[Testcase] Tongariro Crossing, Nieuw Zeeland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-Tuup
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Voor mijn stage zit ik een half jaar in Auckland, Nieuw Zeeland. Met pasen heb ik de Tongariro Crossing gelopen, een fantastisch stukje vulkanisch landschap. Ik heb hier enkele (lees 100tal..) foto's gemaakt, waarvan ik onderstaande heb geselecteerd.
Ik hoop dat ik met onderstaande foto's de uitgestrektheid evenals de details kan overbrengen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3D0NSqQxWwKBQXuFHpfkeGRc/full.jpg
1. Mt Ngauruhoe (Mt Doom uit LotR)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PiHxkVWjvXqR0SEF6a8es04V/full.jpg
2. Panorama van vlakte voor Mt Ngauruhoe

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fOlj0TbJrQ5XntzlbYb2ddyu/full.jpg
3. Red Crater met op de achtergrond Mt Ngauruhoe in de wolken

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qFoPsjWx8cU3imVpQhwKNpIb/full.jpg
4. Emerald Lakes

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V6ZIZKsqXuUTpTqDEaZsCUTh/full.jpg
5. Emerald Lake

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7kjldsidh5ftpFc3URwGZepw/full.jpg
6. Is it Mars, is it the Moon or is it Earth?

En een extra detail foto van Mt Ngauruhoe:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IXZdwXJnURdIrRQlEa218GVe/full.jpg
7. Mt Nguaruhoe summit

Ik hoop dat het ook mooie foto's zijn voor de mensen die er niet geweest zijn! Alle commentaar is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Best leuke serie, met mooie kleuren :)

#1 - Wat ik jammer vind aan deze plaat is het gemis van een soort van dieptewerking. Je kijkt alleen tegen redelijk platte voorgrond en vervolgens de berg. Hierdoor is de plaat even leuk, maar ik verlies mijn interesse redelijk snel.

#2 - Gave pano. Enige minpuntje vind ik de positie van de mensjes rechtsonder. Die zitten te dicht op de rand imo.

#3 - Mooie plaat met mooie kleuren. Jammer dat het pad niet wat beter opvalt, dat had een wat mooiere dieptewerking gegeven. De kleine mensjes geven wel een prachtig idee van de massaliteit van de bergen.

#4 - Mooie blauwgroene kleur, leuk met die rook :)

#5 - Deze vind ik wat minder. Is in mijn ogen dezelfde plaat als 4, maar dan met een heleboel rommel op de voogrond.

#6 - Ik snap je bedoeling wel met deze foto, maar ik vind de uitwerking wat minder. Ik vind het standpunt veels te hoog, ik denk dat het veel beter overkomt als je een laag standpunt had gehad.

#7 - Deze vind ik ook niet zo heel erg geslaagd, eigenlijk is het gewoon een kiekje van een berg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Fantastische tocht, heb hem zelf een aantal jaar geleden gemaakt en daar enorm van genoten! Zelf overigens het hele rondje gemaakt, dus de 4-daagse tocht en niet de dagtocht. Je loopt dan ook de andere dagen door een indrukwekkend landschap.

Over de foto's: wat ik jammer vind is dat de foto's nogal donker overkomen, vooral nummer 1 en nummer 7 is de berg wel heel erg donker. Een wat frisser beeld had ik fijner gevonden. De panorama kijkt erg lekker en is mijn favoriet, nummer drie vind ik qua compositie ook erg mooi. Nummer 6 doet mij weinig. Ik zou er wel op letten om niet teveel verschillende crops in 1 serie te plaatsen.

Verder veel succes met je stage en je verblijf in Nieuw Zeeland!

