Ik wou eerst de Seagate barracuda 2TB schijf kopen maar nu heb ik toch liever een 1 TB schijf. Alleen weet ik niet wat een goede 1TB schijf is. Kunnen jullie mij hierin adviseren?
VOor zover ik er verstand van heb
...
Maar ik gebruik al ruim een jaar deze pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB met veel plezier.
Als geluid je liever snelheid over verbruik hebt (praktisch elke pc gebruiker) zou ik een 7200rpm (hoe meer rpm, hoe meer lawaai, 5400 is traag, 10k is duur, lawaaig maar snel) draaiende hdd kopen. Bij voorkeur met 32mb cache (of meer als je die betaalbaar kan vinden). Verder zou ik op basis van reviews, garantie en prijs bepalen.
Succes met de koop
Groeten
*edit
Deze hebben 64mb cache (mogelijk sneller) voor een vergelijkbare prijs
pricewatch: Seagate SV35.5 ST1000VX000, 1TB
pricewatch: Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB
pricewatch: Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB
Maar ik gebruik al ruim een jaar deze pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB met veel plezier.
Als geluid je liever snelheid over verbruik hebt (praktisch elke pc gebruiker) zou ik een 7200rpm (hoe meer rpm, hoe meer lawaai, 5400 is traag, 10k is duur, lawaaig maar snel) draaiende hdd kopen. Bij voorkeur met 32mb cache (of meer als je die betaalbaar kan vinden). Verder zou ik op basis van reviews, garantie en prijs bepalen.
Succes met de koop
Groeten
*edit
Deze hebben 64mb cache (mogelijk sneller) voor een vergelijkbare prijs
pricewatch: Seagate SV35.5 ST1000VX000, 1TB
pricewatch: Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB
[ Voor 30% gewijzigd door eL_Jay op 11-05-2012 01:41 ]
Waar wil je het voor gaan gebruiken? Gewoon data opslag? Dan een WD, Seagate of Maxtor schijf kopen. Deze zijn vrij betrouwbaar en goed. 5400rpm kan langzaam zijn, maar meestal al ruim voldoende.
Wil je een bootschijf, kies dan alsjeblieft voor een SSD. Wat duurder, maar werkt een stuk sneller!
Wil je een bootschijf, kies dan alsjeblieft voor een SSD. Wat duurder, maar werkt een stuk sneller!
denk ook aan de garantie die je krijgt...
bij western digital Black edition krijg je 5 jaar garantie... bij alle andere schijven/merken krijg je maar 2 jaar ....
niet onbelangrijk toch?
bij western digital Black edition krijg je 5 jaar garantie... bij alle andere schijven/merken krijg je maar 2 jaar ....
niet onbelangrijk toch?
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Tja wat is 'goed', dat verschilt per persoon en hangt af van je eisen.
Net zoals "wat is een goede auto.."
Niet onbelangrijk dus om je eisen kenbaar te maken als je zo'n vraag stelt. Hierboven zijn wel al een aantal nuttige tips gegeven.
Niet onbelangrijk dus om je eisen kenbaar te maken als je zo'n vraag stelt. Hierboven zijn wel al een aantal nuttige tips gegeven.
Ik ga een SSD gebruiken voor windows en mijn games op te zetten. Hoe goed is deze HDD?
en is er een verschil met deze van seagate? pricewatch: Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB Want ik heb op een review gehoord dat de 2TB schijf gebruikt maakt van 2 platters van 1TB waardoor je dus nog meer opslag hebt?
en is er een verschil met deze van seagate? pricewatch: Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB Want ik heb op een review gehoord dat de 2TB schijf gebruikt maakt van 2 platters van 1TB waardoor je dus nog meer opslag hebt?
Voor de rest kun je natuurlijk reviews lezen en zelf een keuze maken.Jimster schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 02:12:
Tja wat is 'goed', dat verschilt per persoon en hangt af van je eisen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Het is al een poosje dat topic's met de strekking "Wat moet ik kopen" niet meer toegestaan zijn. Een dergelijke topic als deze is al helemaal niet op zijn plaats, aangezien er helemaal niets er op wijsd dat er ook maar enige eigen initiatief is geweest, om opzoek te gaan naar een hardeschijf.
Ook wordt niet aangegeven waar de hardeschijf aan moet voldoen of waar deze voor gebruikt gaat worden, deze twee vragen zal je eerst moeten beantwoorden. Vervolgens kun je aan de hand van de pricewatch en de vele informatie in dit subforum prima zelf een beeld vormen welke hardeschijf voor jou het beste is.
Om je een klein beetje opweg te helpen termen als GP, Green, Eco staan vaak voor hardeschijven welke energie zuinig zijn. Termen als RE geven aan dat het om een hardeschijf gaat die geschikt is voor RAID systemen.
Ook wordt niet aangegeven waar de hardeschijf aan moet voldoen of waar deze voor gebruikt gaat worden, deze twee vragen zal je eerst moeten beantwoorden. Vervolgens kun je aan de hand van de pricewatch en de vele informatie in dit subforum prima zelf een beeld vormen welke hardeschijf voor jou het beste is.
Om je een klein beetje opweg te helpen termen als GP, Green, Eco staan vaak voor hardeschijven welke energie zuinig zijn. Termen als RE geven aan dat het om een hardeschijf gaat die geschikt is voor RAID systemen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.