Toon posts:

[Testcase] Bewogen architectuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens mijn stage bij Etienne van Sloun in Maastricht heb ik eigenlijk heel veel vrijheid een tijd terug heb ik aan een serie "bewogen architectuur" gewerkt. Het is heel erg experimenteel en ik heb er lang over getwijfeld of ik het wel zou laten zien want ik denk dat hij bij velen niet in de smaak zal vallen maar ik ben toch wel heel erg benieuwd wat men er hier nu van vindt.

Op stage is het vooral belangrijk dat ik leer om aan de hand van een concept te werken, dit heb ik zelf bedacht en ben er meerdere dagen/weken mee bezig geweest. Ik hoor graag jullie mening ook al is die negatief dan weet ik het tenminste.

_____________________________________________________________________________________________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origineel idee, goed verzonnen. d:)b Je moet inderdaad wel een beetje van het abstracte houden, maar er zitten leuke/mooie foto's tussen. 2, 6, 9 en 11 vind ik persoonlijk de mooiste. De stofjes op de sensor had ik even weggeshopt.

Mooi dat bij de meeste foto's de lijnen van de gebouwen en de ramen/gevels doorlopen in het geblurde gedeelte, geeft een apart effect. Alsof door de beweging de architectuur wordt aangepast en er een nieuw gebouw ontstaat. Ook al is het makkelijker gezegd dan gedaan, zou ik het wel mooi vinden als je wat meer variatie in de beweging zou kunnen krijgen. (draaien, zoomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Op zich wel een origineel idee, maar de uitvoering vind ik wat minder.
De twee grootste minpunten vind ik:
-Te weinig variatie. Na foto 3 had ik bij elke foto het idee 'nog meer van hetzelfde'
-Sommige foto's zijn te onherkenbaar als iets. Het zijn in mijn ogen eigenlijk gewoon wazige grijze vlakken... Denk aan 9/10/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 22:17
Leuke serie!

Wel wat eentonig, zoals eerder al gezegd.

Misschien ook diagonaal pannen en zoomen tijdens belichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:13

SeatRider

Hips don't lie

Ik ben zelf nog bezig met mijn testcases "overbelicht", 'flits vergeten", "diafragma verkeerd ingesteld" en "witbalans klopt niet" :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:10

Fiber

Beaches are for storming.

Die eerste is wel cool, doet aan de Twin Towers denken...

Verder vind ik foto's als 3 en 7 wel mooi, die hebben iets filmisch, alsof je in een langsrazende auto zit zeg maar.

De meer abstracte, zoals 10 en 11 vind ik het minste.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@seatrider, beetje kinderachtig dit, vindt je zelf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:13

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:37:
Het is heel erg experimenteel en ik heb er lang over getwijfeld of ik het wel zou laten zien want ik denk dat hij bij velen niet in de smaak zal vallen maar ik ben toch wel heel erg benieuwd wat men er hier nu van vindt.
Niet gaan piepen als ik je dan vervolgens vertel wat ik ervan vind.

Ik vind het eruitzien als mislukte foto's, en ben dan ook ongevoelig voor het "ja nee maar het is kunst!!!111"-argument :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 21:58
De opmerking van SeatRider was wat flauw, maar hij mag er best een mening over hebben die lijnrecht tegenover die van Freakout1 staat. Over smaak valt te twisten, maar je moet je mening wel wat onderbouwen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies wat UC zegt, zo te zien rij je een seat dus ben je ouder dan 18 en dan verwacht ik toch wel dat je niet op deze manier reageert. Je boodschap is duidelijk, meer dan, maar dat kon ook op een andere manier en ik denk dat je jezelf hier niet echt geliefd mee maakt maargoed daarom heb ik hier ook zo'n lange tijd niks gepost ik vind als je al commentaar krijgt hier is het vaak van dit soort onzin of mensen vinden het wel leuk ofzo af en toe maar mensen die het echt weten te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SeatRider schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:55:
[...]

Niet gaan piepen als ik je dan vervolgens vertel wat ik ervan vind.

Ik vind het eruitzien als mislukte foto's, en ben dan ook ongevoelig voor het "ja nee maar het is kunst!!!111"-argument :)
En daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
SeatRider mag wel iets meer onderbouwing geven aan zijn mening. Maar houd er wel rekening mee dat niet iedereen een testcase mooi zal vinden, daar is smaak immers voor. Als je iets te ver vind gaan, even de TR functie gebruiken, dan bekijken wij dat. Je hebt overigens genoeg testcases geplaatst waarin de gebruikers goede onderbouwde feedback hebben geplaatst.

Anyway, terug naar de (graag onderbouwde) feedback, daar is dit topic voor bedoeld. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 13-05-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik vind het een leuke serie, alleen de laatste foto is wat minder in vergelijking. Het idee en de uitvoering zijn orgineel en de foto's kijken lekker weg. Bij sommige foto's heb ik het idee dat er meer gedaan had kunnen zijn met de lijnen. Bij nr. 4 bijvoorbeeld was het sterker geweest als het gebouw helemaal doorgelopen had en de rand niet zichtbaar was geweest.

Prima testcase, en ik vind dat je trots mag zijn :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Ik zie dit nu pas, maar ik vind 1, 2 en vooral 6 zeker wel wat hebben!
Mooi idee en leuk uitgevoerd, maar overdaad schaadt in dezen wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Fiber schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:34:
Die eerste is wel cool, doet aan de Twin Towers denken...
Omdat het lijkt alsof ze instorten? :+ :o

Freakout1, hoe heb je ze gemaakt? Want aan de ene kant heb je de lijn van de beweging goed te pakken, maar toch zijn de lijnen een beetje vaag, alsof er bijbewegingen waren.

Heb je het met een statief gedaan of uit de hand?

Ik vind het idee zeker leuk :)

[ Voor 38% gewijzigd door Twhomp op 15-05-2012 12:17 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23
misgelukt of niet maar het heeft wel iets ......
ik zelf ben van mening dat je het gewoon moet doen als je dit leuk vind.
Het is JOU werk en je heb je eigen style daardoor val je ook op.

Zo is het juist de kust om iets te doen wat mensen niet doen of juist daar tegen in gaan..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ravw dat is wel een beetje mijn gedachte gang erachter, kijk hoeveel commentaar ik heb gekregen, en zeker is niet alles positief maar het valt op en het is anders dan wat er al gemaakt wordt. En of het dan goed is, nou dat is puur smaak denk ik zo.

@Rinaldo, ze zijn uit de hand geschoten.
Pagina: 1