Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:52

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Hey allen,

Ik heb vandaag een nieuw scherm besteld (eentje van Ben-Q) en wil deze gaan gebruiken op mijn Club3D Radeon 6870, naast mijn oudere ASUS VW195D. Momenteel gebruik ik de ASUS als primair scherm en staat er een Syncmaster 941MW naast, maar deze gaat binnenkort naar buiten als TV.

Nu mijn vraag: de ASUS gebruikt D-SUB (VGA) welke in de DVI-D gaat middels een converter. De Ben-Q heeft alleen maar D-SUB en DVI-D, dus deze moet ook op een DVI-D poort, maar mijn videokaart heeft die dus maar één, naast een DVI-I poort. Is het nu mogelijk om een HDMI > DVI-D verloop in de kaart te prikken en alles zo aan de praat te krijgen?

Aansluitingen van de Radeon:
- DVI-D, DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port

Aansluitingen van de Ben-Q
- D-Sub (VGA), DVI-D

Aansluiting van de ASUS
- D-Sub (VGA)

Overigens zijn andere opties, naast de HDMI > DVI-D ook welkom! De laatste keer dat ik echt veel met hardware bezig was, was VGA nog het meest gebruikt en DVI een stuk minder. Ik heb dus echt de ballen verstand van de huidige stand van zaken :+

[ Voor 24% gewijzigd door SomerenV op 11-05-2012 00:19 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:14
Je denkt veel te ingewikkeld, je kan alles aansluiten zonder dat je zelfs die converter nodig hebt. Ik zal je het je uitleggen.

Je videokaart heeft 2x DVI... een daarvan is DVI-D en de andere is DVI-I (als ik jouw uitleg volg)
DVI-D = alleen digitaal signaal.... DVI-I = digitaal + analoog signaal (dus ook d-sub dmv een verloopstukje)

Je hebt twee monitoren... eentje met D-SUB/VGA (Asus) en eentje met DVI (BenQ)
De BenQ sluit je rechtstreeks aan op de DVI-D poort van de videokaart... En de Asus sluit je dmv het verloopstukje wat je bij de videokaart hebt gekregen aan op de DVI-I poort voor het analoge signaal... dan moeten beiden monitoren werken. Geen converter nodig, alles krijgt direct signaal van de videokaart. Wie heeft je overigens die 'dure' converter aangepraat?... dit heb je nooit nodig gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 11-05-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
MicGlou schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:13:
Je denkt veel te ingewikkeld, je kan alles aansluiten zonder dat je zelfs die converter nodig hebt. Ik zal je het je uitleggen.

Je videokaart heeft 2x DVI... een daarvan is DVI-D en de andere is DVI-I (als ik jouw uitleg volg)
DVI-D = alleen digitaal signaal.... DVI-I = digitaal + analoog signaal (dus ook d-sub dmv een verloopstukje)

Je hebt twee monitoren... eentje met D-SUB/VGA (Asus) en eentje met DVI (BenQ)
De BenQ sluit je rechtstreeks aan op de DVI-D poort van de videokaart... En de Asus sluit je dmv het verloopstukje wat je bij de videokaart hebt gekregen aan op de DVI-I poort voor het analoge signaal... dan moeten beiden monitoren werken. Geen converter nodig, alles krijgt direct signaal van de videokaart. Wie heeft je overigens die 'dure' converter aangepraat?... dit heb je nooit nodig gehad.
Bij de videokaart zat geen verloopje. Zojuist ook getest om met mijn huidige DVI > VGA verloopje op de DVI-I output, maar dan krijgt mijn ASUS geen beeld. De Samsung Syncmaster zit gewoon met een DVI kabel aangesloten die ik hier toevallig nog had liggen destijds. Dus ik moet óf een DVI-I > VGA verloopje hebben óf een HDMI > DVI-D, waardoor ik hoe dan ook wat extra geld kwijt ben. Die HDMI > DVI-D kost me 9,95 ofzo. Dus gaat dat werken?

Overigens heeft niemand me die converter/kabel aangepraat, maar was het m'n eigen logica die ermee aan kwam zetten O-) Bij de Ben-Q zit namelijk alleen maar een VGA kabel. Geld ben ik dus sowieso kwijt.

Edit: Ik zie nu dat mijn DVI > VGA verloopje gewoon zou moeten werken op DVI-I, maar zowel de single-link als dual-link werken niet. Nu snap ik helemaal niks meer van |:( Mijn verstand zegt: koop die HDMI naar DVI-D kabel (als het werkt) en ben er klaar mee :X

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 11-05-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Hoort gewoon te werken. Ik heb 3 benq schermen en heb 3 verloopjes: 2x dvi>hdmi en dvi>vga. Werkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
ionn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:09:
Hoort gewoon te werken. Ik heb 3 benq schermen en heb 3 verloopjes: 2x dvi>hdmi en dvi>vga. Werkt allemaal.
Mooi :) Ik heb zojuist een HDMI > DVI-D M/M kabel bij de monitor besteld. Ben wel blij dat ik EINDELIJK een groter scherm heb binnenkort met een 1080p resolutie. Eindelijk lekker veel op m'n scherm tijdens het werken met Premiere, After Effects en 3DS Max én lekker gamen ^^ Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:14
Het blijft wel vreemd waarom het niet met het bijgeleverde verloopstukje wil werken... Maar idd, een dvi-hdmi kabel zou ook prima werken... het is alleen jammer dat je weer wat geld moet uitgeven.
Pagina: 1