel consumentenproviders al niet mogelijk of onbekend bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 20:20
Hulkiedulkie schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:12:

Er was me in ieder geval gezegd dat ik ervoor kon kiezen mijn eigen router te gebruiken, dat ook een vast ip-adres mogelijk was en dat poort 25 open staat. Dat is bij veel consumentenproviders al niet mogelijk of onbekend bij de helpdesk.
Ook allemaal mogelijk bij Xs4all....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed73 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:32:
[...]

Ook allemaal mogelijk bij Xs4all....
maar xs4all heeft dan wel geen normale catv (analoog) of dvb-c (digitaal) tv!!!
Fieber heeft wel het normale glashart analoog pakket en werkt met de bestaande spullen in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Ik kwam dit topic tegen nadat ik bij reggefiber via http://www.eindelijkglasvezel.nl/ Fieber vond als aanbieder. Zijn er mensen die hier een abonnement hebben? Ze zijn gericht op zakelijke klanten, maar ik krijg de indruk dat ik er als consument via reggfiber toch echt een dienst kan afnemen. Of heb ik het mis?
Ze zijn iig erg interessant, want volgens mij is het de enige provider die een serieus tv aanbod via dvb-c aanbiedt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik heb bij de zaak een abbonnement lopen met Fieber, achteraf toch best spijt van.
De diensten die ze leveren (in ons geval alleen internet) werkt prima, haal altijd 100/100
Maar hun administratie komt op mij over als een zooitje. Het lijkt een zaak waar een paar man werken, alles is als reseller ingekocht van XenoSite (alle reverse-dns komt uit op powered-by.xenosite.nl).

Wat betreft administratie, zoals al gezegd, het komt zeer onprofessioneel over. Als je ze mailt zeggen ze dat je moet bellen, als je belt zeggen ze dat je moet mailen. Ben ondertussen al 2 maanden bezig om een simpel klusje zoals Reverse DNS geregeld te krijgen.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowAS1 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:26:
Ik heb bij de zaak een abbonnement lopen met Fieber, achteraf toch best spijt van.
De diensten die ze leveren (in ons geval alleen internet) werkt prima, haal altijd 100/100
Maar hun administratie komt op mij over als een zooitje. Het lijkt een zaak waar een paar man werken, alles is als reseller ingekocht van XenoSite (alle reverse-dns komt uit op powered-by.xenosite.nl).

Wat betreft administratie, zoals al gezegd, het komt zeer onprofessioneel over. Als je ze mailt zeggen ze dat je moet bellen, als je belt zeggen ze dat je moet mailen. Ben ondertussen al 2 maanden bezig om een simpel klusje zoals Reverse DNS geregeld te krijgen.
Uit ervaring weet ik dat je kan mailen naar support@fieber.nl. Maak even een a record aan en geef dit door aan Fieber. Binnen 2uur is dat dan geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
Ik heb sinds vandaag verbinding, werkt goed met zeer lage pingtijden, 5ms naar tweakers.net. Ik zit in een wijk in Eindhoven waar de aanleg nog gaande is.

Ik heb gekozen voor een media converter i.p.v. een router. Om een IPv4-adres te krijgen moet je je VLAN ID op 128 zetten, dan werkt het gewoon via DHCP.

Het lukt me echter niet om een IPv6 prefix te krijgen, met noch zonder VLAN (Welke grootte prefix krijg je trouwens?)

Mijn systeem is gebaseerd op Arch Linux en komt standaard met dhclient van ISC en met dhcpcd.

Ik vermoed dat alle glasvezelproviders op de nieuwere netwerken op dezelfde manier werken. Iemand die hier hulp mee kan bieden?

[ Voor 5% gewijzigd door Hulkiedulkie op 26-05-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
vlan 128?

Een stukje hierboven wordt het aangehaald als reseller van Xenosite, maar dat vlan doet mij denken aan een wholesaler van Voiceworks (/Redhosting). En ik kan me niet herinneren dat ik daar iets van IPv6 support heb gelezen (of ze moeten dat custom-geactiveerd hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
Dat lijkt te kloppen zie onderstaand. Dan nog hebben ze mij 1,5 jaar geleden en ook vandaag aan de telefoon bevestigd dat ze IPv6 leveren. Het staat ook op hun website. Ze hadden niet veel ervaring met instellen omdat bijna al hun klanten de geleverde Draytek gebruiken en het daar blijkbaar altijd goed gaat (of niemand let erop).

Kan het zijn dat ze per gebied een andere reseller hebben? En dat ik het daarom niet aan de praat krijg?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
whois
% This is the RIPE Database query service.
% The objects are in RPSL format.
%
% The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
% See http://www.ripe.net/db/support/db-terms-conditions.pdf

% Note: this output has been filtered.
%       To receive output for a database update, use the "-B" flag.

