Correctie in de karma grafiek.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 06:03
Lieve Modjes,

Een simpele vraag, kan mijn karma grafiek aangepast worden dat het pas begint met bijhouden van mijn karma vanaf 2010?
Ik heb een account aangemaakt op 24-08-2004 maar ben pas echt actief geworden vanaf 2010.

Nu heb ik eigenlijk niks aan de functie van z'n karma grafiek, dat lijkt mij is om te kijken wanneer ik actief ben geweest en wanneer niet. Nu kan ik dat per jaar zien ongeveer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Had je maar eerder actief moeten worden? :+

Maar serieus, wat maakt dat uit? Kijk jij dagelijks naar je karma(grafiek) :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Het maakt niet veel uit inderdaad, maar als het veranderd kan worden is dat mooi meegenomen :)

En nee het viel me net gewoon op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn heel weinig mensen die het al zouden kunnen en ik vermoed dat het antwoord op je vraag nee gaat zijn :)

Activiteit zie je overigens natuurlijk ook op http://gathering.tweakers...nd/poster/121720/messages + gallery: sjaak88

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
In plaats van jouw specifieke geval aanpassen kan je dit beter omzetten naar een feature request; de mogelijkheid in te zoomen op de karmagrafiek/het bereik van de x-as in te stellen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MaximusTG schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:52:
In plaats van jouw specifieke geval aanpassen kan je dit beter omzetten naar een feature request; de mogelijkheid in te zoomen op de karmagrafiek/het bereik van de x-as in te stellen.
Leuk en aardig, maar ik mag hopen dat zo'n feature helemaal onderaan de eindeloze lijst van mogelijke features komt te staan, mocht het er doorheen komen. Want ik kan zeker zo'n 1000 features bedenken die nuttiger zijn dan dit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
MaximusTG schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:52:
Dat is eigenlijk wel een heel goed idee en nog een betere oplossing! _/-\o_
Zou mooi zijn als dat gerealiseerd zou kunnen worden.
Juist voor de diegene die lang lid en of actief zijn heeft dat het voordeel om een overzichtelijk dagkarma grafiek te krijgen.

[ Voor 1% gewijzigd door sjaak88 op 10-05-2012 23:01 . Reden: Speciaal voor Hahn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

sjaak88 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:55:
[...]

Juist voor de diegene die lang lid en of actief zijn heeft dat vele voordelen om een overzichtelijk grafiek te krijgen.
Ohja? Welke dan?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Kunnen inzoomen en zien wanneer je nou veel karma kreeg, je dagkarma.
Dat wordt steeds minder te onderscheiden hoe langer je lid bent.

Edit;
Het is maar een simpele vraag en het is heus niet erg belangrijk :)
Als zoiets gewoon makkelijk aangepast zou kunnen worden, waarom niet?

[ Voor 21% gewijzigd door sjaak88 op 10-05-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Da's er eentje ja, wat zijn de andere voordelen waardoor het er 'vele' zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

sjaak88 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:58:
[...]

Kunnen inzoomen en zien wanneer je nou veel karma kreeg, je dagkarma.
Dat wordt steeds minder te onderscheiden hoe langer je lid bent.
Ik denk dat de hoeveelheid karma de meeste regulars weinig kan schelen. Als je een beetje actief bent heb je zo genoeg karma voor alle features in de karmashop en voor de rest is het eigenlijk niet veel meer dan een extra stat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bor de Wollef schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:06:
[...]

Ik denk dat de hoeveelheid karma de meeste regulars weinig kan schelen. Als je een beetje actief bent heb je zo genoeg karma voor alle features in de karmashop en voor de rest is het eigenlijk niet veel meer dan een extra stat.
Ziehier mijn punt. Ik haal nul komma nul voordeel uit het hebben van veel karma, laat staan het zien van het verloop.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Misschien kan je zelf een script klussen die elke dag je karma van je gallery pagina parsed. Daaruit kan je dan je dagkarma halen. Dag- vorige dag.. Maar dat is alleen voor vanaf nu naar de toekomst natuurlijk;).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Bor de Wollef schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:06:
[...]

Dat kan wel kloppen, maar tot nu toe heb ik nog steeds geen reacties gehad die een toegevoegde waarde hebben op de daadwerkelijke vraag, behalve van F_J_K en MaximusTG.
Dit was nooit bedoeld als discussie topic over het nut van de karma grafiek, maar gewoon een vraag :X
MaximusTG schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:10:
Misschien kan je zelf een script klussen die elke dag je karma van je gallery pagina parsed. Daaruit kan je dan je dagkarma halen. Dag- vorige dag.. Maar dat is alleen voor vanaf nu naar de toekomst natuurlijk;).
Helaas heb ik daar niet de expertise voor, maar dat zou natuurlijk wel een leuk leer projectje voor mij kunnen zijn :)

[ Voor 26% gewijzigd door sjaak88 op 10-05-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

You've got some bad ass karma bro'

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/pimp.jpg

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Heb ff grof wat in elkaar "gehackt" :P. Ben helemaal niet thuis in bash, weet niet of je er wat aan hebt, draai zelf Linux.

code:
1
2
3
4
5
#!/bin/bash

wget -q http://tweakers.net/gallery/83403 -O ./source.txt

cat source.txt | grep '"http://tweakers.net/gallery/karma">'|sed 's/[^0-9]*//g'|tee -a karma.txt

Vrij simpel, sla de gallery pagina op, zoek de regel waar het karma staat, strip alles behalve de cijfers en stop die in karma.txt. Als je dit elke dag draait krijg je een txt bestand met op elke regel een getal. Kan je dan met bv excel een leuk grafiekje van maken ;).

Edit: nummer natuurlijk naar je eigen veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door MaximusTG op 10-05-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat kan - bijvoorbeeld met de Windows-versies van de genoemde tools - inderdaad ook best worden gebruikt onder Windows. Bijv. MKS Toolkit of de gratis http://gnuwin32.sourceforge.net/packages.html (waar je ipv cat "gewoon" type kunt gebruiken en ipv grep waarschijnlijk find).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Of je zorgt dat je in de top 300 komt of je gaat eens babbelen met .oisyn :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1