Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alternatief voor KPN Backup Online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had tot eergister een abonnement op KPN Backup Online, maar heb in overleg met hun klantenservice mijn contract laten ontbinden vanwege de nog steeds slechte bereikbaarheid van deze dienst.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe online backup service. Ik ben LiveDrive tegen het lijf gelopen, en ziet er verder goed uit, ware het niet dat deze nogal erg traag is om 10 GB te uppen, 24+ uur op 5 Mb/s upload (Ziggo), en ze hebben geen ondersteuning voor een private key.

Ik wens graag alles te encrypten met een private key, zodat zelfs hun eigen personeel niet bij data kan, zoals bijv. bij Dropbox het geval is. Tevens gaat de voorkeur uit naar een dienst binnen Europa, vanwege patriot act en ook snelheid van de uplink.

Weet iemand of dat er zo'n dienst bestaat met een redelijke opslag ruimte? Voorkeur gaat natuurlijk naar een dienst met "onbeperkte" ruimte, maar 100-200 GB is ook prima.

Het is voor privé gebruik, dus geen absurd hoge prijzen van 100+ euro per maand.

Wellicht dat iemand mij kan helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je kunt voor een klein bedrag per maand ook gebruik maken van Online Backup van Ziggo. Hun Encrypten de data ook;
Uw gegevens zijn bij Online Backup veilig. Alle bestanden worden versleuteld voordat ze worden opgeslagen. De bestanden op uw computer worden gecodeerd met 3DES-codering. Daarna worden ze geupload naar de servers met een verbinding met 128-bit SSL-codering (Secure Socket Layer). Wanneer uw bestanden uw computer verlaten, zijn ze gecodeerd en onleesbaar en het systeem is geheel veilig. Anderen kunnen niet bij uw bestanden. Zelfs onze systeembeheerders, die wel bij uw bestanden kunnen, zijn niet in staat deze te openen of te lezen.
En qua ruimte lijkt het ook wel goed te zitten:
Er zit geen maximum aan het aantal of de grootte van de bestanden waar u een Online Backup van kunt maken. Als u buitensporige hoeveelheden data in uw Online Backup backup zet, dan kunnen we u vragen uw Online Backup op te schonen. Met “buitensporig” bedoelen we 100 GB of meer. U krijgt daarnaast 10 GB aan online-archiefruimte.
Kost 4,95EUR per maand. :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:07
Ik gebruik zelf www.backblaze.com, maar kwam pas geleden ook www.crashplan.com tegen wat me ook wel een optie lijkt voor mezelf omdat ze een een plan hebben voor meerdere pc's

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens aan het kijken naar BackBlaze. Ziet er interessant uit, ook al staan hun servers in de USA. Mooie ervan is dat je zelf de private key in beheer hebt..

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

beany

Meeheheheheh

Het probleem is dat er een heleboel zijn die een online opslag dienst aanbieden. Ik heb het zelfde probleem. Wil ook weg bij KPN, maar ja... waar naar toe?

Wat me wel is opgevallen is dat de Nederlandse aanbieders vrij duur zijn ten opzichte van hun buitenlandse collega's. Op KPN en Ziggo misschien na.

Ik wil graag op zijn minst 30 dagen 'terug in de tijd' kunnen. Vele aanbieders specificeren niet tot hoe ver hun history gaat.

Crashplan was ik ook al tegengekomen, net als LiveDrive. Ook de online opslag van F-Secure ziet er goed uit, hun voordeel is toch wel dat ze een wat groter bedrijf zijn met een inmiddels lange history. Toko's als LiveDrive zijn mij iets te vaag, net zoals Crashplan.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Topicstarter
Het voordeel van KPN Backup Online is dat je daar een private key aanmaakt, waardoor zelfs de admins bij KPN niet in jouw data kunnen neuzen.

Nadeel bij Livedrive is dat er geen gebruik gemaakt wordt van een private key, waardoor de data wel encrypted wordt, maar door middel van een key die ook bekend is bij de admins van Livedrive.

De enige providers die ik tot nu toe ben tegengekomen met de mogelijkheid om je data te encrypten met een private key, zijn CrashPlan+ (voorkeur), Backblaze (voorkeur #2) en Mozy (echter betaal je daar €4,99 voor 'slechts' 50 GB, of €8,99 voor 125 GB). Nadeel van Backblaze is dat als je je data wil restoren, je de private key moet invullen op hun site, waardoor je private key ineens niet meer zo private blijkt..

Ik heb de dienst van Ziggo inmiddels getest, maar ben daar niet zo over te spreken. Erg vage client, en de client is te lang bezig met indexen van een folder van 20 GB, waardoor de hele CPU wordt opgeslokt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 17:33 ]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Crashplan kent ook wel een private key (link, ook een optie dat die alleen op de eigen pc staat. Ik ben ergens vorig jaar overgestapt van KPN daar naartoe, om dezelfde reden: KPN maakt er een puinhoop van.

