Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

momenteel werk ik als assistent systeembeheerder op een school en helaas zit ik binenkort
zonder werk, nu mag van mijn huidige werkgever een opleiding volgen na keuze.
Nu zou ik graag een opleiding webdesigner willen gaan volgen, het gaat om het volgende pakket:

- Webdesign webwinkel professional
- magento
- zoekmachine markerting
- php proffesional

dit kan ik deze via een bootcamp project volgen bij eduvision.nl, deze duurt ongeveer een maand.

nu zou ik graag het volgende willen weten.

1. kan ik met bovenstaande opleiding goed terecht op de arbeidsmarkt?
2. zijn de salarissen goed?
3. is bovenstaande de juiste keuze, is deze markt niet voorzien?

ik kan namelijk ook een bootcamp project MCITP volgen, dit is heel wat anders maar als de markt
kwa werk slecht is of vereist meer kennis dan twijfel ik of ik met de webdesigner door moet gaan.
Beide vindt ik namelijk enorm leuk en kan moeilijk kiezen, doorslag is voor mij de arbeidsmarkt
welke heb je de beste mogelijkheid kwa werk/salaris en toekomst.
kwa webdesigner kan je ook in je prive tijd verdienen, met mcitp na mijn weten niet echt. klopt dit?

alvast bedankt voor de medewerking.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

*knip niet constructieve reactie*

[ Voor 76% gewijzigd door Rukapul op 12-05-2012 23:08 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
is niet mijn vraag geloof ik

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 09:37
MCITP is een benaming van behalen van een certificaat bij microsoft.

Je kunt beter gaan voor MCITP:EA of MCITP:SA.

Op monsterboard kun je natuurlijk kijken of er in jouw omstreke genoeg werk te vinden is of niet. Met webdesigner kun je inderdaad thuis een beetje bij verdienen. Dit zal met MCITP:EA of MCITP:SA niet zo makkelijk gaan.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 22:21

@r!k

It is I, Leclerq

Heb je programmeerervaring of andere ervaring met websites bouwen? Zo nee dan zou ik lekker voor MCITP:EA of SA gaan zoals Killertjuh ook al zegt. Daar is ook genoeg werk in te vinden overigens, ik weet niet of dat ook geldt voor webdesigner op dit moment.

En met alle respect, spelling en grammatica controle gebruiken als je gaat solliciteren. Hoofdletters gebruiken zou al heel wat schelen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 13:12

sopsop

[v] [;,,;] [v]

- Webdesign webwinkel professional
- magento
- zoekmachine markerting
- php proffesional
In één maand? Dat klinkt meer als een inleiding dan een opleiding. Als ik een webdesigner zoek en je hebt dit als opleiding zonder verdere (professionele) werkervaring, kom je niet door de eerste schifting heen.

[ Voor 29% gewijzigd door sopsop op 11-05-2012 08:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
bedankt voor je antwoord.

als ik kies voor mcitp dan ga ik voor de EA versie. hierin wordt ook aandacht gegeven voor: mdt/wds.
hierin heb ik aardig wat ervaring en vindt dit ook enorm leuk.

voor mij is het lastig om de juiste keuze te maken, beide vindt ik enorm leuk echter denk ik dat de wereld van webdesign een wereld is welke aardig vol zit en de vraag is of je daar tussen kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
hoi sopsop,

opleiding bestaat uit:

- Webdesign webwinkel professional --> 1 hele week dag opleiding
- magento --> 1 hele week dag opleiding
- zoekmachine markerting - 1 dag
- php proffesional -> 1 hele week dagopleiding

maar ik heb weinig ervaring mbt programmeren. met dreamweaver heb ik prive wel eens wat websites gebouwd.

• Standeman
  • Laatst online: 12:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Er zijn bosjes (zelf uitgeroepen) web designers en php-ers te vinden die een korte cursus hebben gevolgd, maar er geen hout van bakken. Ik zou niet zomaar die kant op gaan, het zal nog lastig solliciteren zijn zonder aantoonbare werkervaring.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:47:
als ik kies voor mcitp dan ga ik voor de EA versie. hierin wordt ook aandacht gegeven voor: mdt/wds.
hierin heb ik aardig wat ervaring en vindt dit ook enorm leuk.
Vooral de ervaring doet het 'm. Daarmee kom je gewoon zoveel makkelijker aan de bak dan zonder.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 22:21

@r!k

It is I, Leclerq

Wat je natuurlijk ook nog zou kunnen doen is nu voor MCITP gaan, daar dan een nieuwe baan voor zoeken en zodra je die baan hebt een deeltijdopleiding webdesign aan een hogeschool gaan volgen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:51:
hoi sopsop,

opleiding bestaat uit:

- Webdesign webwinkel professional --> 1 hele week dag opleiding
- magento --> 1 hele week dag opleiding
- zoekmachine markerting - 1 dag
- php proffesional -> 1 hele week dagopleiding

maar ik heb weinig ervaring mbt programmeren. met dreamweaver heb ik prive wel eens wat websites gebouwd.
Dreamweaver is leuk voor de thuisgebruiker. Zelfde als mensen zeggen dat ze kunnen schilderen, maar eigenlijk gewoon een kleurplaat aan het invullen zijn met kleurtjes. Er rolt dan wellicht een website uit, maar de kwaliteit van de code komt neer op een standaard die al bijna 15 jaar geleden als "oud" wordt gedaan.

Magento is een webwinkel-pakket. De vraag is of je in je nieuwe baan uberhaupt met dat pakket gaat werken is ook nog maar de vraag.

Zoekmachine marketing is iets waar je eigenlijk de code in moet duiken. Aangezien je dreamweaver noemt mis je de kennis van HTML die je dan nodig hebt.

Je hebt geen programmeerervaring, dus PHP Professional mis je daar ook de basiskennis.

Wat is je affiniteit met designen? Ben je creatief genoeg?

De basisbegrippen voor de Nederlandse taal is dat zinnen met hoofdletters beginnen, en dat mis ik hier ook een beetje. Waarom zijn je posts hier zo slordig, terwijl de zaken die je nu noemt toch wel iets hebben van een goed gestructureerde manier van werken. Een beetje IDE zal die fouten er wel uithalen voor je, maar alsnog begin je dan fout.

Je bent nu systeembeheerder zeg je, dan lijkt het mij juist veel interessanter om daarop jezelf verder te ontwikkelen, de basiskennis heb je namelijk al. Het heeft eigenlijk weinig nut om nu een cursus te gaan doen waarbij je sowieso de basiskennis nodig hebt, en die lijk je toch te missen.

De meerwaarde in je eigen vakgebied zal dus eerder vruchten afwerpen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Er zit bij de opleiding ook html 5 en cs5 en Magento ivm webwinkel is wat ik hier en daar hoor
aardig aan het opkomen. Lijkt mij dat hier toch toekomst in zit. Of vergis ik me?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 12:34 ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 13:12

sopsop

[v] [;,,;] [v]

In een bootcamp van 1 maand doe je echt niet genoeg kennis op om HTML, CSS, PHP, SEO, etc machtig te zijn. Zelfs niet als het alleen uit, ik noem maar wat, HTML zou bestaan. Het is wellicht een leuke aanvulling op je CV, maar zonder ervaring heb je er helemaal niets aan. Ik zou het bij certificering voor je systeembeheer houden, heb je veel meer aan.

Als het webdesign/development je dan nog aanspreekt, kun je dat in je eigen tijd gaan oppakken en zo in een normaal tempo je kennis en vaardigheid bemachtigen.
Pagina: 1