Toon posts:

plasma tv met vga ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Een vriend van mij heeft een plasma tv met vga of hdmi aansluiting (geen dvi volgens mij).
Maar hij heeft hem dus op zijn alienware aangesloten met een vga kabel maar omdat de alienware alleen maar een dvi aansluiting heeft hij dus een vga naar dvi aansluiting.

Maar de kabel is nogsteeds vga dus slecht. Want als ik me niet vergis kun je dan bijvoorbeeld niet op 1080p draaien. Maar de alienware heeft ook allerlei vage problemen hij lijkt enorm traag terwijl het ene i7 is! Ik denk persoonlijk dat het aan het plasma scherm licht van 46".

Is het mogelijk om bijvoorbeeld een hdmi naar dvi te doen en dan nogsteeds goed 1080p draaien? Zal dan eindelijk Windows ook het scherm goed detecteren? Want nu is het gewoon dat je alle resoluties en hertzen kunt kiezen die de tv niet eens ondersteund.

HOE SLUIT JE ZOIETS GOED AAN???/

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:36
DVI is hetzelfde als HDMI alleen zonder audio. Je moet dus een DVI -> HDMI kabel hebben, en zorgen dat je het geluid apart aan kan sluiten. Dan kan je gewoon 1080P gebruiken. Dit is overigens ook heel simpel op Google te vinden ;).

gewoon nee.

Verwijderd

Topicstarter
En detecteerd windows dan ook het scherm goed? Zodat ik niet 1 miljoen hertz en 80 megapixels kan instellen?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:36
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:13:
En detecteerd windows dan ook het scherm goed? Zodat ik niet 1 miljoen hertz en 80 megapixels kan instellen?
Dat weet ik niet, m'n glazen bol is even in onderhoud.. nogmaals; dit is echt simpel te vinden als je even op google zoekt. Here goes; kwestie van opzoeken wat jouw TV aankan. Stel dat hij 50Hz bij 1080P goed kan weergeven, gebruik je dat :). Doet hij 60Hz en ondersteund je PC dat ook, doe je dat ;). Opzich maakt dat niet zoveel uit, maar je hebt kans inderdaad dat windows dat zelf oppakt. Dat is een kwestie van uitproberen ;). Zo duur zijn die kabeltjes niet volgens mij.

gewoon nee.