Ik heb had nu een maand of twee een Intel DH67BL draaien met een i7 2600. Deze is bedoeld als nieuwe server en moet mijn oude 3800EE gaan vervangen. Zit dus nog in een testopstelling, zelden intensief gebruikt.
Nu ben ik twee weken met vakantie geweest. Alles was uitgetrokken dus geen onweer risico.
Ik kwam terug, wilde de boel weer opstarten, geen reactie.
Wel brandden de netwerkmapjes. Ook brandde nog een groen LEDje op het mobo.
Opstartpogingen:
- CMOS reset, niets
- WOL signaal, dit werkte voorheen altijd, ook vanuit cold boot. Nog steeds niks.
- Startpinnetjes zelf kortgesloten met een jumpertje. Nog steeds geen reactie. Schakelaar dus in orde
- Andere voeding eraan. Nieuwe voeding gekocht, niets
- Uitgebouwd, alle RAM's eruit behalve eentje, de SSD losgekoppeld
en toen opeens bij de tweede poging.... vonk .... rook!!!
Vlakbij de 4 pins voedingsaansluiting. Lijkt een VRM ofzo.
Meteen spanning eraf.
Dit bord is nu officieel overleden en ga ik niet meer gebruiken.
Maar ik ben hevig teleurgesteld. Potdomme ook nog een Intel mobo!
Hoe kan zoiets nou? Niks overgeklokt ofzo, is ook een normale 2600.
Dit ding gaat dus retour. Mijn drang om nog een Intel moderbord te kopen is nu tot een minimum geduceerd
Maar hoeveel risico loopt een CPU in zo'n geval?
Zou wel héél zuur zijn als mijn i7 ook naar de eeuweige jachtvelden is verhuisd. Zijn CPU's hier door het mobo enigermate door beschermd? Ik ga nu sowieso een ander mobo kopen en dan maar hopen dat de cpu nog leeft.
Wie heeft iets soortgelijks wel eens meegemaakt?
Nu ben ik twee weken met vakantie geweest. Alles was uitgetrokken dus geen onweer risico.
Ik kwam terug, wilde de boel weer opstarten, geen reactie.
Wel brandden de netwerkmapjes. Ook brandde nog een groen LEDje op het mobo.
Opstartpogingen:
- CMOS reset, niets
- WOL signaal, dit werkte voorheen altijd, ook vanuit cold boot. Nog steeds niks.
- Startpinnetjes zelf kortgesloten met een jumpertje. Nog steeds geen reactie. Schakelaar dus in orde
- Andere voeding eraan. Nieuwe voeding gekocht, niets
- Uitgebouwd, alle RAM's eruit behalve eentje, de SSD losgekoppeld
en toen opeens bij de tweede poging.... vonk .... rook!!!
Vlakbij de 4 pins voedingsaansluiting. Lijkt een VRM ofzo.
Meteen spanning eraf.
Dit bord is nu officieel overleden en ga ik niet meer gebruiken.
Maar ik ben hevig teleurgesteld. Potdomme ook nog een Intel mobo!
Hoe kan zoiets nou? Niks overgeklokt ofzo, is ook een normale 2600.
Dit ding gaat dus retour. Mijn drang om nog een Intel moderbord te kopen is nu tot een minimum geduceerd
Maar hoeveel risico loopt een CPU in zo'n geval?
Zou wel héél zuur zijn als mijn i7 ook naar de eeuweige jachtvelden is verhuisd. Zijn CPU's hier door het mobo enigermate door beschermd? Ik ga nu sowieso een ander mobo kopen en dan maar hopen dat de cpu nog leeft.
Wie heeft iets soortgelijks wel eens meegemaakt?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)