% Information related to '84.243.196.0 - 84.243.196.255'

% Abuse contact for '84.243.196.0 - 84.243.196.255' is 'abuse@redhosting.nl'

inetnum:        84.243.196.0 - 84.243.196.255
netname:        SUBS-MB-WBA-36
descr:          VoIP-Operator Access Infrastructure
country:        NL
admin-c:        RHBV-RIPE
tech-c:         RHBV-RIPE
status:         ASSIGNED PA
remarks:        INFRA-AW
mnt-by:         REDHOSTING-MNT
source:         RIPE # Filtered

role:           Redhosting Operations
address:        Redhosting B.V.
address:        Postbus 60143
address:        1320 AC Almere
address:        The Netherlands
abuse-mailbox:  abuse@redhosting.nl
phone:          +31 36 5303862
fax-no:         +31 36 5303863
admin-c:        RHSN-RIPE
admin-c:        RHEG-RIPE
admin-c:        RHBR-RIPE
admin-c:        RHAO-RIPE
admin-c:        RHRS-RIPE
tech-c:         RHSN-RIPE
tech-c:         RHEG-RIPE
tech-c:         RHBR-RIPE
tech-c:         RHAO-RIPE
tech-c:         RHRS-RIPE
nic-hdl:        RHBV-RIPE

% Information related to '84.243.192.0/18AS39647'

route:          84.243.192.0/18
descr:          VoIP Operator Network
origin:         AS39647

% This query was served by the RIPE Database Query Service version 1.72 (DBC-WHOIS2)

[ Voor 4% gewijzigd door Hulkiedulkie op 26-05-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
Ze hebben nu bevestigd dat er inderdaad geen IPv6 op zit. Eens denken wat ik hiermee moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele maanden ook Fieber, de organisatie zelf komt op mij niet professioneel over; o.a. installatie afspraak niet nakomen en niet terugbellen ondanks dat dit wel beloofd was.

Belangrijker;
- alle Internet streams van de NPO(met name de live streams) lijken wel geknepen te worden; zo is het bijvoorbeeld onmogelijk om de hoogst beschikbare kwaliteit van de NOS WK streams te ontvangen(wellicht hebben zij geen peering afspraken met NPO, in tegenstelling tot de meeste andere ISP's)
- op piektijden(avond; 19:00-22:00) lijkt het Internet gewoon trager, in tegenstelling tot mijn eerdere provider.

Kortom; niet tevreden met de service tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft hier Fieber? Ik ben mijn IP configuratie kwijt na een firmware update en heb wat info nodig.

Ik heb alleen nog mijn static IP adres. Heeft iemand het subnet en eventueel een IP gateway?
(Ik heb een Draytek 1000 router)

Support in het weekend heeft Fieber niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:29:
Wie heeft hier Fieber? Ik ben mijn IP configuratie kwijt na een firmware update en heb wat info nodig.

Ik heb alleen nog mijn static IP adres. Heeft iemand het subnet en eventueel een IP gateway?
(Ik heb een Draytek 1000 router)

Support in het weekend heeft Fieber niet...
Je hebt een 'statisch' IP adres via PPPoE opgebouwd over VLAN 6. Je kan elke willekeurige username/password gebruiken.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein bedrijf, volgens mij. Iedereen kent iedereen. Komen hun afspraken en beloften niet na. Organisatorisch de zaken duidelijk niet op orde. Spijt als haren op m'n hoofd. Ik voel me getild. :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:32:
Klein bedrijf, volgens mij. Iedereen kent iedereen. Komen hun afspraken en beloften niet na. Organisatorisch de zaken duidelijk niet op orde. Spijt als haren op m'n hoofd. Ik voel me getild. :'( :'( :'(
Bedoel jij Fieber of Fiber. Zijn kennelijk twee verschillende providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:57

WilbertW

IT Freak website

Weet iemand of Fieber ook een Android app heeft waar je televisie mee kan kijken?
Heeft iemand trouwens recentelijk een ervaring met Fieber gehad?
Zijn er veel problemen met hun, of juist geen?
Ik bedoel dus wel Fieber en niet Fiber want daar lees ik wel veel problemen over..

[ Voor 55% gewijzigd door WilbertW op 06-02-2016 18:35 ]

Https://www.it-freak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
Ik ga deze maand overstappen (zie mijn post uit 2014 betreffende IPv6), maar verder heb ik wel een goede ervaring. Nooit storingen gehad, storingsdienst was bereikbaar en behulpzaam toen ik het zelf een keer nodig had. Zoals hierboven gezegd is het een klein bedrijf, daar kun je baat bij hebben omdat ze gewoon dingen kunnen regelen i.p.v. vastzitten aan een "proces".

Qua tv zullen ze het 'normale' Glashart Media aanbod hebben, met die app kun je alleen de settopbox bedienen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulkiedulkie op 10-02-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsybesma
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-06-2022
Het is mij niet helder over welke provider het hier gaat: Fiber (vooral consumenten) of Fieber (zakelijk). In elk geval: ik heb tot nu toe geen onprettige ervaringen met Fieber, krijg het volle pond, heb vlot iemand aan de lijn en problemen bestaan nooit lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er helemaal niet blij mee hoor. telefonisch afgesproken dat we de lijn kunnen verhuizen naar toen all bekende adres" telefonisch helemaal geen probleem, 75euro verhuiskosten. We hebben het geaccepteerd. 1maand later was de verhuizing, nu ineens kan het niet, achter allemaal rare dingen. "De lijn is niet te verhuizen". Hier komt de Chantage: als ik de lijn toch wil verhuizen dan is de afkoopsom 275euro anders gewoon de lijn op de oude adres blijven betalen. Maar goed, wat ze niet wisten is dat ons moedermaatschappij een juridische afdeling heeft daarnaast advocatenbureau in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben miet eens een klachten protocol!! Service medewerker verteld me dat ons jurist de klachten brief naar hem kan richten!!!!!! Echt mooier kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Ranten is niet toegestaan.

[ Voor 95% gewijzigd door rens-br op 03-02-2017 16:14 ]

Pagina: 1