Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beschadigde PDF en DOc bestanden na perongeluk verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:56
Goedemorgen Tweakers,

Na een huisgenoot geholpen te hebben met et opnieuw installeren van windows deed zich een probleem voor met de naamgeving van zijn account.
Omdat hij ook zijn Home map aangepast wilde hebben naar zijn smaak heb ik hem verteld dat hij dan even een nieuwe account moest aanmaken en de andere verwijderen inclusief home map.
Nu had hij hier belangrijke bestanden in staan en deze zijn dus niet meer gebackupt nu.
Ik heb met Getdataback en NTFS Undelete en Recuva geprobeerd op zowel de backup schijf (van mij dus meteen gewist daarna geen data meer opgezet) en op de HDD in de laptop de data terug te halen.
Dit leek veelbelovend maar nadat ik ongeveer 1GB aan data recovered had en ik de bestanden checkte bleken alle PDF en Word bestanden corrupt te zijn.
Is hier een oplossing voor? heb zowel op google al gezocht maar de word repair programma's geven allemaal onzinnig gebrabbel ipv de tekst in de documenten.
Ik ben nu ten einde raad en hoop de hulp van jullie in te schakelen.
Dit is zeer belangrijke data, en ik weet hij had een backup moeten hebben!

Met vriendelijke groet,
Stef

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik ben bang dat dit een gevalletje "helaas, pindakaas" is...
Als zelfs repair programma's (waar ik amper ingeloof dat ze het echt kunnen) er al niet in slagen dan zie ik ook geen andere opties meer..

Wat gebeurt er als je een Word document opent in kladblok / wordpad? valt de tekst dan nog enigzins te redden? Meer ideeen heb ik even niet..

Verwijderd

Lucky0wn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:13:
Omdat hij ook zijn Home map aangepast wilde hebben naar zijn smaak heb ik hem verteld dat hij dan even een nieuwe account moest aanmaken en de andere verwijderen inclusief home map.
:X

Maar meer dan bovenstaande reactie is er eigenlijk niet, helaas pindakaas... misschien heb je nog een andere recovertool die wat beter werkt levert, maar ntfs en recoveren is al matig.

Adviseer hem in iedergeval beter voor de toekomst, in iedergeval aparte datapartitie.

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:56
Snap niet dat die Data recovertools allemaal succes garanderen :X ik hield 'm nog rustig door te vertellen dat zolang er niet op de schijf geschreven werd, data hersteld kon worden, wat ook heel mooi leek te gaan :F