Tot op heden nog geen centje pijn, ik probeer soms een bestand terug te halen en dat lukt tot op heden nog altijd. Ik heb er 56 GB staan inmiddels, ruimte is ongelimiteerd. Ik heb net een tweede jaar bijgekocht voor $ 50,00. Snelheid van wat ie nu moet uploaden is wel goed, hoe het met de eerste backup ging weet ik niet meer. Was in ieder geval nog met ADSL (1 Mbit upload), dus dat zal wel even geduurd hebben...

Je kunt ze een maand gratis proberen en dan upgraden naar betalen of het weer verwijderen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Het voordeel van KPN is dat ze totaal niet moelijk doen over de totale opslag.
Ik gebruik nu zo'n 700GB aan Back-up ruimte bij ze en dat is geen probleem.

Daar heb ik helaas geen alternatief voor gevonden voor een vergelijkbaar bedrag..

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bastien schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:33:
Tot op heden nog geen centje pijn, ik probeer soms een bestand terug te halen en dat lukt tot op heden nog altijd.
Er zijn schijnbaar ook andere (redelijk recente) ervaringen:
http://jeffreydonenfeld.c...my-entire-backup-archive/

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
BastiaanN schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:39:
[...]

Interessant om te lezen.. lijkt een beetje op het geval van KPN van afgelopen weken, alleen zijn zij (zo ver ik weet) geen data kwijt geraakt..

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

BastiaanN schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:39:
[...]

Waar niet? En (uiteindelijk) hebben ze het toch opgelost, al kon het beter en sneller.

Ik kan alleen voor mijzelf praten en dat deed ik hierboven dan ook.

En als het echt heel heel heel heel belangrijke gegevens zijn in je backup leun je niet op een SPOF, en zeker niet op eentje die geen drol kost voor 2.4 TB... ook geheel mijn mening ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 11-05-2012 18:00 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 22:01
Het is best wel even schrikken als je hoort dat je backups niet terug kan zetten, je betaald er ook geen drol voor (unlimited space) maar je zou denken KPN heeft een naam hoog te houden.

Eigenlijk vertrouw je een bedrijf wat eigenlijk lucht is jou persoonlijke backups toe. Niet dat ze in je bestanden kunnen kijken, maar als er grote storingen zijn dan baal je wel.

Ik heb zelf ook KPN online backup en heb er totaal geen vertrouwen meer in. Ik ben via dit topic bij Backblaze terecht gekomen, en het klinkt wel veilig en vertrouws, leuk om te zien dat ze hun storage oplossingen zelf bouwen, ook daar heb ik dan een minder fijn gevoel bij, maar vertrouwen moet ergens beginnen.

Ik denk dat storage in Nederland gewoon vrij duur is, en er dus weinig concurentie is voor KPN online backup.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:04

Wallie

Herr

www.iDrive.com , gebruik ik al jaren. Voordeel vond ik, is dat je ook van mapped drives mag backuppen, en ook vanaf Windows Server. Is ook met een private key.
Toen KPN ooit begon kreeg je op een windows server installatie doodleuk de melding dat je daar maar een zakelijk abbonnement voor moest afsluiten. Netwerkschijven wilde hij ook niet pakken.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• boswandeling
Wallie schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:20:
www.iDrive.com , gebruik ik al jaren. Voordeel vond ik, is dat je ook van mapped drives mag backuppen, en ook vanaf Windows Server. Is ook met een private key.
Toen KPN ooit begon kreeg je op een windows server installatie doodleuk de melding dat je daar maar een zakelijk abbonnement voor moest afsluiten. Netwerkschijven wilde hij ook niet pakken.
Jups maar KPN heeft de dienst ook gelanceerd voor particulier gebruik :)

Snap dus wel waarom je geen shares mag backupen en niet mag installeren op een server os
Anders heeft straks elke ondernemer voor die paar euro zijn hele server gebackupt naar KPN.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een maand abonnement genomen op CrashPlan+

Werkt erg goed, alleen helaas is de upload snelheid niet zo heel erg top. Heb een verbinding met 5 Mbit/s upload, maar haal bij CrashPlan+ effectief maar 2.5 tot 3 Mbit/s. Op zich niet zo heel slecht, als je ziet dat de servers in de USA staan.

Het duurde ongeveer 1.5 dag om in totaal 40 GB te uploaden, wat op zich niet zo heel erg slecht is. Alle data is met een eigen 448-bit key encrypted, dus ik ga er van uit dat alles veilig staat.