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
#1 - Aan de éne kant vind ik het een mooie foto, maar aan de andere kant ook weer niet, omdat hij toch wat minpuntjes heeft. Waarschijnlijk door een grote wolk of andere berg ligt die Mt Ngauruhoe in de schaduw, waardoor de voorgrond eigenlijk teveel aandacht krijgt. Verder had je misschien beter een nog wat lager standpunt kunnen aannemen, om nog iets meer dieptewerking te krijgen, maar dat had je misschien ook al gehad als de berg zelf beter belicht was. Verder vind ik het storend dat de kleur van de lucht rechts van de berg veel donkerder en verzadigder is dan links van de berg. Had je een polarizer gebruikt op een groothoeklens?

#2 - Mijn favoriet van je serie. Mooie lucht, goede dieptewerking door de voorgrond in de hoeken onderin en geeft ook een goed beeld van de uitgestrektheid van het landschap.

#3 - Ik vind de schaduwen van de wolken in het landschap wel leuk, maar die wolk die Mt Ngauruhoe verhult vind ik dan weer jammer.

#4 - Hier mis ik echt iets wat duidelijk de grootte laat zien van die Emerald Lakes. Het lijkt naar mijn mening nu net alsof het ook een plas van een meter zou kunnen zijn, maar als je zou zeggen dat die grote iets van 100 meter lang is zou ik het ook geloven...

#5 - Al beter wat betreft het laten zien van de grootte, maar nog steeds niet heel duidelijk. Verder is het bij deze foto jammer dat de kleur van deze Emerald Lake niet zo goed uitkomt. Wel gave kleuren / contrasten in de bergen zelf. Veel aan bewerkt, of redelijk in de buurt van as shot?

#6 - Ziet er inderdaad net zo uit als die foto's van Mars van de Mars Rover, maar ik vind het verder niet echt een spannende foto.

#7 - Beetje saaie compositie. Ik zie dat de foto nu vierkant is, heb je hem ook zo geschoten? Of was hij eerst wel gewoon 3:2? Zo ja, liggend of staand? Zoals marceltuit al zegt is het nu gewoon een kiekje van een berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-Tuup
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
@marceltuit: Thanks voor je comments.

@Damfransje: De 4 dagen tocht was iets te lang voor mij, dat had ik qua tijd niet gered in het paasweekend.
In sommige foto's zitten inderdaad wat donker ogende stukken, maar hier op mijn monitor vind ik het toch niet te donker. Bedankt voor je commentaar verder.

@Kid Jansen:
#1 - Ik heb inderdaad een polarizer gebruikt (kitlens 18-70 op mijn D70, geschoten op 18mm). Ik vind het vaak lastig om in dit soort landschappen een goede dieptewerking te creëren, maar een lager standpunt is wel een goede tip!
#4 - Als je door klikt naar de grotere versie, kun je wel zien dat er her en der mensen rond de meertjes staan. Daaraan zou je kunnen afleiden hoe groot ze zijn, maar verder heb je gelijk. In dit soort landschappen vind ik het vaak moeilijk om de werkelijke grootte goed weer te geven.
#5 - Enkel het histogram rechtgetrokken, verder niet veel aan bewerkt.
#7 - Het origineel is een liggende 3:2 foto. Redelijke crop, want ik moest mezelf van de linkerkant afknippen.. (andere mensen een foto van jezelf laten maken levert vaak mindere foto's op ;)) Ik vond zelf de verschillende zwarttinten (blauw-, grijs-, rood-, bruinzwart) wel interessant, maar omdat ik een beetje twijfelde, heb ik hem onder het motto extra geplaatst :).
Maar bedankt voor de opbouwende kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
#4 Ik had bij waarschijnlijk niet doorgeklikt naar de grotere versie, want die mensen waren me niet opgevallen. Die grote plas is als ik die mensen zo zie inderdaad wel iets van 100 meter lang.

#7 jammer dat je er naar jouw mening niet goed op stond en er af moest knippen, want ik denk dat de foto al een stuk beter had gewerkt als er meer aan de zijkanten te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 18:14

YSK

erg gaaf om te zien! Vooral foto 3 trekt je zo het landschap in.
Pagina: 1