Toon posts:

Powerline adapter en veel snelheid verlies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een oplossing voor mij?

Ik heb bij ziggo 40mb verbinding. De eerste router die achter de modem staan geeft via wifi ook 40 mb door. Echter werk ik ook op zolder en daar heb ik bijna geen wifi verbinding. Dus heb ik 2 netgear powerline adapters (xet1001). Ik verwacht natuurlijk snelheid verlies, maar met of zonder router op zolder na de powerline adapter heb ik nog maar 4 mb/s over. Dit is wel heel veel verlies.

De powerline adapters zijn zoals gevraagd ook direct op e wandcontactdoos aangesloten. dus niet via een stekkerdoos gedeeld. Heeft iemand een oplossing?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ten eerste, wees even duidelijk over mb en Mb. Ten tweede, je hebt geluk dat die dingen werken over die adstand, 9 van de 10 plaatsen waar ik wordt gevraagd te kijken wat er mis is, werken ze met die dingen. Mijn advies is dan ook: trek een kabel of ga wireless werken!
Als die dingen niet werken bij jou heb je eigenlijk gewoon pech.

Verwijderd

Topicstarter
@Bartjezz, Ik heb 2 routers thuis. Ik weet dat ik bij 1 van de routers de mogelijkheid heb om hem als accespoint in te schakelen. Maar weet niet exact hoe dat werkt. (weet wel hoe ik het moet insetellen)

Maar pikt de 2e router (die je als accespoint gaat instellen) het wifi signaal van de eerste router en dan heb je overal dezelfde ssid? of moet je de tweede router met een bedrade verbinding koppelen aan de eerste router?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:39

Tazzios

..

nee, dan moet je een repeater gebruiken maar 40mbit ga je dan zeker niet meer halen.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die gedateerde 85Mbit powerline-setjes hebben i.m.o. geen bestaansrecht (meer)
quote: Hardware Info
Bij de eerste variant wordt gesproken over een doorvoersnelheid van 85 Megabit/s. In de praktijk haal je volgens onze tests rond de 23,5 Mb/s in een best case scenario (lees: twee adapters naast elkaar in het stopcontact) en een kleine 8 Mb/s in een een worst case scenario (twee groepen met ruim 100 meter stroomkabel er tussen). In een normale situatie mag je rekenen op rond de 10 Mb/s
De kwaliteit van de elektra installatie en eventuele storingsbronnen spelen je nu parten.

Schaf voor 50 euro een 500Mbit-setje aan en je trekt die 40Mbit van Ziggo wel vol:
pricewatch: D-Link Powerline AV 500 DHP-501AV

Die halen volgens Hardware.Info 50 meter afstand met in scene gezette verstoring nog steeds 80-90 Mbit netto.
En al zou het de helft zijn bij jou, dan heb je je doel al bereikt.