$5 per maand is in ieder geval goedkoper dan KPN, omgerekend zo'n €3,90 met de huidige wisselkoers.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wallie schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:20:
Yep.. ik gebruik ook i-drive. Met adword geregelt dat ik 50GB account heb. Genoeg voor mijn foto's en prive-documenten. De rest kan ik altijd nog wel een keer downloaden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 09:59

bonzz.netninja

Niente baffi

Cyberpope schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:19:
[...]

Yep.. ik gebruik ook i-drive. Met adword geregelt dat ik 50GB account heb. Genoeg voor mijn foto's en prive-documenten. De rest kan ik altijd nog wel een keer downloaden.
Mjah noem mij een beetje neurotisch maar ik wil geen online backup in de US. Als ik het goed begrijp is dat bij i/drive wel het geval. Ik ben nog steeds zoekende, ik heb nu het idee om een NAS bij mijn ouders of bij vrienden te zetten en vice versa

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• boswandeling
misteriks schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:34:
Ik gebruik zelf www.backblaze.com, maar kwam pas geleden ook www.crashplan.com tegen wat me ook wel een optie lijkt voor mezelf omdat ze een een plan hebben voor meerdere pc's
Ik ben me eens meer gaan verdiepen in backblaze, blog,filmpjes,etc en ik werd geinteresseerd, ik zoek namelijk een goed alternatief voor KPN online backup.

Ik heb 100/100 mbit glas, maar de verbinding naar backblaze is niet zo snel als ik gehoopt had.

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 09:59

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zat nu te kijken naar skydrive van MS, dat is lekker goedkoop en op zich zit er een redelijk veilig bedrijf achter. Echter zit ik niet zo te wachten op een tooltje dat continu mee moet lopen...

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 07:54
Goedemorgen,
ik heb sinds een maand een probleem met livedrive m.b.t. de backup.
Mijn contactpersoon (ik noem nog even geen naam), geeft sporadisch antwoord via de mail en geeft alleen maar aan dat hij het probleem bij de clouddrive heeft neergelegd.
Daarnaast is livedrive (lion systems) al een maand niet per telefoon te bereiken en krijg je continu een voicemail.
Ik heb nu een mail gestuurd naar clouddrive in Amerika om dit uit te zoeken.
Zijn er mensen die dit herkennen?

Ik vertrouw het eerlijk gezegd niet. Ik zag tevens dat dit "bedrijfje" uit een woonhuis draaid.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 22:08
bonzz.netninja schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:21:
Ik zat nu te kijken naar skydrive van MS, dat is lekker goedkoop en op zich zit er een redelijk veilig bedrijf achter. Echter zit ik niet zo te wachten op een tooltje dat continu mee moet lopen...
Ja ik vind skydrive ook prettig, dan heb je alles on demand ook nog eens beschikbaar op meerdere computers er zijn alleen een paar maars die je in de overweging mee moet nemen:

1. SkyDrive is geen backup, net zoals Google Drive en Dropbox dat ook niet zijn.
2. De data die je op client X upload wordt op client Y ook beschikbaar, en met 120 gb aan data die ik wil veiligstellen heb ik geen zin om dat steeds op elke client waar ik het installeer naar binnen te trekken en vervolgens te syncen.

Maar het topic komt me goed van pas, ik zat ook met 100 Gb aan data bij KPN. Voornamelijk raw files. Ik zag het als dé oplossing om geen NAS te hoeven kopen en te gaan syncen met externe locaties ofzo.

Dus ik ga ook eens kijken naar de bovengenoemde alternatieven..

discogs

Verwijderd

Ik gebruik sinds een tijdje een filestorage website ipv KPN backup online. Had eerst MU icm KPN backup online maar we weten allemaal hoe dat afgelopen is... ik gebruik nu de gratis site www.file1.info
Omdat die site een limiet heeft van 50GB heb ik 3 accounts op hetzelfde email adres, blijkbaar is dat geen probleem. Eens per week plaats ik belangrijke bestanden in een truecrypt containter, splitsen in 1GB stukjes en uploaden. Op de site instellingen heb ik ingesteld dat alle uploads prive zijn zodat alleen ikzelf erbij kan, alleen fotoalbums maak ik public voor de familie.

Ik heb niet de eenvoud van een extra "internetschijf" maar wel de zekerheid dat alles geencrypt is voordat ik het verstuur en dat vind ik ook wel belangrijk. Daarnaast staan alle servers volgens mij in Europa dus geen gedoe met de patriot act.

• pitchdown
Iemand ervaringen met livedrive? Ik zit nu een partij die zijn verplichtingen niet nakomt!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe weet je of encryptie met een private key aan jou kant ook echt met een private key gebeurt? Veel van die providers zeggen dat maar wie garandeert dat dit werkelijk zo is?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• pitchdown
Ik probeer van livedrive af te komen omdat het simpelweg niet werkt.
Wat is het beste alternatief voor unlimited data voor een goede prijs?

• boswandeling
Je kan eens kijken op deze thread :D
Pagina: 1